• killepå17år

    17år kille behöver hjälp!

    hejsan jag heter anton och jag bor hos min flickvän och hennes massa och det har jag gjort i 2år, nu det senaste halv året har det inte varit så bra mellan mig och min flickvän. och jag behöver en lägenhet för jag kan inte bo hos min mamma eller pappa eller flickvän mer :( (ska förklara) 

    Min uppväxt har varit piss, jag har bott hos min pappa sedan min mor och far skilldes även att jag inte viljat bo där, jag och pappa har aldrig kommit överens alltid bråk o stök han trycker ner en så man mår så dåligt så man inte orkar leva, ledsen stort sett varje dag sen jag va 6år gammal hart gått till soc o pratat mellan varven hela tiden men dom har inte sett problemen då pappa är duktig på att prata så folk tror hans historia.

    Jag har bra kontakt med min mamma nu hon bor 30mil ifrån mig och det är hon som har vårdnaden om mig nu äntligen efter 17år.. Men nu när jag behöver flytta från min flickvän så kan jag inte bo där heller för hon är sån att hon föröker få mig till grejer som inte funkar, och får hon inte som hon vill så vill hon inte ha mig där... 

    Jag går inte i skolan nu har kämpat sen årkuss 1-9 men slutar ändå med - i alla ämnen pga att man valt att låsa in sina problem, jag har inget jobb eller praktik heller, jag undrar om man kan få hjälp med en lägenhet av soc tills man blir 18 i alla fall ävän om man inte går i skolan :( tacksam för svar :( Med vänlig hälsning, anton

  • Svar på tråden 17år kille behöver hjälp!
  • Anonym (du kan mer än du tror)

    Hej Anton.. Låter verkligen inte som en lätt uppväxt. Jag skulle tipsa dig om att ta ett kliv i rätt riktning, Antingen tar du dig i kragen och börjar plugga igen eller också söker du ett jobb så att du har någonting att göra och där du lär dig ta ansvar. 
    Sök på en snabbmatskedja, mataffär eller ett lager, där behöver de alltid mycket folk och man behöver ej ha någon utbildning. Jag har haft jobbigt med mina föräldrar också sedan jag var ung och de skildes men jag bestämde mig för att klara mig själv och det innebär att ha ett jobb där man får inkomst och inte leva på soc för de är ingen framtid! Lycka till!!

  • killepå17år

    tack för svaret! uppsattas jag söker jobb men får inget och måste ha ett boende snabbt har absolut ingen stans att ta vägen. :/

  • MEE83

    Din morsa har vårdnaden. Hon har försörjningsplikt fram tills det att du är myndig. Hon kan inte bara kasta ut dig på gatan.

    Hade jag varit i dina skor, hade jag pluggat in ämnena som behövs för att få högskole behörighet, det ger dig mer alternativ. Är det uteslutet, så får du börja söka enkla ingångsjobb, ICA, Lager etc. 

    Saker som kanske kan vara behjälpliga är till exempel truckkörkort.

    Vad har din morsa för krav?

  • killepå17år

    om jag säger som så att pappa mamma och så vidare har sagt att jag är en person som man inte kan ha inneboende mer en 2-3 veckor sen är han bara jobbig och stökig osv, har det inspelat till och med och vem, vill bo hos någon som inte tycker om en? och nu har jag inte någon stans att bo.. livet är en grej jag önskar som kunde sluta HÄR OCH NU! 

  • Anonym (Internat)

    Kan man som studerande bo i studielägenhet eller på internat och dina föräldrar får stå för kostnaden. Vill inte leva...hm låter som rockstjärnematerial eller något konstnärligt. Sök in till något sånt där finns likasinnade.

  • happychild

    Hej, hör gärna av dej, jag har  fistad om det är det du skulle behöva,kanske även  lite hjälp i min B&B som kan ge dej lite extra inkommster, mvh C

Svar på tråden 17år kille behöver hjälp!