• Anonym (Hjälp­.:( Så ledsen och knäckt­.)
    Äldre 6 Mar 17:27
    1515 visningar
    15 svar
    15
    1515

    Jobbar men få ta stryk psykiskt varje dag på min arbetsplats. Håller på att gå in i väggen. Men är nog redan där. Är lokalvårdare och känner mig så jävla knäckt.!!!

    Är så ursäkta språket jävla ledsen. Tycker om mitt arbete som lokalvårdare. Har arbetat inom yrket i 10 år.Vet vad som gäller och hur man gör. Sen november förra året fick de företag jag jobbar för in en ny klient . Började jobba där Nov 2014.  Började märka av små kommentarer men la inte så mycket märke till det då. Men sen blev det varje dag. Riktiga slagord. Har i princip blivit kallad dum i huvudet varje dag. De skriker på mig konstant att jag är dumskalle och idiot jävel.Städhora och ja det går inte  att skriva dessa ord de vräker ur sig. De har ingen hejd. Har haft samtal med de som anställt mig. Men de vägrar att lyssna. De vill ju ha kvar en betalande kund. Vi är tre personer här som utför lokalvård. Alla vi håller på att däcka utav detta.. De är äldre damer och herrar som inte kan hejda sig. Har nu kontaktat facket. Men är helt slut. Sover dåligt. Mår skit. Hjälp. Nu arbetar vi också på ett ställe som utsätt ska vara högskattad. Men det är bullskit. Aldrig varit med om något liknande sen jag började mitt arbete som lokalvårdare. Det är som sagt 10 år sedan.De är så vidriga skrik på oss att jag tappar hakan. Går inte bara att stänga av. Vill göra ett bra jobb. Men det går inte här då man ständigt blir just påhoppad. 

  • Svar på tråden Jobbar men få ta stryk psykiskt varje dag på min arbetsplats. Håller på att gå in i väggen. Men är nog redan där. Är lokalvårdare och känner mig så jävla knäckt.!!!
  • Anonym (:-o)
    Äldre 6 Mar 17:54
    #1
    +1

    Det där låter ju som rena rama olagligheterna. Ta hjälp av facket för att få till en dialog med arbetsgivaren! Och polisanmäl trakasserierna!

  • Äldre 6 Mar 17:57
    #2

    Dom pratade just om mobbning på arbetsplats på tve.

    Försök hitta en annan arbete, om du inte har pratat med högsta chefen.

  • Anonym (Hjälp­.:( Så ledsen och knäckt­.) Trådstartaren
    Äldre 6 Mar 18:35
    #3

    Jag letar nu nytt arbete. Det är helt sjukt. Senast i dag fick jag höra att din lilla städhora du kan väl ta och brinna i helvetet. Har samtal med facket. Men är faktiskt så jävla slut.;(

  • Anonym (Hjälp­.:( Så ledsen och knäckt­.) Trådstartaren
    Äldre 6 Mar 18:36
    #4

    Jag letar nu nytt arbete. Det är helt sjukt. Senast i dag fick jag höra att din lilla städhora du kan väl ta och brinna i helvetet. Har samtal med facket. Men är faktiskt så jävla slut.;(

  • Äldre 6 Mar 20:18
    #5
    +1

    Använd din mobil eller något annat och spela in det de säger till dig! Är det högsta chefen på det företag du städar på som säger på det här viset? I annat fall är det också en bra person att vända sig till!

  • Anonym (Hjälp­.:( Så ledsen och knäckt­.) Trådstartaren
    Äldre 7 Mar 04:48
    #6

    Det är högsta chefens som säger detta samt människorna som jobbar där. Medelålders kvinnor. De värsta jag råkat ut för. Finns inga gränser. Har som sagt talat med min arbetsgivare. Men de vägrar lyssna.

  • Anonym (Spela in)
    Äldre 7 Mar 06:08
    #7
    +1

    Spela in några av påhoppen. Anmäl skriftligt till facket, ditt skyddsombud och till arbetsmiljöverket. Använd inspelningen om du måste. Sök sen jobb hos annat städföretag för du lär inte bli populär hos din arbetsgivare. Men så där får det inte gå till. Det finns stort behov av duktiga lokalvårdare. Jag upphandlar själv såna tjänster och vet att städföretagen har svårt att hitta erfarna, duktiga lokalvårdare.

  • sextio­talist
    Äldre 7 Mar 06:32
    #8

    När du hittat nytt arbete. Ta kontakt med media och lämna över en inspelning till dom. Jag har för mig att du skrivit om detta förut och tycker det är skrämmande och sorgligt att det inte blivit något bättre.

  • Anonym (tg)
    Äldre 8 Mar 16:39
    #9

    Om man årkar tycker jag att man ska polisanmäla

    Har du släkt eller vänner som kan ge dig stöd?

  • Anonym (spela in och anmäl)
    Äldre 8 Mar 16:56
    #10

    Ta till dig råden och spela in sen anmäler du och tar kontakt med både fack och media, då brukar det ta fart och då kan inte arbetsgivarna ignorera längre

    gör detta inte bara för din skull men även för andra

  • Anonym (Hjälp­.:( Så ledsen och knäckt­.) Trådstartaren
    Äldre 8 Mar 17:18
    #11

    Har min familj som stödjer mig. Men för sitt barn vill man vara stark och inte helt gå ner sig. Allt jag vill är att gå till mitt arbete och slippa alla sjuka vidriga komentarer.

  • Anonym (Nerd)
    Äldre 8 Mar 17:22
    #12
    Anonym (Hjälp.:( Så ledsen och knäckt.) skrev 2015-03-08 17:18:15 följande:
    Har min familj som stödjer mig. Men för sitt barn vill man vara stark och inte helt gå ner sig. Allt jag vill är att gå till mitt arbete och slippa alla sjuka vidriga komentarer.
    Bit ihop. Hoppas du hittar en annan arbetsplats snart. Häng gärna ut företaget med namn. Skulle vara intressant att få reda på var sådana skitstövlar håller till.
  • Anonym (:-o)
    Äldre 8 Mar 17:26
    #13
    Anonym (Hjälp.:( Så ledsen och knäckt.) skrev 2015-03-08 17:18:15 följande:
    Har min familj som stödjer mig. Men för sitt barn vill man vara stark och inte helt gå ner sig. Allt jag vill är att gå till mitt arbete och slippa alla sjuka vidriga komentarer.

    Vad är du beredd att göra för att få det du vill då? Ursäkta om jag låter hård, men om det ska bli någon förändring så måste du själv ta tag i det. Orättvist men sant. Att de som beter sig såhär mot dig - både kund och arbetsgivare - har så in-i-helvete fel, det hoppas jag att du inte tvivlar på. Du är värd att behandlas bättre. Stå på dig!
  • Äldre 8 Mar 17:27
    #14

    Vilket företag är det du städar på?

  • Anonym (Hjälp­.:( Så ledsen och knäckt­.) Trådstartaren
    Äldre 11 Mar 08:41
    #15

    Kan tyvärr inte skriva det. Men i dag går jag till läkaren. Är slut.

Svar på tråden Jobbar men få ta stryk psykiskt varje dag på min arbetsplats. Håller på att gå in i väggen. Men är nog redan där. Är lokalvårdare och känner mig så jävla knäckt.!!!