• Anonym (hjälp.)

    gravid, hotbild och hemlös

    Hej.

    Jag är mellan 21-23 år och gravid månad 8.

    Pga en händelse som hände i höstas så har jag fått en hotbild emot mig från många olika håll.

    Jag behöver hjälp att hitta en bostad i en annan stad, och behöver tips?

    jag har kontaktat sociale men de anser inte att de är deras plats och polisen har dömt situationen hotfullt.

    Tips på hyresvärdar som ger förtur?

  • Svar på tråden gravid, hotbild och hemlös
  • Anonym (mnm)
    Anonym (hjälp.) skrev 2015-03-05 10:24:33 följande:

    Hej.

    Jag är mellan 21-23 år och gravid månad 8.

    Pga en händelse som hände i höstas så har jag fått en hotbild emot mig från många olika håll.

    Jag behöver hjälp att hitta en bostad i en annan stad, och behöver tips?

    jag har kontaktat sociale men de anser inte att de är deras plats och polisen har dömt situationen hotfullt.

    Tips på hyresvärdar som ger förtur?


    Kontakta en kvinnojour? Vet socialtjänsten om att det finns en hotbild mot dig?
  • Anonym (hjälp.)

    kvinnojourer kostar . Socialtjönsen säger att de ej betalar för sånt utan det är deras avdelning kvinnofridsteamet som placerar ut en, och jag tillhör inte den gruppen pga de är inte våld i nära relation...

  • Kjell2

    Hur bor du nu?
    Har du jobb eller hur försörjer du dig?
    Lever du i ett förhållande?

    Generellt finns det en del komuner runt om i Sverige där det inte finns bostadskö.

  • Trassel14
    Anonym (hjälp.) skrev 2015-03-05 10:42:52 följande:

    kvinnojourer kostar . Socialtjönsen säger att de ej betalar för sånt utan det är deras avdelning kvinnofridsteamet som placerar ut en, och jag tillhör inte den gruppen pga de är inte våld i nära relation...


    Kvinnojourer kostar? Nej, jag betalade inte ett skvatt när jag fick hjälp utav dom att komma ifrån mitt ex.
  • Anonym (hjälp.)
    Kjell2 skrev 2015-03-05 10:49:57 följande:

    Hur bor du nu?

    Har du jobb eller hur försörjer du dig?

    Lever du i ett förhållande?

    Generellt finns det en del komuner runt om i Sverige där det inte finns bostadskö.


    Jag bor inneboende just nu och lever på soc som tyvärr inte betalt ut något än.

    Jag är singel och har ringt och kontakt med stort sätt alla som går.. församlingen, barnmorskan, polisen brottsofferjourrn och soc. alla säger samma sak att de i Slut ändan är sociale nu plats och godkänna och kärringen där godkänner inte ett skit
  • Anonym (hjälp.)
    Trassel14 skrev 2015-03-05 10:53:53 följande:

    Kvinnojourer kostar? Nej, jag betalade inte ett skvatt när jag fick hjälp utav dom att komma ifrån mitt ex.


    Du var i våld i nära relation eftersom de är ditt ex. Men för mig gäller ej samma regler.
  • Anonym (mnm)
    Anonym (hjälp.) skrev 2015-03-05 10:56:28 följande:
    Du var i våld i nära relation eftersom de är ditt ex. Men för mig gäller ej samma regler.
    Usch vilket jobbigt läge. tycker det är väldigt konstigt att socialen inte hjälper dig.Har du ett bra kontaktnät i övrigt?

    Vart bor du på ett ungefär? Be polisen kontakta socialen och ordna ett möte så de inser allvaret.
  • Anonym (hjälp.)
    Anonym (mnm) skrev 2015-03-05 11:09:46 följande:

    Usch vilket jobbigt läge. tycker det är väldigt konstigt att socialen inte hjälper dig.Har du ett bra kontaktnät i övrigt?

    Vart bor du på ett ungefär? Be polisen kontakta socialen och ordna ett möte så de inser allvaret.


    Jag bor i Stockholm, vill ha hjälp att hitta bostad innan bebisen kommer utanför sthlm.

    Jag har varken familj eller vänner vid min sida.

    Polisen har kontaktat handläggaren hos sociale men hennes svar är att de ej deras plats (ekonomisk Bistånd )
  • Trassel14
    Anonym (hjälp.) skrev 2015-03-05 10:56:28 följande:
    Du var i våld i nära relation eftersom de är ditt ex. Men för mig gäller ej samma regler.
    Okej, då förstår jag. 

    Men privata hyresvärdar är generellt lättare att få lägenhet hos än hos kommunala.
  • Anonym (hjälp.)
    Trassel14 skrev 2015-03-05 11:17:31 följande:

    Okej, då förstår jag. 

    Men privata hyresvärdar är generellt lättare att få lägenhet hos än hos kommunala.


    Har du möjlighvis tips på vilka? Alla jag har ringt nekar.
  • Anonym (jagfickbetala)
    Trassel14 skrev 2015-03-05 10:53:53 följande:
    Kvinnojourer kostar? Nej, jag betalade inte ett skvatt när jag fick hjälp utav dom att komma ifrån mitt ex.
    det gjorde jag, och min man var ute efter mig. Jag fick betala själv
  • Anonym (jagfickbetala)
    Anonym (hjälp.) skrev 2015-03-05 10:24:33 följande:

    Hej.

    Jag är mellan 21-23 år och gravid månad 8.

    Pga en händelse som hände i höstas så har jag fått en hotbild emot mig från många olika håll.

    Jag behöver hjälp att hitta en bostad i en annan stad, och behöver tips?

    jag har kontaktat sociale men de anser inte att de är deras plats och polisen har dömt situationen hotfullt.

    Tips på hyresvärdar som ger förtur?


    usch vad jag tycker synd om dig. Jag har varit i exakt samma situation, fast jag var 18 vid den tiden. Höggravid, hemlös och jagad (fast av min dåvarande man).

    Det tog många försök, men till slut fick jag hjälp, dock av kvinnofridsteamet, ett par månaders vistelse på kvinnohem, två månder hos min mormor, sen äntligen fick jag beviljad förtur (efter flera avslag) på lägenhet. En vecka senare föddes mitt barn.

    Däremot när jag kontaktade flera hyresvärdar vägrade dem hjälpa mig, och sa att dem inte kan hjälpa mig, det var inte deras jobb att ge lägenhet.
  • Trassel14
    Anonym (hjälp.) skrev 2015-03-05 11:27:07 följande:
    Har du möjlighvis tips på vilka? Alla jag har ringt nekar.
    Beror på vilken del av landet du ska bo i. Jag jobbar hos en kommunal hyresvärd i södra Sverige och har bra koll på dom privata här nere runt omkring oss, men har ingen aning om andra uppåt landet.
    Skriv PM till mig så kan du få en hel lista på hyresvärdar. 
  • Anonym (hjälp.)
    Trassel14 skrev 2015-03-05 11:55:21 följande:
    Beror på vilken del av landet du ska bo i. Jag jobbar hos en kommunal hyresvärd i södra Sverige och har bra koll på dom privata här nere runt omkring oss, men har ingen aning om andra uppåt landet.
    Skriv PM till mig så kan du få en hel lista på hyresvärdar. 
    Det funkar inte att skriva pm till dig. 
Svar på tråden gravid, hotbild och hemlös