• erty

    Störtblödningar!

    Jag har försökt hittat andra i min sits men inga verkar svara, finns det verkligen INGA där ute med erfarenhet?? Idag har jag blödit mängder med blod, fått byta bindor, trosor o när det vart som värst duschat av mig allt blod (gravid i v.22). Blödningarna kommer stötvis, jag kan sitta ned ett tag, sen känner jag att de börjar rinna lite -springer på toa, sätter mig o så forsar det bokstavligen ut. Så hade det hållt på i 11h nu.


    Jag var på förlossningen för några timmar sen, allt SÅG bra ut med barnet osv. Så de skickade hem mig.. Jag känner mig så jävla hjälplös, blöder som en stucken gris o känns inte som jag har någon o vända mig till..

  • Svar på tråden Störtblödningar!
  • erty
    LillaSandy skrev 2015-03-05 16:04:46 följande:

    Jag skulle ringa förlossningen/barnmorskan på bvc eller gyn och berätta om min oro. 


    Jag har träffat tre läkare denna vecka: vart till akuten i måndags, haft ett inbokat läkarbesök i tisdags samt var till förlossningen idag, alla skickar hem mig o rycker på axlarna. Dom kan väl inte göra så mycket förmodar jag, men det är så jäkla tufft o behöva gå igenom detta en gång till, hoppades mer på att någon med liknande situation hade erfarenhet o dela med sig av. Just nu är jag mest orolig över att bebis kommer alldeles för tidigt igen, ville höra om fler haft såna kraftiga blödningar men ändå lyckats komma över åtminstonde v.24.. Läkarna kan inte ge den typen av information.
  • Sunna01

    Jag blödde av och till under hela min förra graviditet, dock inte förrän i slutet så rikligt som du beskriver. Det var jättejobbigt, man blev ju så orolig varje gång! I slutet (v.40) blev jag inlagd ett dygn eftersom de trodde att det kanske kom från moderkakan, men de hittade inget och när jag födde kunde de konstatera att moderkakan var intakt. Så deras teori var att jag hade en väldigt känslig livmoderhals. Jag känner med dig!

  • erty
    Sunna01 skrev 2015-03-05 16:43:54 följande:

    Jag blödde av och till under hela min förra graviditet, dock inte förrän i slutet så rikligt som du beskriver. Det var jättejobbigt, man blev ju så orolig varje gång! I slutet (v.40) blev jag inlagd ett dygn eftersom de trodde att det kanske kom från moderkakan, men de hittade inget och när jag födde kunde de konstatera att moderkakan var intakt. Så deras teori var att jag hade en väldigt känslig livmoderhals. Jag känner med dig!


    Vad skönt att de började senare för din del, gick allt bra med den lilla o dig? Denna gången ser det ut som att det är en s.k. hinnavlosning..Men jag hittar ingen som helst info om detta..
  • Sunna01

    Hinnavlossning? Det har jag aldrig hört om, är det farligt? Ja, allt var prima med både mig och sonen! Och lustigt nog har jag inte blött en enda gång den här graviditeten (bf på söndag).

  • erty
    Sunna01 skrev 2015-03-05 17:59:06 följande:

    Hinnavlossning? Det har jag aldrig hört om, är det farligt? Ja, allt var prima med både mig och sonen! Och lustigt nog har jag inte blött en enda gång den här graviditeten (bf på söndag).


    De påstår att det är bättre än att moderkakan har lossnat em bit (som den gjorde i min förra grav) men blödningen som ligger där inne retar ju o gör mig orolig för att starta ännu en förlossning. Skönt o höra, då är man inte dömd till dessa helvetes graviditeter då, utan det kanske finns chans att en dag få en normal igen.. Jag bara blöder på så detta verkar ju inte alls lovande just nu, har legat hela dagen för o få stopp på det men de ger sig inte..
  • Sunna01

    Med din tidigare bakgrund (moderkaksavlossning, för tidigt född bebis) tycker jag det låter väldigt konstigt att du bara blir hemskickad utan någon vettig åtgärd så sent som i v.22. Och nu verkar det ju inte vilja sluta heller, så jag tycker du ska ringa förlossningen och insistera på att få komma in för ännu en koll. Det hade jag gjort. Man ska inte behöva gå hemma med en jätteblödning och bara vara orolig. När jag blödde som mest i slutet tog de mig inte riktigt på allvar heller tills de undersökte mig och det typ "forsade ut" (ursäkta), men då blev jag inlagd för övervakning och med beredskap för kejsarsnitt. Sedan när blödningen avtagit lite fick jag åka hem igen.

