• Anonym (Chock­ad!)
    Äldre 6 Mar 21:35
    1880 visningar
    14 svar
    14
    1880

    Herregud, vad är det för fel på folk??

    Asså, vi har och har fortfarande ett helvete m min sambos ex. Hur hon använder barnen emot honom...

    Men att mormor skulle va lika jävlig... Fy fan!

    Han skulle hämta ena sonen på lör efterm, skulle iväg på en grej och han skulle sova över.

    Va hos sin mormor för mamman jobbade.

    Hämtas runt 16, då är han jättehungrig för han hade inte fått nån mat. Plus att han va jätteledsen för han fick inte ta med sig sina ombyteskläder :O

    Så de fick först åka å äta å sen köpa nya kallingar, strumpor å tröja. Ett par byxor hade han lyckats smyga med sig.

    Sen när min sambo berättar detta dör mamman, ja då får han till svar att det är upp till mormor.

    Jag bara gapar!!!

    Vem gör så??? Vad har hon för seriöst fel?

    Stackars stackars barn :(

  • Svar på tråden Herregud, vad är det för fel på folk??
  • Anonym (Chock­ad!) Trådstartaren
    Äldre 6 Mar 21:36
    #1

    Berättar FÖR mamman, ska d stå

  • Äldre 6 Mar 21:38
    #2

    Va?? Vem hade inte gett mat till barnet och varför inte???

  • Fjäril­slarv
    Äldre 6 Mar 22:47
    #3
    CissiJissi skrev 2015-03-06 21:38:22 följande:

    Va?? Vem hade inte gett mat till barnet och varför inte???


    mormorn som var barnvakt.
  • Anonym (Chock­ad!) Trådstartaren
    Äldre 6 Mar 22:47
    #4

    Mormodern hade inte gett han mat.... Och vägrat honom ta med sig sina ombyteskläder

  • Äldre 7 Mar 00:32
    #5

    Varför dog mamman och på vilket sätt var det upp till mormor att hon dog?

  • Anonym (Anna)
    Äldre 7 Mar 01:27
    #6

    Inte dör. FÖR

  • Äldre 7 Mar 02:33
    #7

    Kläder lär ju pappan se till att han har hemma åt barnen. Mat däremot borde han såklart ha fått hos mormor, om inte.mellanmål.

  • Anonym (Chock­ad!) Trådstartaren
    Äldre 7 Mar 06:04
    #8
    alla har olika åsikter skrev 2015-03-07 02:33:02 följande:

    Kläder lär ju pappan se till att han har hemma åt barnen. Mat däremot borde han såklart ha fått hos mormor, om inte.mellanmål.


    Varför ska han inte få med sig sina kläder som han själv tagit med sig tycker du?

    Du tycker inte alls det är märkligt beteende?
  • Anonym (Klara­)
    Äldre 7 Mar 06:48
    #9

    Varför behövde pappan köpa ombyteskläder till barnet? Har barnet inga kläder hos sin pappa? Jag är inte 100% säker men jag tror att det är så att uf svarar för alla kostnader under umgänge och att det då rent formellt är så att det enda barnet måste ha med aig till umgänge är kläderna hen har på sig.

    Sen kan man ju tycka att det är dumt och fånigt och i det här fallet taskigt mot barnet eftersom han tydligen gärna ville ha med aig kläderna från mamma.

    Att inte ge ett barn mat under en hel dag är ju inte alls ok. Jag utgår då från att barnet inte fått något att äta sen tidig morgon trots att barnet velat äta.

    Är det en engångshändelse att barnet inte får mat hos mamman? Annars är ju det mycket allvarlig.

    Kan det vara så att din man var irriterad när han ringde mamman och att hon därför svarade att det var upp till mormor som ett försvar baserat på en sen tidigare infekterad situation mellan föräldrarna? Jag menar om mamman normalt tar hand om barnet på ett korrekt sätt så kan man ju tänka sig att hon endera pratar med mormorn om detta eller att det fanns något särskilt skäl till matens uteblivande.

  • Anonym (kansk­e)
    Äldre 7 Mar 07:14
    #10

    Har mormor annan syn på barn/ barnuppfostran? Kanske gammaldags? (Barnet ska bara lyda, inte få välja själv?)

    Blev barnet erbjuden sån mat den inte tyckte om? Att mormodern då skulle svarat något i stil med: "äter du inte detta får du vara utan"? Eller kanske mormor tyckte barnet behövde " banta" ?! :O

  • Anonym (Klara­)
    Äldre 7 Mar 07:35
    #11

    Alltså, det är framför allt tre saker som jag funderar på som låter väldigt konstigt i mina ögon.

