• Anonym (M)

    Skatten

    En fråga, ja har under 2014 misslyckats totalt med min ekonomi och överväger att ansöka om skuldsanering men till frågan. Ja har medvetet låtit skulder gå till kf för ja inte haft råd att betala dessa pga personliha skäl o förhållanden, med väldigt höga räntor, ja vet att året innan så fick ja massa ränta "avdragsgill" i deklarationen är de likaså fast ja inte betalar på skulderna? Eller hur blir det? Ja vet ju att första året tar inte kf pengarna så ja tänkte om ja får en slant tillbaka så ja kan betala in lite iaf.. Kan tillägga att ja börjat jobba igen men de finsn inte en chans att ja lyckas betala tillbaka på alla små små lån ja har de uppemot 800.000 totalt . Snälla inga jobbiga kommentarer ja har väldigt personliga skäl till varför ja e där jag är nu..

  • Svar på tråden Skatten
  • Anonym (Ränteavdrag)

    Ränteavdrag på skatten får man bara för ränta man betalat, inte sådant man borde betalt. De kommer dock räkna det du betalt under hela år 2014, så kanske har du betalat en del räntor ändå?

  • Anonym (M)

    Ja de har jag .. Får se hur de blir, va ja än får så betalas de in så ja e glad för varje krona.. Tacl för svar

  • Anonym (skulder)

    Om du redan är hos KF så kommer du inte att få någon skatteåterbäring utbetald utan den nyper KF direkt.

Svar på tråden Skatten