• puss02

    kan hon verkeligen?

    hej jag är en 12 ½ årig tjej. jag går i en skola med bara 7-9 i. men eftersom jag hade akut behov av en ny skola så jag började där. nu till problemet. jag ar en bff som är 15-16 år och går i 8:an, han är alltså 3 år äldre än mig men jag har fått känslor för honom. det är inte för att han är snygg eller så. men han får mig att skratta. och han är sig själv. men min mamma säger att vi inte får a ett förhållande för att han är för gammal för mig! har hon rätt att säga så. jag ser honom som min bror. och när vi sms:ar så använder vi alltid : * och < 3. han har sagt att han gillar mig och tkr att jag är söt osv.. har hon rätt att säga så?

  • Svar på tråden kan hon verkeligen?
  • Griseknoen35

    Din mamma är mån om dig. En kille i den åldern förväntar sig ofta sex om han blir tillsammans med någon. Din mamma är nog orolig att han ska utnyttja dig på ett sexuellt sätt pga av att du är 12 och han 15-16. Du är fortfarande ett barn och din mamma vill bara skydda dig när hon säger att ni inte får ha ett förhållande. I din ålder så är 3 år väldigt stor skillnad. Håll det till en vänskap sen när du är äldre och mer mogen se om känslorna finns kvar då så reagerar nog även din mor annorlunda. När du själv är 16 år det inte ovanligt eller konstigt att vara tillsammans med någon som är 19 och heller inte lika lätt för att bli utnyttjad då han inte har samma övertag som han har nu.

  • puss02

    Men vi har chattat och så. Och så hamnar vi på ämnet sex. Så frågar jag om han skulle få göra det med någon? Isåfall vem? Då svarar han. Eftersom du är för ung. Så jag vet inte.

  • Griseknoen35
    puss02 skrev 2015-03-06 16:37:46 följande:

    Men vi har chattat och så. Och så hamnar vi på ämnet sex. Så frågar jag om han skulle få göra det med någon? Isåfall vem? Då svarar han. Eftersom du är för ung. Så jag vet inte.


    Har ni bara chattat? Inte ens träffats på riktigt? Det där "för ung" kan ändras väldigt fort. Jag träffade själv en 14 årig kille när jag var 12 och jag gjorde slut enbart för han tjatade om sex, jag va också för ung sa han men efter lite pussar blev det alltid tjat och när man är tolv är man väldigt lättpåverkad, speciellt av äldre killar man har känslor för. Man kan lätt bli vilseledd och så har man plötsligt gått längre än vad man ville.
  • puss02
    Griseknoen35 skrev 2015-03-06 16:58:24 följande:
    Har ni bara chattat? Inte ens träffats på riktigt? Det där "för ung" kan ändras väldigt fort. Jag träffade själv en 14 årig kille när jag var 12 och jag gjorde slut enbart för han tjatade om sex, jag va också för ung sa han men efter lite pussar blev det alltid tjat och när man är tolv är man väldigt lättpåverkad, speciellt av äldre killar man har känslor för. Man kan lätt bli vilseledd och så har man plötsligt gått längre än vad man ville.
    Jo. Han är min bästa vän. Och vi går i samma skola. Han sa att han inte skulle försöka något med mig. Om jag inte är med på kyssar eller någon sånt. Inte mer.
  • puss02

    Han är verkligen inte vad jag trodde. Han är ett omoget svin

  • Anonym (lisa)

    du går alltså i 7an, han går i 8an och är 3 år äldre än dig - har han gått om flera år?

  • Griseknoen35
    Anonym (lisa) skrev 2015-03-06 23:13:23 följande:

    du går alltså i 7an, han går i 8an och är 3 år äldre än dig - har han gått om flera år?


    Räcker väl med att vara född tidigt på året och börjat skolan ett år senare eller är min huvudräkning så kass?
  • Anonym (lisa)
    Griseknoen35 skrev 2015-03-06 23:20:57 följande:
    Räcker väl med att vara född tidigt på året och börjat skolan ett år senare eller är min huvudräkning så kass?
    ja, så kanske det kan vara - tyckte bara det lät konstigt.....
  • puss02
    Anonym (lisa) skrev 2015-03-06 23:13:23 följande:

    du går alltså i 7an, han går i 8an och är 3 år äldre än dig - har han gått om flera år?


    Jag går i 6:an.
  • puss02
    Griseknoen35 skrev 2015-03-06 22:40:39 följande:
    Vad hände?
    Han var sur för att jag sa inte sa till mina föräldrar att vi var ihop ( hand frågade mig nu på kvällen) och sedan gjorde han slut. Sedan kom han och bad om ursäkt och jag förlät honom. Som "jag kan gå omkring och säga att han är ett fucking svin. Men när han kommer till mig. Tar jag tillbaka honom så lätt. Bara för att jag är så jävla kär
  • Anonym (Annika)

    Om han går i åttan borde han vara 14, eller 15 om han fyller tidigt på året. Om han inte har gått om ett år eller så.
    Jag tycker väl inte att det är så fel att vara ihop med någon som är två år äldre, men däremot är ni (båda två!) för unga för sex. Om han håller på att prata/skriva om sådant tycker jag inte att du ska fortsätta att vara ihop/umgås med honom.
    Det kan också vara så att han försöker vara cool eller dölja sin osäkerhet genom att skriva sådant. Då kan du be honom sluta skriva sådant och säga att du bara vill fortsätta att vara vän med honom, och se vad han svarar. Är han en bra kille kommer ni att kunna fortsätta vara vänner, och om han är en osäker kille som på grund av det försöker spela cool för tjejer som är så mycket yngre, så kommer han att börja tjata eller hota, och då är det bara att sluta vara med honom.

  • puss02

    Han är inte sån. Han är underbar i och vill alla väl. Det säger alla. Han kan inte bli arg

Svar på tråden kan hon verkeligen?