• Vadvetjaaaaag

    Ägglosningsstegring



    Hej på er,
    jag tog ett ägglossningstest den 2/3 för jag trodde att min ägglossning var på gång. Eftersom jag tog ut min spiral har jag ingen aning om när jag har äl. Det visade halvstarkt som ni ser på bilden. (det visade lite starkare när det va färskt än nu när det torkat) Gutt tänkte jag, nu kanske den är på ingång så jag har äl i slutet på veckan. Men istället blev det svagare och svagare så jag tänkte att jag kanske hade äl innan jag tog första testet då. Men så gjorde jag ett idag, å de visar starkare igen ? hur kommer det sig ? det är de testet som är det sista... Märkligt....

    Förklaring igen haha
    bild 1, dagens test
    bild 2, måndagens test då det var färskt. är ljusare när det torkat som på bilden med alla tester.
    bild 3, alla tester.
  • Svar på tråden Ägglosningsstegring
  • SecretlyMe

    Du har inte haft ägglossning än helt enkelt :) fortsätt testa.

  • Vadvetjaaaaag
    SecretlyMe skrev 2015-03-06 11:22:33 följande:

    Du har inte haft ägglossning än helt enkelt :) fortsätt testa.


    Okej du tror inte jag hade de typ förra helgen så att jag började testa försent ? För det va de jag trodde först då när det blev svagare och svagare för varje dag. Då tänkte jag att jag hade missat den. Men sen när det blev starkare idag så blev jag fundersam ?
  • Vadvetjaaaaag
    sweetheart80 skrev 2015-03-06 11:56:29 följande:

    Det stör mig dock att testerna blir svagare när tiden går gått. De va starkare nytagna än dom är nu


    Ja visst är det dumt att dom blir svagare när det torkat ! Men sådär va ju mina också först. Va svagare å svagare å sen starkt igen?? MÄRKLIGT !!
  • Vadvetjaaaaag
    sweetheart80 skrev 2015-03-06 12:23:40 följande:

    med över menar jag att äl är idag så stegring är över. Har ont som satan just nu. Fyyyy


    Men då borde de väl inte blivit svagare idag om du har äl idag ?
  • sweetheart80

    Jo men testet visar på stegring om jag har fattat det rätt och att ägget är påväg att släppa inom 48Tim. Borde det då inte visa svagare om det har släppt?? Jag kan absolut vara ute och cykla. Det är fortfarande positiv men inte lika starkt som i förrgår

  • Vadvetjaaaaag
    sweetheart80 skrev 2015-03-06 14:32:03 följande:

    Jo men testet visar på stegring om jag har fattat det rätt och att ägget är påväg att släppa inom 48Tim. Borde det då inte visa svagare om det har släppt?? Jag kan absolut vara ute och cykla. Det är fortfarande positiv men inte lika starkt som i förrgår


    Jaha är det så de är ? :D du har säkert rätt :)
  • SecretlyMe

    Efter positivt test sker ägglossning inom 12-48h! :D så att det blir svagare efter ett positivt betyder inte att äl är över, bara att hormonet LH har återgått till det normala och ägglossning är ett faktum :) Lycka till!

  • Vadvetjaaaaag
    SecretlyMe skrev 2015-03-06 17:37:55 följande:

    Efter positivt test sker ägglossning inom 12-48h! :D så att det blir svagare efter ett positivt betyder inte att äl är över, bara att hormonet LH har återgått till det normala och ägglossning är ett faktum :) Lycka till!


    Men det jag tog idag är väl inte positivt ?:) någon dag till va ?
  • SecretlyMe

    Nej, det är inte positivt. Som jag sa i första inlägget, du har inte haft äl än :)

  • Vadvetjaaaaag
    SecretlyMe skrev 2015-03-06 19:48:46 följande:

    Nej, det är inte positivt. Som jag sa i första inlägget, du har inte haft äl än :)


    Men hur kommer de sig att de inte va något alls nu då??
  • Vadvetjaaaaag
    SecretlyMe skrev 2015-03-06 19:48:46 följande:

    Nej, det är inte positivt. Som jag sa i första inlägget, du har inte haft äl än :)


    Om de va synligt imorse borde de ju inte blivit mindre nu?:( åh blir tokig på detta :P
  • Vadvetjaaaaag
    SecretlyMe skrev 2015-03-06 21:41:38 följande:

    För att hormonerna beter sig så under cykeln.


    Men du tror att min ägglossning kommer att komma och inte redan har varit ?:)
Svar på tråden Ägglosningsstegring