• Anonym (djävla a-kassa)

    Hatar a-kassan

    Gaah måste bara få skriva av mig lite, trots att jag skickat in arbetsgivarintyg i original så har de skickat tillbaka dem och det är en det ena och än det andra som saknas. Jag sa upp mig från mitt förra jobb och har då ett arbetsgivarintyg till som finns och det börjar direkt efter det förra. Om a-kassan hade tänkt ett halvt steg så hade de fattat att jag sa upp mig från mitt förra jobb för att påbörja en ny tjänst ändå måste de ha in blanketten egen uppsägning för det förra jobbet. Man kan tro att alla som jobbar där inte har förmåga att tänka själva. Det är min försörjning det handlar om men de kanske njuuter av sin makt att göra så att folk står utan inkomst vad vet jag.

  • Svar på tråden Hatar a-kassan
  • sportpappa

    Varför skicka något alls till a-kassan om du börjar på en ny tjänst direkt? Du får ju ändå inte någon ersättning från dem.

  • Frontline

    Säger som sportpappan varför ska du skicka in massa papper dit för om du har sagt upp dig och börjat på en ny tjänst?

    Dom gångerna jag har varit tillfälligt arbetslös har det inte strulat nåt, från jag skrivet in mig till första ersättningen har kommit tog det ca 3 veckor...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (djävla a-kassa)

    Därför att jag är arbetslös nu så klart vad trodde ni??

  • Batmamba

    De kan nog tänka själva men måste begära in alla tusen blanketter rätt ifyllda för att inte begå tjänstefel vilket i förlängningen skulle kunna innebära att du blir återbetalningsskyldig. Allt måste vara korrekt dokumenterat skulle jag tro.

    Men det är ett sabla mackel med a-kassan (iaf min) om man inte har jobbat eller är arbetslös enligt normen.

  • sportpappa
    Anonym (djävla a-kassa) skrev 2015-03-06 21:50:02 följande:

    Därför att jag är arbetslös nu så klart vad trodde ni??


    Ditt inlägg är inte helt tydligt. När jag läste det första gången så uppfattade jag det som att du hade sagt upp dig och hade ett jobb som började direkt efter det.
    Nu när jag läser din TS igen så fattar jag inte alls hur du jobbat eller vilket jobb du sagt upp dig från.

    Det är nog inte så konstigt att a-kassan inte förstår.
    Hur skulle de kunna veta att du hade en anställning till direkt efter att du sagt upp dig? Det finns mängder av människor som säger upp sig utan att ha någon anställning att gå till. Jag gjorde det från mitt senaste jobb.
  • Frontline
    Anonym (djävla a-kassa) skrev 2015-03-06 21:50:02 följande:
    Därför att jag är arbetslös nu så klart vad trodde ni??
    Om a-kassan hade tänkt ett halvt steg så hade de fattat att jag sa upp mig från mitt förra jobb för att påbörja en ny tjänst

    Ja vad trodde vi?

    Jag trodde precis det du skrev att du hade börjat på ett nytt jobb och inget annat...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (djävla a-kassa)

    Jag har skickat in arbetsgivarintyg från jobb 1 där det klart och tydligt framgår att jag sagt upp mig själv. Sen har jag skickat in arbetsgivarintyg från jobb nummer 2 och uppsägningsbeskedet från jobb nummer 2  så nej det borde inte vara otydligt alls. Datum för de olika anställningarna framgår klart och tydligt av arbetsgivarintygen. Och ja man blir pressad som ensamstående med barn utan att veta när man får nästa utbetalning, har haft ganska lågbetalda yrken så det har inte varit lätt att spara ihop nån nämnvärd buffert heller.

  • Haskel
    Anonym (djävla a-kassa) skrev 2015-03-07 10:46:05 följande:

    Jag har skickat in arbetsgivarintyg från jobb 1 där det klart och tydligt framgår att jag sagt upp mig själv. Sen har jag skickat in arbetsgivarintyg från jobb nummer 2 och uppsägningsbeskedet från jobb nummer 2  så nej det borde inte vara otydligt alls. Datum för de olika anställningarna framgår klart och tydligt av arbetsgivarintygen. Och ja man blir pressad som ensamstående med barn utan att veta när man får nästa utbetalning, har haft ganska lågbetalda yrken så det har inte varit lätt att spara ihop nån nämnvärd buffert heller.


    Har du sagt upp dig från 2 jobb?

    Ärligt talat fattar jag ingenting. 
  • Anonym (?)

    Om jag fattar rätt har TS sagt upp sig själv från arbetsgivare 1. Sedan börjat hos arbetsgivare 2, men nu blivit uppsagd. Eller?

Svar på tråden Hatar a-kassan