• Anonym (Undrar)

    Föredrar ni alfa, beta eller gamma-män, kvinnor?

    För enkelhetens skull så välj den sorts män ni vanligtvis faller för/blir intresserade av, även om undantag finns.

    Försöker beskriva sorterna här, givetvis finns individuella skillnader och alla passar inte in på någon sort men tänk generellt.

    Alfa: Män med bra självförtroende, drive och som ofta kommit långt i livet, har bra karriär, hög lön, god social förmåga. De har markerade käkben, ser "manliga" ut och är minst 180 cm långa. Välbalanserade individer utan något direkt fel som man kan peka på. Lugna och stabila.

    Beta: Män med sämre självförtroende, förutom att de kan ha bra självförtroende inom något specifikt område, tex sitt yrke eller något fritidsintresse. De kan se hyfsat bra ut men har oftast lite klenare kroppsbyggnad, ser mer pojkiga ut än manliga kanske, är lite mulliga eller taniga, eller kanske korta, något "sämre" drag även fast de annars ser okej ut. Kanske har de social fobi eller något liknande. De funkar ändå hyfsat bra i samhället, har sin vänkrets där de uppskattas men får inte så mycket uppmärksamhet av motsatta könet. Ofta är de mer oerfarna än alfa-män, kanske haft någon flickvän eller något ONS eller så är de oskulder. Lite osäkra men snälla och omtänksamma.


    Gamma: Män som inte funkar särskilt bra i samhället pga någon tyngre diagnos typ personlighetsstörning, borderline, bipolär, kriminella eller drogmissbrukare eller bara extremt bittra och cyniska. Kan ha haft mängder av tjejer eller kanske ingen alls. Farliga och spännande eller tragiska och missförstådda.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Föredrar ni alfa, beta eller gamma-män, kvinnor?
  • Anonym (tss)

    Jag håller inte på och delar upp människor sådär, känns väldigt mycket "gymnasiekille" att ens använda ord som alfa och beta.

  • Anonym (Trams)

    Föredrar inget av det där, föredrar en man som inte är en stereotyp. En mångsidig människa alltså, precis som jag själv.

  • Mascaraklumpar

    Starka, intelligenta män med hög självkänsla som inte tar någon skit, utan att för den sakens skull vara arroganta och uppblåsta. Typ så.

  • Anonym (Valde fel)

    Jag gifte mig med en beta och han är på riktigt den enda jag skulle vilja gifta mig med om ja fick välja mellan alla världens män hahah, jag hade valt att aldrig gifta mig annars;) men valde alfa! Jag missförstod!:)

  • Dr Nail

    Fel fel fel. Alfa män har hög tendens att INTE funka särskilt bra i samhället (som du skriver om Gamma). De flesta "alforna" hittar du bland grovt kriminella.

    Sen har vi Omega-männen som du av ngn anledning inte ens nämner. De har lika hög tendens att vara missanpassade, dock av andra anledningar såsom autism.

  • Batmamba

    Ingen av de män jag fallit för passar in på någon av beskrivningarna, alls.

  • athanatos
    Hannah4 skrev 2015-03-04 22:30:52 följande:

    Beskrivningarna är generella så klart.


    Vad vet du om det? Är du ts?
Svar på tråden Föredrar ni alfa, beta eller gamma-män, kvinnor?