  • erty
    Sunna01 skrev 2015-03-05 19:22:18 följande:

    Med din tidigare bakgrund (moderkaksavlossning, för tidigt född bebis) tycker jag det låter väldigt konstigt att du bara blir hemskickad utan någon vettig åtgärd så sent som i v.22. Och nu verkar det ju inte vilja sluta heller, så jag tycker du ska ringa förlossningen och insistera på att få komma in för ännu en koll. Det hade jag gjort. Man ska inte behöva gå hemma med en jätteblödning och bara vara orolig. När jag blödde som mest i slutet tog de mig inte riktigt på allvar heller tills de undersökte mig och det typ "forsade ut" (ursäkta), men då blev jag inlagd för övervakning och med beredskap för kejsarsnitt. Sedan när blödningen avtagit lite fick jag åka hem igen.


    Jag tror det är mitt vatten son går o att det är de som skapar dessa "floder" av blod, men läkarna viftar bort det.. För 2h sen började jag få ont i magen o tog två citodon o trots dessa tycker jag mig känna av miladare värkliknande värkar nu.. Vet inte när jag vågar ringa. Känns inte som någon tror på det jag säger o de är väll för tidigt för o mäta ctg.. Dom kommer rycka på axlarna som alltid o skicka hem mig.. (blödningarna har inte slutat än, 16h har de suttit i nu) blir tokig på detta :(
  • Sunna01

    Hur har det gått Erty? Har du varit inne på fler kontroller? Fortfarande blödning? Hoppas allt är ok!

  • erty
    Sunna01 skrev 2015-03-06 18:12:09 följande:

    Hur har det gått Erty? Har du varit inne på fler kontroller? Fortfarande blödning? Hoppas allt är ok!


    Tack som frågar. Ja blödningarna fortsätter, dock är de inte lika rikliga idag även om det fortfarande är mycket. Smärtan igår gick över o jag somnade så än har jag inte vart på fler kontroller -har ett inbokat på måndag så hoppad allt håller sig i schack tills desdess! Hur går det för dig? Borde va dags snart!!! :)
  • Sunna01

    Skönt att det är bättre! Kan du känna barnet sparka? För det ju alltid ett bra tecken och lugnar lite. Jag har bf på söndag, varje dag känns längre och längre nu. Men jag ska få hinnsvepning på måndag om det inte hänt något innan dess, så det känns bra.

  • erty
    Sunna01 skrev 2015-03-06 21:11:00 följande:

    Skönt att det är bättre! Kan du känna barnet sparka? För det ju alltid ett bra tecken och lugnar lite. Jag har bf på söndag, varje dag känns längre och längre nu. Men jag ska få hinnsvepning på måndag om det inte hänt något innan dess, så det känns bra.


    Jadå, barnet har jag känt varje dag i några veckor nu! Det är ju tyvärr ingen garanti, sist gick det så förbaskat fort.. :/ Har intagit strikt sängläge i två dagar nu o de känns faktiskt som allt lugnat sig, så det blir väll o fortsätta med det o hoppas på o vinna några veckor till!

    Åh haha vet hur de känns, sonen kom som sagt till slut på bf+15 med igångsättning, dagarna går såååå långsamt! Hoppas det är dags snart, som ja da ovan så går det ju så förbaskat fort när det väl är Igång :)
  • erty
    Nu är hon här, föddes i v.24+0 600g o 31cm. Läget är såklart kritiskt men hon har syresatt sig bra idag.
  • Agentkia
    erty skrev 2015-03-29 18:31:21 följande:

    Nu är hon här, föddes i v.24+0 600g o 31cm. Läget är såklart kritiskt men hon har syresatt sig bra idag.


    Men lycka till nu. Håller tummarna för er. Har läst tråden förut och undrade hur det gått för er.
  • erty

    Idag är hon snart 5 månader och vi är kvar på sjukhus. Hoppas innerligt vi får ta med oss henne hem snart!

  • Nevihc

    Hej Erty!
    Hoppas ni får komma hem snart. Får jag fråga varför ni fått stanna så länge?


    Kram!

Svar på tråden Störtblödningar!