• Anonym (Dubbe­lt bedrag­en)
    Äldre 4 Mar 18:32
    9043 visningar
    41 svar
    41
    9043

    förlåta min man och väninna för otroheten?

    Min man berättade för mig att min allra bästa väninna försökte förföra honom när hon var full. Det var ganska grovt försök med då hon hade försökt få honom att röra hennes underliv och ha sex utan risk att det skulle komma fram.

    Min man HADE BLIVIT FRESTAD men sagt nej. Detta erkände han utan omsvep. Han hade blivit smickrad och kåt av situationen. Hon ser väldigt bra ut och var väldigt på.

    Min väninna bekräftar det här och säger att jag inte skall vara arg på min man utan hela skulden ligger hos henne och att han faktiskt avvisade henne. Att han avvisade henne och "inget hände" bekräftas även av en annan som såg otroheten.

    Men helt oskyldig är han inte. Han är flirtig och översocial och jag vet ju hur han är, han har ett sätt som får tjejer att slappna av omkring honom och han erkände ju själv att han faktiskt övervägde det.

    Så jag ser det som faktiskt båda har bedragit mig på sätt och vis. Argast är jag förstås på min man som blev kåt på min närmaste vän och ville ha sex med henne. Men jag vill förlåta dem båda, men det kommer nog ta tid om jag någonsin lyckas.

    Just nu har jag tagit med vårt barn och flyttat hem till min mamma ett par dagar för att tänka över situationen och se hur jag går vidare.

  • Svar på tråden förlåta min man och väninna för otroheten?
  • Anonym (x)
    Äldre 4 Mar 18:39
    #1

    äh ts, var glad att du och din man har en ärlig relation.

    man kan INTE gå ett helt liv utan att tända på någon annan det är helt omöjligt om man inte lever på en öde ö då.
    sen spelar det nog ingen roll om det var just hon, vem som på lite fyllan är flörtig närgången kåt och på kan få igång någon.

    jag antar att du tänker att du krm tänka hela tiden då ni ses att de ev vill ha sex, och javisst det hade nog jag också. jag tycker däremot att det var korkat att säga något bägge borde ha hållt tyst det här har skadat mer än vad det gjort nytta

  • Anonym (Moa)
    Äldre 4 Mar 18:44
    #2

    Sansa dej kvinna. Din man sa nej, han gjorde inget. Frestad kommer både du och du man bli många gånger förutsatt att ni är gifta med varandra resten av livet. Det är hur man hanterar frestelsen som är det viktiga. Arg däremot har du all rätt att vara på din väninna. Hon försökte med din man trots att hon visste att han är din. Att din man är flirtig spelar ingen som helst roll i detta fall. Sin kompis man försöker man aldrig med oavsett vad han gör eller säger!!!

  • Anonym (oj)
    Äldre 4 Mar 18:47
    #3
    +1

    Jag hade nog förlåtit honom eftersom han sa nej och berättade det för dig, men hade givetvis känt mig väldigt sårad. Henne hade jag inte förlåtit, en vän gör inte så och jag hade aldrig sett henne på samma sätt igen, folk som bara tar ens energi är inget att ödsla tid på.
    Så behåll karln, dumpa kompisen.

  • Anonym (just så)
    Äldre 4 Mar 18:52
    #4
    Anonym (oj) skrev 2015-03-04 18:47:29 följande:

    Jag hade nog förlåtit honom eftersom han sa nej och berättade det för dig, men hade givetvis känt mig väldigt sårad. Henne hade jag inte förlåtit, en vän gör inte så och jag hade aldrig sett henne på samma sätt igen, folk som bara tar ens energi är inget att ödsla tid på.
    Så behåll karln, dumpa kompisen.


    Just så!
  • Äldre 4 Mar 18:55
    #5

    Så som du reagerar kunde han lika bra ha gjort något.....nu straffar du honom för att han var dig trogen.
    Ska du vara sur på någon så är det din väninna som inte kunde låta bli din man.

  • Äldre 4 Mar 19:19
    #6

    Straffa inte din man för att han var ärlig om du ändå redan bestämt att du vill förlåta. Personligen hade jag gjort mig av med vännen som medvetet försökt ligga med min man.

  • Äldre 4 Mar 19:45
    #7

    Skämtar du? Hade nog snarare varit konstigt om han INTE vart lite småkåt...

    Han gjorde ju inget alls, om det där är vad du kallar otrohet så finns det nog inte ett troget par i hela världen...

  • Äldre 4 Mar 19:51
    #8

    Du både tolkar situationen helt fel och hanterar den fel. Att man blir frestad att ha sex med andra är ingen otrohet. Inte heller att överväga det rent hypotetiskt. Det är först när man gör något, eller döljer något, som det blir otrohet.
    Sedan straffar du din man för att han inte föll för frestelsen och för att han var ärlig! Både elakt och destruktivt för relationen. Tror du att han kommer att berätta nästa gång? Eller avstå när han ändå blir straffad?
    Åk hem genast och be om ursäkt, men dumpa väninnan.

    Det är faktiskt så tokigt agerat av dig att min tolkning är att du inte älskar honom längre utan letar efter en väg ut ur relationen. Kanske är du rentav liiite besviken över att det inte var riktig otrohet så du kunde lämnat med gott samvete?

  • Anonym (Hanna­)
    Äldre 4 Mar 21:48
    #9

    Jag hade dumpat den där "väninnan".... man försöker inte förföra någon annans partner!

  • Anonym (En skit.)
    Äldre 4 Mar 22:27
    #10
    Anonym (oj) skrev 2015-03-04 18:47:29 följande:

    Jag hade nog förlåtit honom eftersom han sa nej och berättade det för dig, men hade givetvis känt mig väldigt sårad. Henne hade jag inte förlåtit, en vän gör inte så och jag hade aldrig sett henne på samma sätt igen, folk som bara tar ens energi är inget att ödsla tid på.
    Så behåll karln, dumpa kompisen.


    Håller med? Vilken skit"vän" ts. Man gör inte som hon gjorde. Fy fan.
Svar på tråden förlåta min man och väninna för otroheten?