• Anonym (Säg emot rasist­erna!)
    Äldre 6 Mar 15:31
    1999 visningar
    109 svar
    +3
    109
    1999

    Sverigedemokrater och yttrandefrihet.

    Varför tycks många sverigedemokrater tro att man vill förbjuda dem rätten att uttrycka sig rasistiskt bara för att man påpekar att man inte håller med dem då och då?

    Att stå oemotsagd har aldrig varit en demokratisk rättighet.

    Alla säger det de vill, sedan får man vara beredd på att folk inte delar ens åsikter och följaktligen säger emot. DET är yttrandefrihet.

  • Svar på tråden Sverigedemokrater och yttrandefrihet.
  • Anonym (L)
    Äldre 6 Mar 15:36
    #1

    finns alltid folk som inte kan ta kritik. Själv har man fått höra 'jävla rasist" kortet några gånger när man bett folk tex ta bort sin väska från bussätet eller de som försöker tränga sig i kön.

  • Anonym (Säg emot rasist­erna!) Trådstartaren
    Äldre 6 Mar 15:48
    #2
    Anonym (L) skrev 2015-03-06 15:36:24 följande:

    finns alltid folk som inte kan ta kritik. Själv har man fått höra 'jävla rasist" kortet några gånger när man bett folk tex ta bort sin väska från bussätet eller de som försöker tränga sig i kön.


    Det får man också göra. Alltså ta till "rasistkortet" till någon.

    Lite otrevligt i den situation du beskrev dock kan jag tycka.
  • Anonym (Moi)
    Äldre 6 Mar 16:00
    #3

    Vilken är din definition på "rasist"?

  • Anonym (Säg emot rasist­erna!) Trådstartaren
    Äldre 6 Mar 16:34
    #4
    Anonym (Moi) skrev 2015-03-06 16:00:28 följande:

    Vilken är din definition på "rasist"?


    Någon som klistrar på beteenden på folk baserat på vilken hudfärg de har.
  • Anonym (-)
    Äldre 6 Mar 16:56
    #5
    +1
    Anonym (Moi) skrev 2015-03-06 16:00:28 följande:

    Vilken är din definition på "rasist"?


    Om man är osäker vad rasism innebär (vilket väldigt många förvånande nog tycks vara) så kan man hitta mer informaiton här sv.wikipedia.org/wiki/Rasism

    Där finns många olika former av rasism nämnda , bla  Biologisk rasism, Vetenskaplig rasism, Religiös rasism, Kulturell rasism, Antisemitism, Islamofobi Kristofobi
  • Anonym (Moi)
    Äldre 6 Mar 17:08
    #6
    Anonym (-) skrev 2015-03-06 16:56:29 följande:
    Om man är osäker vad rasism innebär (vilket väldigt många förvånande nog tycks vara) så kan man hitta mer informaiton här sv.wikipedia.org/wiki/Rasism

    Där finns många olika former av rasism nämnda , bla  Biologisk rasism, Vetenskaplig rasism, Religiös rasism, Kulturell rasism, Antisemitism, Islamofobi Kristofobi
    Fast ärligt? Wikipedia?

    Jag är starkt kritisk till vårt lands invandringspolitik. Något som får vissa att skrika rasist. Jag är inte rasist, jag har vänner från andra länder. Både asiater och svarta. De håller med mig.

    Det kanske är politikofobi?
  • Anonym (-)
    Äldre 6 Mar 17:44
    #7
    +1
    Anonym (Moi) skrev 2015-03-06 17:08:13 följande:
    Fast ärligt? Wikipedia?

    Jag är starkt kritisk till vårt lands invandringspolitik. Något som får vissa att skrika rasist. Jag är inte rasist, jag har vänner från andra länder. Både asiater och svarta. De håller med mig.

    Det kanske är politikofobi?
    Fast ärligt vet man inte vad rasism är så bör man nog sätta sig i skolbänken igen.

    Och att tro att man inte kan vara rasist för att man är asiat eller svart visar ju på hur lite man är, som sagt det fins bla Biologisk rasism, Vetenskaplig rasism, Religiös rasism, Kulturell rasism, Antisemitism, Islamofobi Kristofobi

  • Anonym (-)
    Äldre 6 Mar 17:55
    #9
    Anonym (trötsamt) skrev 2015-03-06 17:51:00 följande:

    Varför tror många vänstermuppar och pkmuppar och antirazzistpack att man kan slippa ta jobbiga för dom diskussioner genom att spamma sönder skitet med "rasist fördomar nazist" och snarlika slagord?


    Bara för att ni anstränger er på nätet likt i det verkliga att döva bort budskapet med en massa gapande betyder det inte att saken inte är viktig att diskutera, då som vuxet folk som kanske kommer till nått vettigt framför att som en gäng idioter bara gapa för att gapa för att slippa höra vad som sägs?


     


    Varför inser inte människor som kallar andra för nedvärderande namn att det bara faller tillbaka på dem själva och visar brist på bildning och fostram

    Sen ska man kanske inte tala så mycket om 'nätet' nät det bara är där som folk under anonymitet vågar sprida sina fördomar och hat, men till den skaran som jag nämnde i början ingår även hycklare och dubbelmoralister så ingen är förvånad.

    Och är det några som spammar så är det ni med er rasistpropaganda, något de flesta medlemmar på FL är evinnerligt trötta på.
  • Anonym (-)
    Äldre 6 Mar 18:22
    #11
    +2
    Anonym (trötsamt) skrev 2015-03-06 18:05:26 följande:

    Det var precis det som hände här, jag besvarade ynka försök till provokation, förminskning och demonisering trots att det är ni som gapar högst irl och spammar sönder tråd efter tråd med oft inlägg om rasism och annat skit som inte hör till.
    Yes å du tappra individ som "vågar stå för dina åsikter och skriver i eget namn" det är precis sådan skenhelig hyckleri jag reagerar på, ni anklagar andra för nått ni själva utövar regelbundet för att sedan klaga på att andra för att vad, trots allt faller för trollen och tar sig tid att bemöta skitet?
    Ja, vi normala medlemmar er innerligt trötta på eran jävla hetskampanj där ni demoniserar ett riksdagsparti, den enda oppositionsparti som finns just nu.
    Den enda parti som står för demokratin när alla andra gav folket och landet fingret och sket totalt i sina väljare
    Så sluta sila mygg och svälja kameler detta är både tröttsamt och patetiskt.


     
    Och så levererar du återigen dubbelmoral på slutet, skäms du inte alls för det uppenbara hyckleriet som alla kan se?

    Normala medlemmar, jojo.. ni spammar sönder forumet med hat och fördomar, det anser inte en majoritet är normalt någonstans.

    Sluts sprid eran propaganda på Familjeliv, vanliga medlemmar har tröttnat på hur ni sabbar forumet med era spamtrådar
  • Anonym (Moi)
    Äldre 6 Mar 18:32
    #13

    Svammel svammel svammel..... ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Svar på tråden Sverigedemokrater och yttrandefrihet.