• Äldre 6 Mar 09:13
    2688 visningar
    6 svar
    6
    2688

    Lättaste och snabbaste bakverket?

    Jag vill ha tips på de snabbaste och lättaste bakverken. Dock inte chokladbollar det är jag lite trött på. Jag slängde ihop 4 rulltårtor igår på en halvtimme. Väldigt imponerad över att det gick så snabbt när jag trott att rulltårta är en komplicerad sak att baka. Rullningen fick jag överlåta till min man men själva kakan tog max 10 min att göra och då ingick tiden i ugnen.

    Så det är mer sånt jag ute efter. Vad tycker ni går absolut snabbast och är lättast att göra? :)

  • Svar på tråden Lättaste och snabbaste bakverket?
  • nozpa
    Äldre 6 Mar 09:20
    #1

    Kladdkaka, de flesta muffins, pavlova antingen med färdiga marängbottnar, eller att göra själv.
    Sockerkaka, lite mer tid i ugn iofs.
    Smulpaj med bär.
    En o annan chokladgodis går ju snabbt också.

    Brukar vara mina räddningar. Går oftast snabbare än att sticka till affären och handla fika. :)

  • Äldre 6 Mar 09:32
    #2
    nozpa skrev 2015-03-06 09:20:42 följande:

    Kladdkaka, de flesta muffins, pavlova antingen med färdiga marängbottnar, eller att göra själv.
    Sockerkaka, lite mer tid i ugn iofs.
    Smulpaj med bär.
    En o annan chokladgodis går ju snabbt också.

    Brukar vara mina räddningar. Går oftast snabbare än att sticka till affären och handla fika. :)


    Sockerkaka är ju standard :) Men ibland kan jag tycka att det blir lite tråkigt. Blir ju inte så mycket finess av det hela. Muffins dock är ju väldigt smarrigt :) Tack för tipsen! :)
  • nozpa
    Äldre 6 Mar 09:37
    #3
    GrönaJägaren skrev 2015-03-06 09:32:41 följande:
    Sockerkaka är ju standard :) Men ibland kan jag tycka att det blir lite tråkigt. Blir ju inte så mycket finess av det hela. Muffins dock är ju väldigt smarrigt :) Tack för tipsen! :)
    Ja, sockerkaka är inte sååå spännande. Men enkelt o snabbt. :) Tigerkaka är lite godare, men ett moment extra. :-P
  • Äldre 6 Mar 13:29
    #4

    Men tigerkaka är väl ändå ganska lätt? Man häller väl bara över halva smeten i en annan bunke? Eller har jag fel? :)

  • nozpa
    Äldre 6 Mar 14:42
    #5
    GrönaJägaren skrev 2015-03-06 13:29:05 följande:

    Men tigerkaka är väl ändå ganska lätt? Man häller väl bara över halva smeten i en annan bunke? Eller har jag fel? :)


    Helt rätt. Ett moment till bara då man kladdar ner ännu en bunke och får göra 2 olika blandningar av basen. :-P

  • Äldre 7 Mar 08:18
    #6

    Kokostoppar!

Svar på tråden Lättaste och snabbaste bakverket?