    1. Varför har pojken inte ett enda klädesplagg hos er? Jag fattar att er överenskommelse måste vara att mamman ska stå för kläder. Men inte ett enda plagg. Inte ens kalsonger. Eller handlar det om att de skulle sova över hos nån annan (en kompis tex) och pojken då skulle ha med sig grejer hemifrån mamman och pappan och sonen inte han hem till er emellan och därför måste köpa grejer?

    2. Hur kommer det sig att mormorn inte ville skicka med kläderna - fanns det en anledning. Är detta med medskickade kläder en ny konflikt eller något som diskuterats tidigare?

    3. Hur kom det sig att pojken försökte smuggla ut kläder? Det låter väldigt märkligt för mig. Om mormorn tex sagt "dina kläder är smutsiga så jag ska tvätta dem så du får ta kläder hemma hos pappa istället", borde det inte ha skapat en sån reaktion hos barnet.

  • Äldre 7 Mar 17:31
    #12
    Anonym (Chockad!) skrev 2015-03-07 06:04:31 följande:

    Varför ska han inte få med sig sina kläder som han själv tagit med sig tycker du?

    Du tycker inte alls det är märkligt beteende?


    Han är pappan till barnet och inte en barnvakt, så han borde ha en låda med lite kläder åt sitt barn hemma. Om det är så mamman vill ha det så är det så det ska vara för det låter helt rimligt. Det räcker med två omsättningen kläder.
  • Anonym (Chock­ad!) Trådstartaren
    Äldre 7 Mar 21:34
    #13

    Vi bor 2h ifrån barnen och det är först nu efter nyår han har börjat få träffa dem igen... Som sagt, mamman har gjort och gör allt hon kan för att inte han ska få träffa barnen.

    Men iaf. Han skulle m ungarna på en grej utanför deras hemby. Och mamman jobbade så han va hos mormor.

    Nej, de har inga kläder hos oss då de aldrig varit hem till oss än. Så han träffar dem hon sina föräldrar som bor i byn oxå.

    Så de har med sig kläder de helger han träffa dem.

    Nu var det planerat att han skulle med o sova över så packningen/kläderna skulle ju med.

    De va inte smutsiga el tillhörde mormoderns reserv...

    Och när han berättar för mamman att han inte fick ta med sig dessa tyckte ju hon bara att det va upp till mormor.

    Jag tyckte iaf det va helt galet o sjukt.

    Finns ingen anledning annat än att hon ville va jävlig mot min sambo... Men de fattar ju inte att det är ungen som drabbas...

  • Anonym (Klara­)
    Äldre 8 Mar 07:56
    #14
    Anonym (Chockad!) skrev 2015-03-07 21:34:31 följande:

    Vi bor 2h ifrån barnen och det är först nu efter nyår han har börjat få träffa dem igen... Som sagt, mamman har gjort och gör allt hon kan för att inte han ska få träffa barnen.

    Men iaf. Han skulle m ungarna på en grej utanför deras hemby. Och mamman jobbade så han va hos mormor.

    Nej, de har inga kläder hos oss då de aldrig varit hem till oss än. Så han träffar dem hon sina föräldrar som bor i byn oxå.

    Så de har med sig kläder de helger han träffa dem.

    Nu var det planerat att han skulle med o sova över så packningen/kläderna skulle ju med.

    De va inte smutsiga el tillhörde mormoderns reserv...

    Och när han berättar för mamman att han inte fick ta med sig dessa tyckte ju hon bara att det va upp till mormor.

    Jag tyckte iaf det va helt galet o sjukt.

    Finns ingen anledning annat än att hon ville va jävlig mot min sambo... Men de fattar ju inte att det är ungen som drabbas...


    Ja, då låter det ju som ni har väldigt stora problem med samarbete kring barnen där episoden hos mormor bara var en liten del. Det var det jag gissade eftersom situationen lät så märklig.

    Hur mamman och mormorn tänker är jättesvårt att veta eftersom man inte har en aning om vad som ligger bakom konflikten. Men det är jättesorgligt ned vuxna som inte kan hålla sina konflikter just bland de vuxna. Och det med kläderna låter fortfarande jättemärkligt i mina ögon, särskilt att barnet kände behov av att smuggla ut kläder.
Svar på tråden Herregud, vad är det för fel på folk??