• Anonym (Beslutångest)

    vilket namn är finast?

    Vi hade dessa namnen sedan han låg i magen men vi trodde det skulle lösa sig när han kom ut.. Men vi kallar honom båda och han är snart 1 år.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vilket namn är finast?
  • Frontline

    Hmm ska man inte skicka in papper på vilket namn man har gett barnet senast 3-4 månader efter att det har fötts?

    Men Samuel gillar jag av dessa...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Beslutångest)
    Frontline skrev 2015-03-06 00:41:11 följande:

    Hmm ska man inte skicka in papper på vilket namn man har gett barnet senast 3-4 månader efter att det har fötts?

    Men Samuel gillar jag av dessa...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
    Jo det gjorde vi. Dessa två är hans förnamn, ett av dem är hans tilltalsnamn. Men hemma tilltalas han med bägge, och nu känner jag att det är dags för ett beslut. Om vi skall ha det som vi har, eller byta till den andra.
  • Frontline
    Anonym (Beslutångest) skrev 2015-03-06 01:05:27 följande:
    Jo det gjorde vi. Dessa två är hans förnamn, ett av dem är hans tilltalsnamn. Men hemma tilltalas han med bägge, och nu känner jag att det är dags för ett beslut. Om vi skall ha det som vi har, eller byta till den andra.
    Ok men då är ju iaf Samuel finast :)
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Josephine96

    Båda är långa namn och kommer säkert få smeknamn. Föredrar du nicke eller sam? Det är ju viktigt att tänka på. Men personligen gillar jag samuel bäst.

  • Anonym (Beslutångest)
    Josephine96 skrev 2015-03-08 21:06:12 följande:

    Båda är långa namn och kommer säkert få smeknamn. Föredrar du nicke eller sam? Det är ju viktigt att tänka på. Men personligen gillar jag samuel bäst.


    Jo han har Samuel som tilltalsnamn på pappret men han heter Sammis och nickis hemma haha, och inget utav dessa smeknamn vill jag ens att han skall behöva dras med. Då är ju både Sam och Nicke bättre:) jag ville nog egentligen bara bekräfta att vi gjorde rätt val, eftersom vi velade länge så påverkade det ju folk i våran närhet så alla säger olika namn och han passar lika bra i bägge. Det blir nog mer självklart när han blir större och börjar förskola. Tack för era svar!
Svar på tråden vilket namn är finast?