• Anonym (krax)

    Skicka barn på träningsläger när resten av familjen har magsjuka?

    Hur hade ni gjort? sonen har sett fram emot fotbollslägret länge. Ikväll är det dags och de kommer hem på söndag. Och nu har jag och syskonet fått magsjuka Förvånad

    Vad hade ni gjort? Tvingat sonen att stanna hemma trots att han är frisk, för att det finns risk att han blir sjuk och kan smitta andra. Eller skicka iväg honom och hoppas på det bästa, skicka mannen att hämta honom om han skulle bli sjuk. Det är en timme att köra enkel resa.

    Två timmar kvar innan avfärd - jag måste bestämma mig

  • Svar på tråden Skicka barn på träningsläger när resten av familjen har magsjuka?
  • Anonym (Svårt)

    Alltså egentligen säger jag bestämt att han bör bli hemma!

    Men förstår att det är svårt...

    Hur gammal är han? Kommer han känna av symptomen eller spy rätt ut lixom?

  • Anonym (Kör på)

    Det kommer hagla en massa kommentarer över dig att hålla sonen hemma men jag säger kör på. Låt han åka och chansa på att det går bra.

  • Anonym (Självklart)

    Självklart ska han få åka. Det viktigaste är hu att han blir glad och inte missar det han har sett fram emot så länge. Spyr han och smittar de andra barnen och vuxna så gör väl inte det så mycket, ni kan ju hämta honom och struntar i hur det påverkar de andras familjer. Låtsas som det regnar bara, magsjuk åh nej vi hade ingen aaaaning men vi kommer på en gång. Dessutom är det ju skönt för er att slippa ta hand om spyorna, det får ju någon annan göra. Egentligen förstår jag inte ens att du funderar på det här, vad finns det att fundera på?! Självklart ska han inte behöva nissa. Spyr han så har han ju hunnit vara med lite grann iaf.

  • Anonym (krax)
    Anonym (Svårt) skrev 2015-03-06 17:34:32 följande:

    Alltså egentligen säger jag bestämt att han bör bli hemma!

    Men förstår att det är svårt...

    Hur gammal är han? Kommer han känna av symptomen eller spy rätt ut lixom?


    Han är 12 år och kan ta hand om sig själv om det skulle hända.
    Anonym (Självklart) skrev 2015-03-06 17:41:37 följande:

    Självklart ska han få åka. Det viktigaste är hu att han blir glad och inte missar det han har sett fram emot så länge. Spyr han och smittar de andra barnen och vuxna så gör väl inte det så mycket, ni kan ju hämta honom och struntar i hur det påverkar de andras familjer. Låtsas som det regnar bara, magsjuk åh nej vi hade ingen aaaaning men vi kommer på en gång. Dessutom är det ju skönt för er att slippa ta hand om spyorna, det får ju någon annan göra. Egentligen förstår jag inte ens att du funderar på det här, vad finns det att fundera på?! Självklart ska han inte behöva nissa. Spyr han så har han ju hunnit vara med lite grann iaf.


    Finns ingen anledning att vara ironisk. Om jag inet hade tänkt på andra hade jag inte frågat

  • Anonym (-)
    Anonym (krax) skrev 2015-03-06 17:45:04 följande:
    Han är 12 år och kan ta hand om sig själv om det skulle hända.
    Anonym (Självklart) skrev 2015-03-06 17:41:37 följande:

    Självklart ska han få åka. Det viktigaste är hu att han blir glad och inte missar det han har sett fram emot så länge. Spyr han och smittar de andra barnen och vuxna så gör väl inte det så mycket, ni kan ju hämta honom och struntar i hur det påverkar de andras familjer. Låtsas som det regnar bara, magsjuk åh nej vi hade ingen aaaaning men vi kommer på en gång. Dessutom är det ju skönt för er att slippa ta hand om spyorna, det får ju någon annan göra. Egentligen förstår jag inte ens att du funderar på det här, vad finns det att fundera på?! Självklart ska han inte behöva nissa. Spyr han så har han ju hunnit vara med lite grann iaf.


