• Anonym (Sandy)

    Knäckt!!

    Där kom mensen och jag är knäckt!!! Varför tar det sig inte? :((

  • Svar på tråden Knäckt!!
  • Anonym (Sandy)

    Sen september, jag vet ett halvår är inte länge kanske men tillräckligt länge för att knäcka mig av undran oro och frustration! :/

  • LaLola

    Nä upp till 1 år är ju en normal tid att försöka. Snittet ligger på 7 mån.

    Här tog det 3 år innan jag och min dåvarande lyckades.

  • emelie vilmer

    Förstår hur jobbigt det känns. Har själv försökt jättelänge ( 1-2år) för att bli gravid alla gånger. Nu blev jag äntligen gravid i januari men fick missfall i vecka 8. Man blir helt förstörd... varför ska det vara så orättvist undrar jag då vissa blir gravida hur lätt som helst..

  • Anonym (Sandy)

    Usch, jag lider med er.. Vilka kämpar ni är!! Ja det är ju extra jobbigt när det känns som att alla runtomkring bara går och väntar på att man ska bli gravid, och när dessutom det känns som varenda vän är det 5 av mina närmsta vänner är gravida och bara det är sjukt jobbigt när man själv inte lyckas! Det är svårt att visa att man är glad för deras skull ( vilket jag såklart är) men det är som sagt ledsamt för en själv som verkligen hade velat lyckas för längesen! Orättvist! :(

  • Anonym (Kram!)

    Been there, det är inte roligt. Även om man teoretiskt vet att det kan ta tid, stt det inte behöver vara något fel så har man ju några veckor där man hoppas så innerligt,och så blir man besviken...

    Jag började kolla efter något som kanske kunde hjälpa, och beställde faktiskt ett spermievänligt glidmedel... Om det hjälpte eller inte är ju svårt att säga, men jag blev gravid på försök 7, andra med glidmedlet. Med barn nr två blev jag gravid på tredje försöket, första med glidmedel.

Svar på tråden Knäckt!!