• fiakatrin

    Barnet väldigt långt ner i magen, problem?

    Hej!

    Är gravid i vecka 20, första barnet. går in i vecka 21 imorgon. Nu är det så att jag fick bekräftat på UL att barnet ligger väldigt långt ner i magen.
    Barnmorskan var lite småbekymrad då det ligger så långt ner att ibland kommer stora blodkärl i kläm och "fel" saker kan få flytta på sig.

    Jag har ingen mage alls ännu - inte ens min sambo kan se att jag är gravid utan kläder. Barnet är normalstort och väger normalt enligt UL så ingen fara med det.

    Nu undrar jag om någon mer burit sitt barn väldigt långt ner? Fick ni några problem längre fram i graviditeten? Det känns lite skumt att känna sparkar precis vid blygdbenet.

  • Svar på tråden Barnet väldigt långt ner i magen, problem?
  • Tigmatropos

    Jag känner då sparkar där nere ännu, går in i vecka 30 i morgon. Har burit min kille lågt hela graviditeten.

    Det enda jag märkt är att urinblåsan blir klämd och får en hel del stryk av bebis, och det verkar vara ett högt tryck i bäckenbotten, tror jag fått åderbråck i underlivet och känner mig konstant svullen där nere.

    Aldrig någon som sagt att det skulle vara något fel/dåligt, bara konstaterat att jag bär honom lågt och djupt (bak mot ryggen).

  • emeliienicole

    Jag är gravid i v. 31 nu och har inte fått någonting konstaterat av någon barnmorska eller liknande men har nästan inte någon gång under hela min graviditet hittills känt några sparkar eller rörelser längre upp i magen, har endast känt av bebisen i "mensmagen" och vid blygbenet om man säger så. Har också känt av att min urinblåsa tagit mycket stryk utav det, ibland får jag en fruktansvärt ordentlig ilning i den och måste akut springa på toa och trots det så kissar jag nästan ingenting..konstigt det där..men har aldrig hört att det skulle kunna vara dåligt på något sätt? 


    Lycka till! :)

Svar på tråden Barnet väldigt långt ner i magen, problem?