• Anonym (boobi­es)
    Äldre 4 Mar 15:32
    1875 visningar
    10 svar
    10
    1875

    Hjälp - blygdläppsproblem

    Funderar just nu på att förminska min blygdläppar, via landstinget. Har tagit kontakt med UMO för att kunna diskutera det med dem. Men får en sådan ångest just nu. Jag hatar att prata om personliga saker med främlingar och nu ska jag prata med dem om min blygdläppar. Dessutom brukar jag nästan aldrig gå till gynekolog, så det känns obehagligt.
    Men samtidigt, ändå sen i tonårsåldern har jag alltid ett problem med min inre blygdläppar, som är alltför långa enligt mig och hänger liksom ut. De blir alltid så fnasiga, torra och känsliga, och det gör alltid ont när jag cyklar eller rider. värst av allt är när jag har långbyxor med hårda skrevet. Får ibland skavsår och blöder ibland där. När jag har sex, måste jag ha lite koll på dem så de inte följer med penisen in slidan. Men är det värt en blygdläppsförminksning? Vad ska jag göra? Finns det ett annat sätt?

  • Svar på tråden Hjälp - blygdläppsproblem
  • Anonym (Sympa­ti)
    Äldre 4 Mar 15:46
    #1

    Jag har också långa inte blygdläppar och känner igen en del av dina besvär. Men förstår att operation känns läskigt. Mitt bästa tips (om du vill fundera lite till) är att använda trosor som är liksom tajta i grenen, dvs "håller in" och "håller fast" paketet ordentligt. Då blir det inte så mycket friktion = mindre irritation. Pröva även att smörja underlivet (alltihopa) med tex mandelolja (eller olivolja) före varje dusch. Det mjukgör och skyddar den känsliga huden från att bli uttorkad och känslig.

  • Anonym (22åri­g tjej.)
    Äldre 4 Mar 18:47
    #2

    Åh känner igen mig så sjukt mycket!! Och jag har funderat på vart fan jag ska vända mig med min fundering.. Nu fick jag svaret...

    Jag skulle personligen tycka att det var värt en operation! Utan tvekan. Kan inte leva normalt som det är idag :(

  • Anonym (boobi­es) Trådstartaren
    Äldre 4 Mar 19:42
    #3
    Anonym (Sympati) skrev 2015-03-04 15:46:55 följande:

    Jag har också långa inte blygdläppar och känner igen en del av dina besvär. Men förstår att operation känns läskigt. Mitt bästa tips (om du vill fundera lite till) är att använda trosor som är liksom tajta i grenen, dvs "håller in" och "håller fast" paketet ordentligt. Då blir det inte så mycket friktion = mindre irritation. Pröva även att smörja underlivet (alltihopa) med tex mandelolja (eller olivolja) före varje dusch. Det mjukgör och skyddar den känsliga huden från att bli uttorkad och känslig.


    skönt att höra att jag inte är ensam om det. Förstår vad du menade med trosorna, men är det inte bra att hålla vagina hårt "instängd"? För att varje gång jag har tajta trosor känns det alltid obehagligt, som om min vagina inte får andas (dumt jag vet, men det känns så). 
  • Anonym (boobi­es) Trådstartaren
    Äldre 4 Mar 19:43
    #4
    Anonym (22årig tjej.) skrev 2015-03-04 18:47:39 följande:

    Åh känner igen mig så sjukt mycket!! Och jag har funderat på vart fan jag ska vända mig med min fundering.. Nu fick jag svaret...

    Jag skulle personligen tycka att det var värt en operation! Utan tvekan. Kan inte leva normalt som det är idag :(


    sant...ärligt talat, mitt liv skulle vara lättare om jag inte behövde oroa mig om det och om jag slapp all besvär som jag har med min blygdläppar.
  • Anonym (Sympa­ti)
    Äldre 4 Mar 20:52
    #5
    Anonym (boobies) skrev 2015-03-04 19:42:12 följande:
    skönt att höra att jag inte är ensam om det. Förstår vad du menade med trosorna, men är det inte bra att hålla vagina hårt "instängd"? För att varje gång jag har tajta trosor känns det alltid obehagligt, som om min vagina inte får andas (dumt jag vet, men det känns så). 
    Förstår vad du menar, men det funkar för mig. Gäller ju att hitta trosor som ändå är bekväma, så det bara känns som att snipperiet liksom bäddas in och hålls tryggt på plats :)
  • Anonym (M)
    Äldre 5 Mar 02:33
    #6

    Hur många centimeter sticker de ut?

  • Anonym (känne­r igen)
    Äldre 5 Mar 05:35
    #7

    Jag har lite för långa inre blygdläppar, men jag har "löst" mitt problem med att liksom "vika" dem om varandra inuti de stora blygdläpparna. Nemas problemas, men å andra sidan, det finns ju dem med SÅ långa att det kanske inte fungerar att göra som jag gör?

  • Anonym (boobi­es) Trådstartaren
    Äldre 5 Mar 12:02
    #8
    Anonym (M) skrev 2015-03-05 02:33:02 följande:

    Hur många centimeter sticker de ut?


    ca 1-2 cm, och 4-5 cm när man sträcker ut dem, tror jag. 
  • Anonym (boobi­es) Trådstartaren
    Äldre 5 Mar 12:03
    #9
    Anonym (känner igen) skrev 2015-03-05 05:35:03 följande:

    Jag har lite för långa inre blygdläppar, men jag har "löst" mitt problem med att liksom "vika" dem om varandra inuti de stora blygdläpparna. Nemas problemas, men å andra sidan, det finns ju dem med SÅ långa att det kanske inte fungerar att göra som jag gör?


    det har jag försökt med, men problem är att min yttre blygdläppar är för små att hålla de inre blygdläppar på plats. så de faller ur efter typ ett par minuter. 
  • Anonym (M)
    Äldre 5 Mar 15:32
    #10
    Anonym (boobies) skrev 2015-03-05 12:02:11 följande:

    ca 1-2 cm, och 4-5 cm när man sträcker ut dem, tror jag. 


    Kan du inte vika in dem?
Svar på tråden Hjälp - blygdläppsproblem