• emeloi

    v12, ok att börja handla?

    Jag och sambon väntar vårt första barn i september, vi har kommit in och snart passerat magiska v 12. Är det ok att börja handla nån liten body eller ett par strumpor eller nåt? Känns tidigt, men skulle vara så mysigt att få köpa första bebissakerna

  • Svar på tråden v12, ok att börja handla?
  • Dixie

    klart ni kan handla om ni vill det - skulle något hände kommer ni varken sörja mer eller mindre för att ni har en del babysaker där hemma........

  • isabelless

    Absolut! Det finns ju inget rätt eller fel

    Vi köpte första plagget månaden innan jag blev gravid och än så länge har vi hunnit checka av bilstolen, ett gäng kläder och babynest. Vecka 16 till helgen

  • Annelie 76

    Jag handlade grejer flera år innan jag ens blev gravid så ja, det är helt ok att börja handla nu. Samt spara pengar till det som behöver handlas senare.

  • emeloi

    Tack för era svar! Vi har sparat ihop 20 000 redan till barnet och saker vi behöver köpa. Då ska jag föreslå för sambon när han kommer hem.. Tror han längtar väldigt efter att få ha lite bebisgrejer hemma.. Att det känns mer verkligt för oss båda liksom.

  • Linae86

    Jag köpte första bäbiskläderna tidigare i veckan, mest för att det var rea och jag fick 3 plagg för under 100kr ;) Lika bra att passa på! Jag försöker ställa in mig på att allt kommer gå bra :) Om inte så får vi nog barn för eller senare och får användning för grejerna ändå :)

  • emeloi
    Linae86 skrev 2015-03-05 09:03:13 följande:

    Jag köpte första bäbiskläderna tidigare i veckan, mest för att det var rea och jag fick 3 plagg för under 100kr ;) Lika bra att passa på! Jag försöker ställa in mig på att allt kommer gå bra :) Om inte så får vi nog barn för eller senare och får användning för grejerna ändå :)


    Jag har valt att resonera så jag också.. Vi köpte en liten body, en snuttefilt med krokodil och en gullig handduk med fiskar.. Känns roligt att ha nåt att känna på grattis till graviditeten förresten!
  • Linae86
    emeloi skrev 2015-03-05 09:45:42 följande:
    Jag har valt att resonera så jag också.. Vi köpte en liten body, en snuttefilt med krokodil och en gullig handduk med fiskar.. Känns roligt att ha nåt att känna på smile1.gif grattis till graviditeten förresten! smile1.gif
    Ja nu har du ju ändå gått över v 12 så du ska väl ha en himla otur om det händer något nu. Nej jag tror på att tänka positivt så blir det nog bra :)

    Jag köpte två st fleece overaller och en tunika. Det är ju oktober när min lilla kommer så då börjar det ju bli kallt.

    Tack! Grattis till dig oxå :) Jag tror mig föresten minnas att vi har något annat forum vi båda är med i som vi diskuterat lite på innan ;)
  • mammalovis

    Med första barnet väntade vi till efter RUL, med andra köpte jag en t-shirt m ed "I love dad" för 30 kronor 5-6 månader innan. Nu är jag i vecka 7 och hade nog kunnat tänka mig att fixa någon tuff pojkbody, typ m väst eller fluga på, oavsett om vi får en pojk eller inte. Om inte annat går det ju alltid ge bort till någon kompis som får barn, tänker jag.

    Under andra graviditeten kunde jag inte låta bli att köpa några söta flickplagg även om jag inte visste vad det skulle bli. Nu kom de ju som tur var till användning.

    Så vill man och kan tycka att det är okej att de bli liggande ett tag OM det skulle gå åt pipan, så kör på.

  • emeloi
    Linae86 skrev 2015-03-05 10:12:12 följande:

    Ja nu har du ju ändå gått över v 12 så du ska väl ha en himla otur om det händer något nu. Nej jag tror på att tänka positivt så blir det nog bra :)

    Jag köpte två st fleece overaller och en tunika. Det är ju oktober när min lilla kommer så då börjar det ju bli kallt.

    Tack! Grattis till dig oxå :) Jag tror mig föresten minnas att vi har något annat forum vi båda är med i som vi diskuterat lite på innan ;)


    Jaså? Ja det kan säkert stämma
Svar på tråden v12, ok att börja handla?