• dinnea

    är han otrogen...?

    Förra sommaren så träffade jag en kille som va så lik mig själv på alla sätt. Han var snäll, rolig, social, öppen och så perfekt på alla sätt. Dessutom så såg han väldigt bra ut.

    Vi har nu varit tillsammans i lite över ett halvår och vi har det väl riktigt bra ändå. Men han är väldigt bestämd av sig och noga med sina regler om hur sin tjej ska vara, Dvs. Jag. Jag får inte ha killkompisar, inte träffa killar, knappt prata med killar över huvudtaget. Facebook eller andra sociala medier = BIG no no. Men jag accepterar det för han säger att det som gäller för mig ska även gälla honom med sånt där så han har också tagit bort facebook och raderat alla sina tjejkompisar.

    Eller han säger det i alla fall. Men så tidigt som imorse så ringde hans telefon och han tog den och sprang in på toan för att svara innan jag ens han blinka. Detta hände tre gånger imorse och jag vet att det va en tjej. Jag såg hennes namn på displayen och jag hörde rösten i telefonen. Jag har även upplevt att han är väldigt hemlig med sin telefon. Han har aldrig varit den som haft sin telefon öppen för alla sådär utan varit lite mer för sig själv med sitt på sin telefon, och jag har aldrig varit den som tittar heller direkt. Men på senaste tiden har det blivit nästan lite extremt på nått sätt. Det känns också som att han inte alls är lika pigg på att vara med mig, han kommer sent på kvällarna och åker tidigt på mornarna.

    Han är sjukskriven kanske jag borde tillägga, medans vi har våran lägenhet i en stad så har han även boende i en annan stad 30 minuter ifrån eftersom han i stort sätt alltid bott där med familk, jobbar där och har sina vänner där. Men förut var han med mig hela tiden. Exakt hela tiden. Åkte han så fick jag följa med.

    Och när jag frågade vad han skulle göra idag där borta skulle han först hjälpa en vän och sen träffa sin bror. (Jag frågade vid två olika tillfällen innan han åkte)

    Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Han kan bli så arg för minsta lilla.

    Men jag menar, jag gör allt för den mannen. Jag lagar mat, alltid den mat han säger åt mig att göra. Jag har alltid städat tills han kommer hem och låter honom grisa ner hur mycket han vill för att sen städa upp när han har åkt så det är städat när han kommer hem igen. Jag tvättar hela tiden, häromdan blev jag utskälls av fastighetsägaren för att jag tvättade efter sista tvättiden bara för att han ville ha ett par byxor rena.

    Jag häller upp hans dricka, jag serverar hans dricka, jag gör kaffe så fort han säger till, jag drar tillochmed av hans strumpor. Och det är bara en bråkdel. Jag lyder hans minsta vink och gör allt precis som han vill, hur kan han inte vara nöjd??

    Han säger att jag är hans fru, vi ska gifta oss så fort det går, han vill ha barn med mig och leva sitt liv med mig. Men är jag riktigt dum som tror på det eller är jag riktigt dum som tvivlar? Vad tror ni? Är han otrogen...?

  • Svar på tråden är han otrogen...?
  • Anonym (jag)

    Det är svårt att svara för om han är otrogen eller ej men av din förklaring så kan jag säga att han utnyttjar dig... Det är möjligt att du är okej med detta men jag skulle rekommendera att du släpper lite. Jag var likadan mot mitt ex sen när jag gick i väggen efter 5 år så fanns det inget stöd. Inte så förvånande dock. Säg till honom att ni är två som skall må bra ett förhållande måste man jobba med för att det skall fungera, båda i förhållandet behöver lägga manken till så man kan leva tillsammans

  • Aikido

    Läs vad du själv har skrivit så ser du nog både varningstecken för osunt kontrollbehov och otrohet.

  • kanalltidblibättre

    Att utplåna sin egen vilja och inte försvara sina gränser för vad man vill gå med på föder förakt. Det verkar som du borde sagt nej för länge sedan.

    Öppna dit FB konto igen. Här du antagligen i hemlighet? Och har han problem med det så ber du honom packa sina saker.

  • dinnea

    Jag vet inte...

    Jag vet att han vill ha en hemmafru som gör allt för honom. Och jag både är och gör de. Jag. ar inga problem med att han är överhuvudet, men jag skulle aldrig klara av en otrohet.

    Men jag pratade lite med honom när han kom hem och frågade lite. Jag tror nog det är jag som är dum som ens får såna tankar i mitt huvud.. Det är säkert bara jag som gör om saker till det värsta. En höna av en fjäder eller vad man säger.

Svar på tråden är han otrogen...?