• carrocarro94

    Negativt graviditetstest men nu - gravid

    Ja hej allesammans. Jag skulle så gärna vilja få höra era tankar. Försöker komma i kontakt med kvinnoklinik och funderar även på ett clearbluetest.

    Jag  hade min senaste mens den 29 december 2014. Sedan kom den inte i januari, och jag blev såklart nojig. Kände alla möjliga konstiga symptom + utebliven mens men testade negativt på BMI och BMI+4. Sedan tänkte jag inte mer på det utan tänkte såklart att mensen bara hoppat över i januari. Men när min februarimens inte dök upp blev jag såklart nojig IGEN. Har ju haft ont i brösten och eftersom jag studerar ville jag verkligen ha mens både januari och februari. Har inte möjlighet att fullfölja en graviditet tyvärr. Men såklart har jag också vart rädd för diverse sjukdomar.

    Idag testade jag positivt på BMI+5. Testade en gång på morgonen och en gång nu ikväll och  båda är superpositiva...

    Kommer antagligen få reda på vilken vecka jag är i så småning om, men är det möjlig att jag ar gravid trots negativt test i januari? Eftersom min mens var borta redan då plus att jag inte hade typiska ägglossningssymptom denna månad, som jag hade i tex februari..

    Ni skulle lugna en orolig tjej oavsett vilket svar ni lämnar.. <3

  • Svar på tråden Negativt graviditetstest men nu - gravid
  • Upptaget

    Om du var orolig för graviditet redan i januari, varför fortsätter du ha oskyddat sex månaden därpå? Det var min första tanke...

    Möjligt att du blivit gravid i dec. Vissa får positivt lite senare än andra.

    Tycker du ska boka en tid och kolla.

  • Långbenopluto
    Upptaget skrev 2015-03-05 01:15:02 följande:

    Om du var orolig för graviditet redan i januari, varför fortsätter du ha oskyddat sex månaden därpå? Det var min första tanke...

    Möjligt att du blivit gravid i dec. Vissa får positivt lite senare än andra.

    Tycker du ska boka en tid och kolla.


    Precis, varför inget p-medel??
  • emeliienicole

    Om det är en orolig tjej som sitter och skriver denna texten så tycker jag att ovanstående kommentarer inte borde skrivits, bara onödigt tycker jag...du vet nog varför du hade oskyddat sex osv, det är din sak. Men iallafall, som sagt så kan vissa få positivt senare än andra och mitt råd är att du ringer och bokar tid på mödravårdscentralen och säger att du vill göra ett grav.test där också, för att vara helt 100 på att det nu är så alltså. Efter det så kommer barnmorskorna vara ett extremt stort stöd för dig och jag hoppas du har fler runt om dig som kan stötta dig! Själv är jag 19 år nu och ska föda i maj, ibland blir det inte alltid som man tänkt sig men jag är lyckligast i världen ändå! Hoppas allt löser sig! :)

  • Vickan I

    Du kanske blev gravid i februari då istället. Ägglossning kan du fått ändå i feb trots att mensen hoppade över i januari. Inget konstigt.

  • carrocarro94

    Jag frågade inte om era åsikter gällande p-medel och jag har mina anledningar varför jag inte äter p-piller just nu, vilket jag gjort under 5 års tid. Slutade i oktober av en personlig anledning och givetvis var tanken inte att ha oskyddat sex men ibland kan det bli så och det är hur dumt som helst och något jag ångrar (jag har aldrig under mina år haft oskyddat tidigare).

    Hur som Helst Tack för era svar! Jag fick tag på kvinnokliniken och de trodde att jag var gravid i v 9. Hennes utlåtande var ungefär ""ett positivt test kan man alltid lita på men ett negativt test är intealls lika säkert". Så nu får vi se, fick tid måndag 16 mars vilket känns väldigt långt fram.. mår inte alls kalas varken psykiskt eller fysiskt.

  • emeliienicole
    carrocarro94 skrev 2015-03-06 15:53:23 följande:

    Jag frågade inte om era åsikter gällande p-medel och jag har mina anledningar varför jag inte äter p-piller just nu, vilket jag gjort under 5 års tid. Slutade i oktober av en personlig anledning och givetvis var tanken inte att ha oskyddat sex men ibland kan det bli så och det är hur dumt som helst och något jag ångrar (jag har aldrig under mina år haft oskyddat tidigare).

    Hur som Helst Tack för era svar! Jag fick tag på kvinnokliniken och de trodde att jag var gravid i v 9. Hennes utlåtande var ungefär ""ett positivt test kan man alltid lita på men ett negativt test är intealls lika säkert". Så nu får vi se, fick tid måndag 16 mars vilket känns väldigt långt fram.. mår inte alls kalas varken psykiskt eller fysiskt.


    usch, lycka till och hoppas det löser sig!
  • jmynt

    Men ring och säg att du vill göra en abort så får du en tid mycket fortate. Det är ju i de här veckorna man senast kan göra en medicinsk abort och slippa göra en skrapning! Du ska inte behöva vänta så länge på en tid om du inte är helt säker på att du vill behålla. En abort ska göras så tidigt som möjligt och det är ju väldigt påfrestande att gå runt och inte veta.

    Hoppas du får en tidigare tid och att allt ordnar sig. ...

  • Anonym (Tyst)
    jmynt skrev 2015-03-07 09:58:18 följande:

    Men ring och säg att du vill göra en abort så får du en tid mycket fortate. Det är ju i de här veckorna man senast kan göra en medicinsk abort och slippa göra en skrapning! Du ska inte behöva vänta så länge på en tid om du inte är helt säker på att du vill behålla. En abort ska göras så tidigt som möjligt och det är ju väldigt påfrestande att gå runt och inte veta.

    Hoppas du får en tidigare tid och att allt ordnar sig. ...


    Har du gjort abort tidigare? Jag har gjort både kirurgisk och medicinsk och tro mig, en medicinsk abort är nog det mest smärtsamma och traumatiska jag någonsin varit med om.
  • jmynt

    Fast det är ju väldigt individuellt. Jag har också gjort en medicinsk abort och för mig kändes det inte mycket mer än att ha mens men jag hade ju iof fött två barn innan. Det är kanske värre om man inte fött barn innan?

  • PaLo

    Jag tror som Barnmorskan att du var gravid redan i januari. Tycker det är oerhört dåligt av dem att inte ge dig en tidigare tid. Talade du om för dem att du inte avser att fullfölja graviditeten? Tycker nog du ska ringa dem igen och be om en tidigare tid eftersom du verkar helt säker på att du inte vill behålla. Då borde du få möjlighet att göra aborten så tidigt som möjligt.


    Lycka till! Hjärta

  • carrocarro94

    Jag tycker också att det är helt sjukt att jag inte fick en tid förens så sent. Samtidigt litar jag på att allt kommer "gå lika bra" -kommer ju inte gå över v 18 och antar att de gör någon slags bedömning av att det är lugnt. Plus att innerst inne känns det "bra", pga min kille är på utlandstjänst och nu hinner han hem och kan vara med. Annars hade jag brutit ihop över denna väntan..

    Jag känner otroligt mycket symptom och från att vara helt säker på abort har jag ju blivit lite mjukare. . Men abort blir det.

  • jmynt

    Jag tycke att du ska prata med killen och verkligen tänka igenom vad du vill göra. Om du känner dig lite mjukare nu kansle du riskera att ångra dig senar.

Svar på tråden Negativt graviditetstest men nu - gravid