• Anonym (fri?)
    Äldre 5 Mar 08:59
    1300 visningar
    10 svar
    10
    1300

    Min bet anm. ska va borta. Varför får jag lånebrev från Svea direkt?

    Min bet anm. Uppkom 4 Jan 12. Ska väl alltså ha försvunnit 4 Jan 15?

    Får brev från svea direkt som erbjuder lån till folk som fått nej från banken pga ex. Bet anm. Fått liknande från bluestep under de tre åren men detta var första sedan 4 Jan. Varför skickat de till mig? Jag har ju ingen bet anm nu. Finns jag i nåt register som de har? Min sambo har aldrig haft nån anm. O han får aldrig brev från dessa... vill slippa dem nu.

  • Svar på tråden Min bet anm. ska va borta. Varför får jag lånebrev från Svea direkt?
  • Äldre 5 Mar 09:00
    #1

    Ring och fråga?

  • Äldre 5 Mar 09:08
    #2

    Jag har inga betalningsanmärkningar och jag får såna brev hela tiden. De är adresserande reklam bara.

  • Anonym (qwert­y)
    Äldre 5 Mar 09:08
    #3

    Det är säkerligen bara reklam. Min sambo har aldrig haft en betalningsanmärkning och har en kreditvärdighet på 99,2. Ändå kommer det en massa brev från Svea direkt adresserat till hen.

    Ring och fråga kronofogden om du är orolig.

  • Anonym (mm)
    Äldre 5 Mar 09:11
    #4

    Ja de har ju som många företag i olika branscher köpt register med personer i rätt målgrupp. De uppdateras ju inte utan om de fick sitt register för ett halvår sedan så står du ju med där.

    Du får helt enkelt ringa dem och säga att du gärna slipper deras brev alternativt bara kasta dem när de kommer.

  • Anonym (anna)
    Äldre 5 Mar 09:35
    #5

    Hur ofta får inte jag ett  *fantastiska erbjudanden när din bank säger nej*. Jag har funderat på att ringa och fråga om de är intresserade av att låna pengar av mig då jag kan erbjuda en ränta på endast 16%.

  • Äldre 5 Mar 09:39
    #6
    Anonym (qwerty) skrev 2015-03-05 09:08:56 följande:

    Det är säkerligen bara reklam. Min sambo har aldrig haft en betalningsanmärkning och har en kreditvärdighet på 99,2. Ändå kommer det en massa brev från Svea direkt adresserat till hen.

    Ring och fråga kronofogden om du är orolig.


    Hur kan man kolla sin kreditvärdighet?
  • Äldre 5 Mar 09:43
    #7

    Jag har aldrig haft någon anmärkning och har bara ett mindre huslån och ett relativt välbetalt jobb. Jag får också sån reklam.

  • Anonym (fri?) Trådstartaren
    Äldre 5 Mar 12:03
    #8

    Tack för svaren hurrni! Kanske inte är något att bry sig i då. Får kasta skräpet när det kommer.

  • Anonym (...)
    Äldre 5 Mar 12:10
    #9

    Kan också få sådant. Min make likaså. Har alltid trott att det beror på att man handlar på faktura ibland. Att man hamnar i något register typ. Varken jag eller maken har någonsin haft någon anmärkning.

  • Anonym (qwert­y)
    Äldre 5 Mar 13:21
    #10
    telly skrev 2015-03-05 09:39:36 följande:
    Hur kan man kolla sin kreditvärdighet?
    Man tar en UC på sig själv. Eller så väntar man tills ett företag gör en. Det står i UC-pappret man får hem.

    Sambon fick ett sådant papper förra veckan så det är väldig färsk info.
Svar på tråden Min bet anm. ska va borta. Varför får jag lånebrev från Svea direkt?