• Karin23

    Uttagen P-stav

    Hej! Jag tog ut min p-stav den 16 februari och undrar hur snabbt efter ni tagit ut er som ni fick mens? Snart 5 mars och ännu ingen mens. Eller gravid?Mvh


    Gravidsymtom, symtom, p-stav, mens
  • Svar på tråden Uttagen P-stav
  • sweetheart80

    Vet att det inte är samma sak men tog min hormonspiral och fick vänta 5v på mensen. Hoppas verkligen att du inte behöver det. höll på att bli knäpp och grymt skengravid under tiden

  • Karin23
    sweetheart80 skrev 2015-03-05 10:57:50 följande:

    Vet att det inte är samma sak men tog min hormonspiral och fick vänta 5v på mensen. Hoppas verkligen att du inte behöver det. höll på att bli knäpp och grymt skengravid under tiden


    Oj Ja de var lång tid. Får hoppas jag slipper den väntan. Jag vill planera barn, men som du skrev, man blir ju galet skengravid. Tycker även det är svårt att veta skillnaden på >preventivmedel uttag symtom och gravsymtom.:0
  • Karin23
    lundberg skrev 2015-03-05 09:04:59 följande:

    Jag tog ut min pstav igår, så vi får se hur lång tid det tar för mig! :)


    Planerar du något med uttaget och väntar på fertilitet dagarna?:)
  • sweetheart80

    Jag har 3barn och jag tyckte att det va grymt pinsamt att vara skengravid för jag borde ju faktiskt veta hur det känns men alla hormoner for ju runt som galningar i kroppen

  • entös

    Jag tog ut min P-stav den 24/1 detta året. Fick mens igår 5/3. Så de tog 6 veckor för mig. Och som nån annan oxå skrev var jag skengravid under stor del av den tiden.Kroppen försökte komma i ording lixom :P men nu när den äntligen kommit så kan ja börja försöka på riktigt.

  • lundberg
    Karin23 skrev 2015-03-05 19:16:40 följande:
    Planerar du något med uttaget och väntar på fertilitet dagarna?:)
    Jag hoppas få plussa så snart det bara går :) hoppas mensen kommer snart så man kan börja försöka :)
  • Karin23
    lundberg skrev 2015-03-06 09:22:28 följande:

    Jag hoppas få plussa så snart det bara går :) hoppas mensen kommer snart så man kan börja försöka :)


    Du kan nog försöka plussa redan nu, du kan ju ha tur att du har ägglossning innan mensen kommer ens efter ditt uttag :) Jag vill inte vänta på mensen, jag försöker lite titt som tätt ist ^^
  • Karin23
    entös skrev 2015-03-06 09:09:39 följande:

    Jag tog ut min P-stav den 24/1 detta året. Fick mens igår 5/3. Så de tog 6 veckor för mig. Och som nån annan oxå skrev var jag skengravid under stor del av den tiden.Kroppen försökte komma i ording lixom :P men nu när den äntligen kommit så kan ja börja försöka på riktigt.


    Ok! Ush blir så Depp när alla verkar få sin mens flertal veckor efter, verkar sällsynt med fall där man istället råkar hinna bli plus innan mensen kommit tillbaka igen efter uttag:/ Jag vill så gärna inte ens nå till den.
  • entös
    Karin23 skrev 2015-03-06 22:05:16 följande:
    Ok! Ush blir så Depp när alla verkar få sin mens flertal veckor efter, verkar sällsynt med fall där man istället råkar hinna bli plus innan mensen kommit tillbaka igen efter uttag:/ Jag vill så gärna inte ens nå till den.
    ja förstår hur du känner, tänkte likadant som du och ville såååå gärna plussa o slippa mensen. Tänkte att ägglossningen kommer ju innan. Tog äl-tester o fick tydligen stegring+ känningar o var sedan övertygad om att ja va gravid. testade pos gravtest igår men fick sedan mens ändå :( så blir helt lessen på kroppen :/ så jobbigt när man inte vet vad man känner heller. pms /slutat med hormoner/gravid är ju typ samma symtom :( 
  • Karin23
    entös skrev 2015-03-06 23:35:03 följande:

    ja förstår hur du känner, tänkte likadant som du och ville såååå gärna plussa o slippa mensen. Tänkte att ägglossningen kommer ju innan. Tog äl-tester o fick tydligen stegring+ känningar o var sedan övertygad om att ja va gravid. testade pos gravtest igår men fick sedan mens ändå :( så blir helt lessen på kroppen :/ så jobbigt när man inte vet vad man känner heller. pms /slutat med hormoner/gravid är ju typ samma symtom :( 


    Är du säker på att du ändå inte är gravid? Testa igen även fast du fått mensen. Det kan komma i ovanliga tillfälle också eller ev nidblödning. Jag hoppas på att jag slipper mensen:/
  • Minouiee

    Jag tog ut min stav 20/1 o fick mensen 10/2, sen kom andra ägglossningen väntat datum efter det. Så inte säkert att man behöver vänta många veckor :D


    You don't need religion to have morals. If you can't determine right from wrong, you lack empathy, not religion.
  • Karin23
    Minouiee skrev 2015-03-07 06:15:01 följande:

    Jag tog ut min stav 20/1 o fick mensen 10/2, sen kom andra ägglossningen väntat datum efter det. Så inte säkert att man behöver vänta många veckor :D


    Frågan jag känner inom mig är om möjligheten finns överhuvudtaget att jackan vara gravid nu utan att ens ha haft en mens efter uttag av p-staven, att jag hann bli befruktade innan liksom:0
  • Minouiee
    Karin23 skrev 2015-03-07 08:56:20 följande:

    Frågan jag känner inom mig är om möjligheten finns överhuvudtaget att jackan vara gravid nu utan att ens ha haft en mens efter uttag av p-staven, att jag hann bli befruktade innan liksom:0


    Jo bm sa till mig att man kan bli gravid fr.o.m. dagen efter att staven tagits ut, så visst finns chansen! Men för många kan hormonerna spöka till det ordentligt och mensen kan utebli ändå. Hur har din mens varit under tiden du haft staven? Min var regelbunden sista året med p-stav, så jag gissar att det är därför min mens fortsatte som vanligt även efter den åkt ut.
    You don't need religion to have morals. If you can't determine right from wrong, you lack empathy, not religion.
  • Bibbielou

    Jag plockade ut min p-stav den 19e februari och fick ett positivt ägglossningstest den 28e februari. Igår hade jag en pytteliten blödning som jag hoppas var en nidis, Glad

  • reebeecccan

    Själv tog jag ut p-stav en den 10 februari och har ännu inte fått någon mens. Väntar med spänning på mensen nu :)

  • lundberg
    Karin23 skrev 2015-03-06 22:02:29 följande:
    Du kan nog försöka plussa redan nu, du kan ju ha tur att du har ägglossning innan mensen kommer ens efter ditt uttag :) Jag vill inte vänta på mensen, jag försöker lite titt som tätt ist ^^
    Ja vi försöker för fullt, hoppas inte att mensen kommer ????!!
Svar på tråden Uttagen P-stav