• Ewald01

    Vilket parti skulle du rösta på i kommunalvalet?

    För några dagar sen var det kommunalval här där jag bor.

    Vilket parti skulle ni rösta på om det vore kommunalval i Sverige idag?  Diskutera gärna !

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket parti skulle du rösta på i kommunalvalet?
  • Ewald01
    Dr Nail skrev 2015-03-04 22:37:55 följande:

    Jag röstar aldrig.


    Hmm, okej. Varför inte? Jag tycker att det är spännande när de visar första prognosen efter valet på TV ...
  • Dr Nail
    Ewald01 skrev 2015-03-04 22:41:55 följande:
    Hmm, okej. Varför inte? Jag tycker att det är spännande när de visar första prognosen efter valet på TV ...
    Känner inte att en röst kan påverka. Vill inte leka politiskt engagerad en gång vart femte år. Och sist men inte minst - orkar inte :)
  • Ewald01

    rka


    Dr Nail skrev 2015-03-04 22:49:07 följande:
    Känner inte att en röst kan påverka. Vill inte leka politiskt engagerad en gång vart femte år. Och sist men inte minst - orkar inte :)
    Nja, min kommun har t.ex. bara ca. 2000 invånare ... enklare att påverka .... finns många små kommuner här ...
  • athanatos

    Min släkt har alltid röstat på antingen Nordiska rikspartiet eller på Kalle Anka partiet. Vi brukar singla slant.

  • Dr Nail
    Ewald01 skrev 2015-03-04 23:06:52 följande:

    rka


    Nja, min kommun har t.ex. bara ca. 2000 invånare ... enklare att påverka .... finns många små kommuner här ...
    Okej då. Jag ska rösta nästa gång. Då kommer jag rösta på det partiet som enligt alla prognoser kommer få minst röster, oavsett vilka det blir. Då skänker jag min röst till de mest behövande och på så sätt uppfyller min demokratiska plikt!


  • Ewald01
    Dr Nail skrev 2015-03-04 23:22:26 följande:
    Okej då. Jag ska rösta nästa gång. Då kommer jag rösta på det partiet som enligt alla prognoser kommer få minst röster, oavsett vilka det blir. Då skänker jag min röst till de mest behövande och på så sätt uppfyller min demokratiska plikt!
    Av de "kända" partierna i Sverige är det troligtvis FI som kommer att få minst röster ... i kommunalvalet brukar även en del namnslistor vara med. De klarar sig delvis ganska bra ....
  • Ewald01

    Hmm ... SD och S som störst.

    Ungefär så brukade även resultatet bli tidigare i området där jag bor.

    Den här gången var det dock mer så att SD´s systerpartier backar medan alla andra ökade.

  • sjuttiofemman

    Sd i min stad har inte lagt ett enda förslag till KF under de senaste 4 1/2 åren. Tror det ser ut så i rätt många städer. Ja bortsett från i Åmål där politikern T. Lindström motionerat om att döpa om stan till Sune City. Pajasparti är det iallafall. Och slöseri med skattepengar.

  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2015-03-05 17:40:03 följande:

    Sd i min stad har inte lagt ett enda förslag till KF under de senaste 4 1/2 åren. Tror det ser ut så i rätt många städer. Ja bortsett från i Åmål där politikern T. Lindström motionerat om att döpa om stan till Sune City. Pajasparti är det iallafall. Och slöseri med skattepengar.


    Ovan nämnda politikern representerar alltså Sd.
  • Ewald01
    Sensitiveguy skrev 2015-03-04 23:36:30 följande:

    Alliansen blev utan röster.


    Hmm ... folkpartiet klarar sig bättre än moderaterna ....
  • Sensitiveguy
    Ewald01 skrev 2015-03-06 12:22:02 följande:

    Hmm ... folkpartiet klarar sig bättre än moderaterna ....


    Anmärkningsvärt.
  • LilleKatten

    Vart bor du när kom.valet inte hänger samman med riksdagsvalet?

  • Ewald01
    Sensitiveguy skrev 2015-03-06 14:57:40 följande:
    Anmärkningsvärt.
    Moderaterna ligger under 4 % spärran .... hmm .... och sd är störst ....
  • Ewald01

    Hmmm ... vänsterpartiet får nästan lika många röster som Socialdemokraterna . FI får 6 % och är större än moderaterna Skrattande ... som hamnar under 4 % spärren.

Svar på tråden Vilket parti skulle du rösta på i kommunalvalet?