• mkl1982

    småblödningar dagen efter sex

    Hej. Jag är gravid för första gången i vecka 6+4 och undrar nu om nån mer fått en rosa röd liten blödning dagen efter samlag? Fick det nu när jag var på toa och torkade mig. Var rosa rött på pappret. Blir orolig. Sen undrar jag också om nån mer har som typ mensvärk såhär i början? Har haft det sen jag plussade. Även bubblig och uppsvälld mage.Tacksam för svar.

  • Svar på tråden småblödningar dagen efter sex
  • Linc

    Svarar ja på båda dina frågor! Hade massor med mensvärk/ligamentsmärtor, svullen också :) Just sån rosa/ljusröd "flytning" efter samlag/sen två eller tre gånger i början av graviditeten.. Och nu är jag i vecka 35 (imorgon )

  • mkl1982

    Okej. Känns bra att fler har haft det som jag. Blödde lite idag med men liksom inte nå mycket utan det kommer på pappret när man kissat. Har en vän som är gravid i v 35 nu och hon sa att hon också haft lika till och från varje månad fram till v 24.

    Man blir ju så nojig. Är så rädd att något ska gå fel. Har även googlat mycket nu och tydligen är det vanligt med blödningar tidigt. Ska till bm 16 mars.

    Hade du också såhär till och från hela graviditeten? Molande värken försvann den? Förstår att det är väldigt mycket som händer i kroppen nu. Så de kanske inte är så konstigt att man är som man är i kroppen

    Visst kan man även ha sköra slemhinnor därför man blöder? Haha oj vad jag skriver mycket; -)

  • Linc

    Jag förstår dina tankar och funderingar :) Jag googlade sönder mig fram till typ v.27 haha :D Menssmärtorna klingade av för mig när livmodern blivit liiite större. Minns inte vilken vecka det var. Men min bm beskrev det så bra att jag kunde tänka mig att livmodern är upphängd som i gummisnoddar och när de sträcker sig och när lm växer som en ballong så är det klart att det känns! Rosa flytningar på pappret är inget farligt vad jag fått höra. Mina har slutat.

    Haft kompisar som störtblödit och det har inte varit någon påverkan på bebisen, troligen i det fallet brustet blodkärl.

    Ja, sköra slemhinnor kan blöda!

    Lycka till och Försök minnas att du kan njuta lite av graviditeten också innan krämpor kommer! ;) Kram

  • mkl1982

    Tack för ditt svar. Haha oja man googlar sönder om allt nu nojig! Kommer nog ställa tusen frågor till bm på måndag

    Känner mig lugnare nu när det som sagt verkar så normalt med blödningar. Min molande värk håller i sig än. Från dag till dag. Inger riktigt illamående än. Kan må lite illa på kvällarna. Hoppas det håller sig så. Är i v 7 nu.

Svar på tråden småblödningar dagen efter sex