    Finns ingen anledning att vara ironisk. Om jag inet hade tänkt på andra hade jag inte frågat

    Hade du tänkt på andra och det som var logiskt så hade du inte frågat ts, självklart så bör han tyvärr stanna hemma, ledsamt men så kan det bli ibland.

    Nu har du ett tillfälle att lära ditt barn att tänka på andra och att hantera de besvikelser som ibland kommer i livet, inte är det roligt men ibland så har man inget val här i livet, för det är inte ett bra val att skicka iväg  honom för hur populär tror du han och ni kommer bli om han smittar ner både ledare och barn och deras familjer i sin tur, eller ska du lära honom att ljuga och skylla smittan på andra? Nej bit i det sura äpplet om inte för andras skull så för er egen skull för ni komme rinte bli populära och lära sina barn att ljuga är ingen bra idé det är bara tarvligt och dålig uppfrostran

  • Anonym (Svårt)
    Anonym (krax) skrev 2015-03-06 17:45:04 följande:
    Han är 12 år och kan ta hand om sig själv om det skulle hända.
    Anonym (Självklart) skrev 2015-03-06 17:41:37 följande:

    Självklart ska han få åka. Det viktigaste är hu att han blir glad och inte missar det han har sett fram emot så länge. Spyr han och smittar de andra barnen och vuxna så gör väl inte det så mycket, ni kan ju hämta honom och struntar i hur det påverkar de andras familjer. Låtsas som det regnar bara, magsjuk åh nej vi hade ingen aaaaning men vi kommer på en gång. Dessutom är det ju skönt för er att slippa ta hand om spyorna, det får ju någon annan göra. Egentligen förstår jag inte ens att du funderar på det här, vad finns det att fundera på?! Självklart ska han inte behöva nissa. Spyr han så har han ju hunnit vara med lite grann iaf.


    Finns ingen anledning att vara ironisk. Om jag inet hade tänkt på andra hade jag inte frågat

    Då hade jag faktiskt låtit honom åka.. Om det inte är så att ni alltid blir sjuka alla.

    Man träffar på den där smittan precis överallt ändå.

    Jag jobbar på förskola och blir ändå aldrig drabbad så vissa slipper ju...

    Låt honom tvätta och sprita händerna innan han går och byta kläder kanske.

    Men framför allt så kolla med honom själv hur han tycker det är om han blir dålig när han är borta.
  • Anonym (krax)

    Jag tänker att det är inte större skillnad på detta och skicka honom till skolan. Men håller ju inte friska barn hemma från skolan för att någon annan är sjuk

  • The past is now

    Jag hade inte skickat iväg! Nix pix. Det är jävligt taskigt att han sprider skiten vidare. Det finns de som blir svårt sjuka av en "enkel" magsjuka. Tänk er för.

  • Anonym (-)

    De som oftast struntar i att tänka på andra är sen samma människor som blir upprörda när dom råkar ut för samma saker.

    Men så är det i idag, det finns vissa människor i samhället som enbart tänker på sig själva och sina rättigheter  men struntar blankt i hänsyn och skyldigheter, såna människor ger mig magsjuka! Kräks

  • Anonym (-)
    Anonym (krax) skrev 2015-03-06 17:56:43 följande:

    Jag tänker att det är inte större skillnad på detta och skicka honom till skolan. Men håller ju inte friska barn hemma från skolan för att någon annan är sjuk


    Snicksnack, men då kan du ju upplysa ledarna om att ni har magsjuka hemma men att sonen är frisk så det är nog inga problem..

    Om ni inte nämner det eller ljuger om det så är det ju för att ni vet att det är fel.
Svar på tråden Skicka barn på träningsläger när resten av familjen har magsjuka?