• Granfalk

    Tips mot dåligt självförtroende tack..

    Ja som sagt, vad har ni för tips för en tjej som jag med dåligt självförtroende?

    Obs, menar när det gäller ens partner, tex om din kille/tjej kollar på någon annan lr tycker någon annan kan se attraktiv ut osv.

  • Svar på tråden Tips mot dåligt självförtroende tack..
  • MEE83

    Försök med tanke mantran.

    Kollar din snubbe/tjej in andra, så är det bara att tänka på att i praktiken alla, åtminstone nästan alla, kollar in tjejer vi tycker är snygga, även om vi har en snygg tjej hemma så att säga. Det är fortfarande inte den bruden vi älskar. Det är bara ögongodis. Vilket i princip, om jag skall uttrycka mig krasst, innebär att dom är meat on a stick, no feelings attached, i slutet av dagen, så är det är våra partners vi älskar.

    Samma princip, om än lite annorlunda, går att applicera på när andra kollar in din partner, min tjej är en puddig, vilket drar blickar, men det är fortfarande mig hon älskar, så då spelar det inte någon som helst roll vad fan dom tycker och tänker om henne. Hon älskar mig, så då behöver inte jag noja.

  • Ensam hemma

    Du ska jobba med dig själv och dina tankar. Att läsa en bok i ämnet självkänsla och självförtroende ger dig kunskapen att förstå varför du tänker som du gör och hjälper dig att bli en starkare individ så du slipper plågas av osäkerhet.

Svar på tråden Tips mot dåligt självförtroende tack..