• Quexet

    Laddar du ner bilder från Familjeliv?

    Har en liten fundering då jag har hört att vissa spar ner bilder från ex Helkroppstråden o liknande trådar.

    Är det vanligt? Varför gör man detta? 

    Omröstningsfrågan är den som står i rubriken. 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Laddar du ner bilder från Familjeliv?
  • Anonym (Hoffa)
    Quexet skrev 2015-03-04 18:08:14 följande:

    Har en liten fundering då jag har hört att vissa spar ner bilder från ex Helkroppstråden o liknande trådar.

    Är det vanligt? Varför gör man detta? 

    Omröstningsfrågan är den som står i rubriken. 


    Det är bara att höger klicka på bilden och välja spara som. HKT är lite halvt kul att dela med sig av, de andra två trådarna har roligare bilder. Jag kan bara spekulera, men jag tror man gör det för att man är en samlare eller för att posta bilderna på andra forum. Man kanske vill dela med sig av de fina bilderna, diskutera medlemmarna som lagt upp dem, kanske dela med sig av saker man pratat om privat eller andra fina anekdoter som var de bor eller deras facebook profil. Detta är såklart bara vad jag tror, jag såklart ingen aning om vilka andra forum som bilderna kan ha dykt upp på och varför.
  • Anonym (Oja)

    Om jag sparar...har sparat bilder  i HKP sedan starten. Har MÄNGDER med bilder nu. Händer att jag sprider dom vidare.

  • Anonym (emil)

    Ja har ett program som sparar alla bilder i dom  forumtrådar jag vill från flashback och familjeliv automatiskt.
    Kan vara intressant att ha i framtiden.

  • Aikido

    Bara på hon den där med den snygga kroppen. Käxet tror hon kallar sig eller något sånt. Har gjort ett kollage som jag har som skrivbordsbakgrund.

  • Quexet
    Aikido skrev 2015-03-05 09:19:03 följande:

    Bara på hon den där med den snygga kroppen. Käxet tror hon kallar sig eller något sånt. Har gjort ett kollage som jag har som skrivbordsbakgrund.


    Hahaha!
  • Quexet
    Anonym (Hoffa) skrev 2015-03-05 05:49:18 följande:
    Det är bara att höger klicka på bilden och välja spara som. HKT är lite halvt kul att dela med sig av, de andra två trådarna har roligare bilder. Jag kan bara spekulera, men jag tror man gör det för att man är en samlare eller för att posta bilderna på andra forum. Man kanske vill dela med sig av de fina bilderna, diskutera medlemmarna som lagt upp dem, kanske dela med sig av saker man pratat om privat eller andra fina anekdoter som var de bor eller deras facebook profil. Detta är såklart bara vad jag tror, jag såklart ingen aning om vilka andra forum som bilderna kan ha dykt upp på och varför.
    Det där med samlare har jag hört förut, men har aldrig förstått grejen? Varför samlar man? Vad har man bilderna till? Varför? Internet är ju fullt av bilder utan att man spar ner dom? Cool
  • Quexet
    Anonym (emil) skrev 2015-03-05 09:05:43 följande:

    Ja har ett program som sparar alla bilder i dom  forumtrådar jag vill från flashback och familjeliv automatiskt.
    Kan vara intressant att ha i framtiden.


    Till vad kan det vara intressant? Förvånad
  • Quexet
    Anonym (Oja) skrev 2015-03-05 09:03:42 följande:

    Om jag sparar...har sparat bilder  i HKP sedan starten. Har MÄNGDER med bilder nu. Händer att jag sprider dom vidare.


    Var sprider man "halvtaskiga" privatbilder vidare? Förvånad
  • Anonym (Hoffa)
    Quexet skrev 2015-03-06 16:38:55 följande:

    Det där med samlare har jag hört förut, men har aldrig förstått grejen? Varför samlar man? Vad har man bilderna till? Varför? Internet är ju fullt av bilder utan att man spar ner dom? 


    Det vet väl inte jag? Kanske är så att internet är fullt av opersonliga bilder på folk man inte vet nåt om, som är ointressant. HKT och mina bilder kanske har personliga bilder på folk man vet mycket mer om, som va de bor, va de heter och sånt. Sånt kanske är intressant att dela med lika sinnade? Men vad vet jag, jag bara spekulerar
  • Anonym (emil)
    Quexet skrev 2015-03-06 16:40:03 följande:
    Till vad kan det vara intressant? Förvånad
    Det vet jag inte, men man investerar inget i att göra det och det tar inget större utrymme. Kan vara bra att ha i framtiden.
  • Anonym (Kille)

    Hahaha say What? De bilder folk lägger upp är ju rent av osmakliga och fula, bara de ser inte det själva. De bilderna ger en tvärtom effekt, man blir så jävla avtänd. Spara Hahahahaha. Soptunnan säger jag!

  • Anonym (Ibland)

    Det händer att jag gör det om det är en kvinna vars bilder jag gillar extra mycket.
    Jag gör det för att kunna se dem igen när jag vill. Att sprida andras bilder på nätet är inte min grej, i fall någon undrar.

Svar på tråden Laddar du ner bilder från Familjeliv?