• Mannen30

    Ingen glöd och passion i vårt förhållande

    Hejsan
    Kanske inte den första som skriver om det här men anyway.
    Har träffat en trevlig och fin tjej och vi har varit tillsammans drygt 1 år nu. Allt fungerar bra och vi gillar varandra väldigt mycket men vår glöd och passion har redan försvunnit. Vi fann aldrig gnistan. Och ska jag vara lite egocentrisk så är det nog jag som inte riktigt hittar glöden. Hon är snäll min tjej men det verkar som kemin i sängen inte riktigt stämmer.
    Jag har haft turen tidigare i mitt liv att träffat flera riktigt sexiga, heta tjejer och kvinnor och vi har haft underbar sex. Allt från romantiskt kärlekssex till riktigt vilda sexlekar med allt vad det innebär. Jag har haft kvinnor som slukat mig och med vissa har vi älskat i dagar, ja t.o.m. hela helger har vi bara legat i sängen och älskat med varandra (läs vild sex).
    Jag tror det här har satt sina spår och det är inte så spännande att ha vanlig vaniljsex någon gång i veckan under täcket.
    Jag har även haft trekanter och tänder på det något enormt, förstår inte själv hur det kan egga mig så mycket och jag gillar även att sola naken på nakenbad mm och känna spänningen att folk kan se en. Det är något som jag skulle vilja göra med min partner men det går inte i detta förhållande.
    Hur viktigt är sex i ett förhållande och att det finns glöd? Kan man välja en partner efter hur intresserad den är av sex och för att uppfylla sexfantasier?

    Har någon liknande erfarenheter?

  • Svar på tråden Ingen glöd och passion i vårt förhållande
  • Smecker

    Man kan välja partner efter precis vad som helst, så länge man inser att ju specifikare man är desto svårare blir det att hitta någon som uppfyller ens kriterier. En person som söker någon som har puls och inte luktar illa har högre sannolikhet att hitta någon än om personen söker någon som är mellan 161.8 och 167.1 cm lång, väger 52-59 kg, har skostorlek 37, älskar shibari och äter endast vegan-kost tillagad med vänster hand.

    Hur viktigt sexlivet är kan endast du svara på. Personligen tycker jag det är bättre att vara nöjd än missnöjd.


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Fröken Hepburn

    Om det redan efter ett år känns opassionerat så tror jag tyvärr inte mycket på er relation i längden. Efter ett år tänker jag mig att man vanligen inte får nog av varandra och vill ligga för jämnan.

    Och bättre lär det inte bli.

  • MrFlex

    Jag lever i en liknande situation som du. Det har visat sig att min fru och jag är väldigt olika som sexuella individer. För mig är detta otroligt påfrestande och skulle förhållandet baseras enbart på sex så skulle jag avslutat för länge sedan.

    Nu finns ju det där som kallas kärlek också... Det gör saker betydligt mer komplext. Ett förhållande bygger ju på mycket mer än sex och i mitt fall så fungerar alla övriga delar väldigt bra. Jag har faktiskt aldrig trivts så bra socialt och intellektuellt med en partner tidigare. Känslorna jag har för henne och starkare än något annat jag upplevt inte mina 40 levnadsår.

    Tyvärr så äter den sexuella frustrationen upp mig mer och mer. Jag har nu börjat tvivla på om jag kommer kunna fortsätta denna relationen trots den starka kärleken. De negativa tankarna tar allt större plats i mitt medvetna och situationen börjar bli svår att hantera.

    Precis som Smecker säger så är det bara du som kan avgöra vad som är viktigast för dig. Själv har jag ännu inte lyckats göra det...

  • Linux1003
    MrFlex skrev 2015-03-05 11:28:24 följande:

    Jag lever i en liknande situation som du. Det har visat sig att min fru och jag är väldigt olika som sexuella individer. För mig är detta otroligt påfrestande och skulle förhållandet baseras enbart på sex så skulle jag avslutat för länge sedan.

    Nu finns ju det där som kallas kärlek också... Det gör saker betydligt mer komplext. Ett förhållande bygger ju på mycket mer än sex och i mitt fall så fungerar alla övriga delar väldigt bra. Jag har faktiskt aldrig trivts så bra socialt och intellektuellt med en partner tidigare. Känslorna jag har för henne och starkare än något annat jag upplevt inte mina 40 levnadsår.

    Tyvärr så äter den sexuella frustrationen upp mig mer och mer. Jag har nu börjat tvivla på om jag kommer kunna fortsätta denna relationen trots den starka kärleken. De negativa tankarna tar allt större plats i mitt medvetna och situationen börjar bli svår att hantera.

    Precis som Smecker säger så är det bara du som kan avgöra vad som är viktigast för dig. Själv har jag ännu inte lyckats göra det...


    Man skulle nästan kunna tro att det är jag som har skrivit inlägget. Men vi är nog många som lever på det här sättet. Älskar också min fru över allt annat men brist på sex och framförallt ingen utveckling sexuellt tar knäcken på mig.
  • Anonym (Tänk om..)
    Linux1003 skrev 2015-03-05 11:43:18 följande:

    Man skulle nästan kunna tro att det är jag som har skrivit inlägget. Men vi är nog många som lever på det här sättet. Älskar också min fru över allt annat men brist på sex och framförallt ingen utveckling sexuellt tar knäcken på mig.


    Ofta läser man om män som saknar sex... Vad säger frun när ni tar upp det? Vill dom

    Inget? Inte ens mysa? Jag älskar närhet men vi vårt fall är det pojkvännen som vill ha sex men som inte klara lika mkt som i början.. Hur skulle du vilja ha det? Hade mer sex löst allt?
  • Underhill

    Låter som du ligger mil före din partner i sexuell erfarenhet o nyfikenhet, tyvärr. Kommunicera kring och om det. Börja bygga. Frustrerande, ja.


    E vi överens så kör vi
  • Linux1003
    Anonym (Tänk om..) skrev 2015-03-05 14:38:52 följande:
    Ofta läser man om män som saknar sex... Vad säger frun när ni tar upp det? Vill dom

    Inget? Inte ens mysa? Jag älskar närhet men vi vårt fall är det pojkvännen som vill ha sex men som inte klara lika mkt som i början.. Hur skulle du vilja ha det? Hade mer sex löst allt?
    Jag har slutat ta upp det med min fru då jag inser att det blir ännu sämre stämning och det tar udden ur det lilla sexliv vi har. Vi har bra sex mer vaniljhållet men jag kan leva med det och ca 2-4 per månad och 9 av 10 gånger på mitt initiativ. Jag skulle naturligtvis kunna ha sex varje dag men det känns naturligtvis orimligt med tanke på familjelivet, barnen mm och skulle vara väldigt nöjd med 2 gånger per vecka. Hon vill inte mysa för varje gång hon gör det så tycker hon att jag förväntar mig sex. Så är det naturligtvis men om man snittar på 3 gånger/mån så förefaller inte så konstigt om man är utsvulten.
Svar på tråden Ingen glöd och passion i vårt förhållande