• Anonym (Tråds­tart)
    Äldre 5 Mar 22:23
    749 visningar
    11 svar
    11
    749

    HJÄLP sjuk 3 månaders!

    Har en 3,5 mpnaders som ätit erbart ersättning i 2 månader, hon fick idag vid middagen smaka ett knappt kryddmått med barngröt från 4 månaders och ett knappt kryddmått med päronfrukt från 4 månaders, en timme efteråt då hon precis ätit ersättning så kom det fontänspya, det var verkligen massor, och sen blev hon lugn och somnade vid 20, sedan vaknade hon för 20 min sedan och spydde massor i sängen igen, och bu igen, hon spyr massor. Och det kom från näsan med så fick använda nässugen , kan det lilla hon fick smaka orsaka detta :( ?? Vad ska jag göra??

  • Svar på tråden HJÄLP sjuk 3 månaders!
  • Anonym (Wildr­at)
    Äldre 5 Mar 22:29
    #1

    Det är troligtvis inte maten utan magsjuka.

  • Anonym (Tråds­tart) Trådstartaren
    Äldre 5 Mar 22:32
    #2

    Vi har inte varit nära nån med magsjuka :/ och ingen av oss i familjen känner oss sjuka, vad gör man med en 3 månaders som har magsjuka :/ ? Jag gav henne lite ersättning nu eftersom hon spytt så hemskt så hon inte blir uttorkad, men hon bra fontänkräks igen :( vad gör man?

  • Anonym (bvc)
    Äldre 5 Mar 22:38
    #3

    Bäst är väl att ringa bvc imorgon. Hon lär ju heller inte torka ut på 8 h. Men varför ge henne gröt när det står 4 månader? Deras mage är ju inte helt utvecklade än...

  • Äldre 5 Mar 22:43
    #4

    Vad jobbigt för er!! Hoppas det går över snabbt och inte är någon fara!! <3

    Sen förstår jag inte varför man skulle ge en 3 månaders något annat än den mjölk hen ska ha, det skulle jag inte våga.. Vad är det bra för undrar jag nyfiket..?:)

  • Äldre 5 Mar 22:45
    #5

    kan man ha magsjuka så tidigt alltså? Min kan knappt ha det nu och han är 19 månader

    (Vi hade nyligen magsjuka allihopa men hans magsjuka kan knappt kallas sjuka ens)

  • Anonym (Sök vård)
    Äldre 5 Mar 22:46
    #6
    Anonym (bvc) skrev 2015-03-05 22:38:55 följande:

    Bäst är väl att ringa bvc imorgon. Hon lär ju heller inte torka ut på 8 h. Men varför ge henne gröt när det står 4 månader? Deras mage är ju inte helt utvecklade än...


    Vi blev rekommenderade att börja ge gröt direkt vår son blivit 3 månader så åldern på paketen är bara en rekommendation.

    Om bebisen kräks så himla mycket hade jag nog åkt till en jouröppen vårdcentral ikväll. Det kan gå snabbt för ett så litet barn att bli uttorkad.
  • Äldre 5 Mar 22:49
    #7

    Om hon inte får behålla någon vätska alls kan det vara läge att kontakta sjukvården. Ni kan ju ringa 1177 för lite råd. Verkar hon må bra annars?

    Finns det någon särskild anledning till att ni börjar ge mat så tidigt? Har hon gått upp invikt normalt?

  • Anonym (Nope)
    Äldre 6 Mar 06:19
    #8

    Nej det är inte av det hon fick smaka utan en olycklig slump. Helt enkelt någon form av magsjuka.

  • Anonym (Duh)
    Äldre 6 Mar 08:03
    #9
    Anonym (Nope) skrev 2015-03-06 06:19:37 följande:

    Nej det är inte av det hon fick smaka utan en olycklig slump. Helt enkelt någon form av magsjuka.


    Du vågar alltså lova att TS barn inte är allergiskt mot något i gröten trots detta typiska allergisymptom?

    TS, händer det igen efter ett smakprov så måste ni prata med läkare ang ev allergi.
  • Äldre 6 Mar 09:52
    #10
    Anonym (Sök vård) skrev 2015-03-05 22:46:07 följande:

    Vi blev rekommenderade att börja ge gröt direkt vår son blivit 3 månader så åldern på paketen är bara en rekommendation.


    Vet du varför ni fick den rekommendationen?
  • Anonym (Sök vård)
    Äldre 6 Mar 15:03
    #11
    CissiJissi skrev 2015-03-06 09:52:04 följande:
    Vet du varför ni fick den rekommendationen?
    Han hade reflux och all ersättning åkte upp i kaskader lika snabbt som det kommit ner. Han gick ner i vikt och de bad oss att börja ge gröt. Den stannade bättre i magen. Så innan han "fyllde" fyra månader åt han gröt två mål om dagen och specialersättning för refluxbarn resten.

    När han var 2,5 fick han dock diagnos mjölkproteinintollerant och läkaren sa då att hans problem med sedan bebistiden troligtvis också berodde på mjölkallergi men att de inte tänkte på det då!
Svar på tråden HJÄLP sjuk 3 månaders!