• Äldre 4 Mar 17:06
    1369 visningar
    2 svar
    2
    1369

    CD-spelare till mormor

    Hejsan!

    Nu är det såhär att mormors syn inte är något vidare. På förmiddagen, fram till lunch, så kan hon läsa tidningen någorlunda bra, men på eftermiddagen blir det värre. Hon har alltid älskat att läsa och har en otrolig förkärlek till Agatha Christie. Problemet är nu att hon inte orkar läsa böcker längre. När hon väl har lyckats tolka vilket ord det är hon ser så har hon för länge sedan tappat handlingen.

    Så därför tänkte jag att hon kunde lyssna på ljudböcker. Men för att kunna sätta igång dem själv så behövs det rejäla knappar med långt avstånd emellan eftersom hon har en förmåga att trycka på flera knappar samtidigt (detta pga att hon inte har någon känsel i fingertopparna).

    Jag vill gärna höra vad ni har för tips när det gäller cdspelare! Den ska vara extremt simpel, stora knappar och helst en som inte kräver hörlurar (annars måste hon lära sig att ta ur hörapparaterna. Det kommer inte fungera).

    Förlåt för lång text, men tacksam för hjälp!

  • Svar på tråden CD-spelare till mormor
  • Äldre 4 Mar 18:24
    #1

    Jag skulle tipsa om en som egentligen är för barn. Googla cd-spelare och barn eller leksak etc. De brukar vara lätta att sköta. Nu kanske dem är rosa eller med Disney på, men kanske inte gör något.

  • Äldre 18 Apr 17:10
    #2

    Tack, ska titta på det!

Svar på tråden CD-spelare till mormor