• carrocarro94

    Negativt graviditetstest men nu - gravid

    Ja hej allesammans. Jag skulle så gärna vilja få höra era tankar. Försöker komma i kontakt med kvinnoklinik och funderar även på ett clearbluetest.

    Jag  hade min senaste mens den 29 december 2014. Sedan kom den inte i januari, och jag blev såklart nojig. Kände alla möjliga konstiga symptom + utebliven mens men testade negativt på BMI och BMI+4. Sedan tänkte jag inte mer på det utan tänkte såklart att mensen bara hoppat över i januari. Men när min februarimens inte dök upp blev jag såklart nojig IGEN. Har ju haft ont i brösten och eftersom jag studerar ville jag verkligen ha mens både januari och februari. Har inte möjlighet att fullfölja en graviditet tyvärr. Men såklart har jag också vart rädd för diverse sjukdomar.

    Idag testade jag positivt på BMI+5. Testade en gång på morgonen och en gång nu ikväll och  båda är superpositiva...

    Kommer antagligen få reda på vilken vecka jag är i så småning om, men är det möjlig att jag ar gravid trots negativt test i januari? Eftersom min mens var borta redan då plus att jag inte hade typiska ägglossningssymptom denna månad, som jag hade i tex februari..

    Ni skulle lugna en orolig tjej oavsett vilket svar ni lämnar.. <3

  • Svar på tråden Negativt graviditetstest men nu - gravid
  • Upptaget

    Om du var orolig för graviditet redan i januari, varför fortsätter du ha oskyddat sex månaden därpå? Det var min första tanke...

    Möjligt att du blivit gravid i dec. Vissa får positivt lite senare än andra.

    Tycker du ska boka en tid och kolla.

  • Långbenopluto
    Upptaget skrev 2015-03-05 01:15:02 följande:

    Om du var orolig för graviditet redan i januari, varför fortsätter du ha oskyddat sex månaden därpå? Det var min första tanke...

    Möjligt att du blivit gravid i dec. Vissa får positivt lite senare än andra.

    Tycker du ska boka en tid och kolla.


    Precis, varför inget p-medel??
  • emeliienicole