• Prälle­n
    Äldre 11 Mar 23:00
    782 visningar
    4 svar
    4
    782

    Väldigt mycket hat på FL.

    Och på andra debattforum. Det känns som att olika grupper grävt ner sig i något slags skyttegravskrig, där det gäller att till varje pris beskydda ens egna åsikter.
    Jag hoppas att man åtminstone kan komma överens om att mänskliga rättigheter är viktiga.

  • Svar på tråden Väldigt mycket hat på FL.
  • audio
    Äldre 11 Mar 23:33
    #1

    Instämmer.
    Sluta kriga innan det riktiga kriget kommer.

  • Äldre 11 Mar 23:37
    #2

    Jag tror du hoppas förgäves. Har sett väldigt många medlemmar som anser att mänskliga rättigheter bara är till för vissa människor.

  • censur­skit
    Äldre 15 Mar 12:58
    #3

    Lägg ner med klyschor.


    Jag är mycket för "mänskliga rättigheter" även till barbarer i medeltida länder så länge jag eller Sverige slipper hamna med notan.


     

  • Modern­o
    Äldre 15 Mar 15:57
    #4
    Prällen skrev 2015-03-11 23:00:10 följande:

    Och på andra debattforum. Det känns som att olika grupper grävt ner sig i något slags skyttegravskrig, där det gäller att till varje pris beskydda ens egna åsikter.
    Jag hoppas att man åtminstone kan komma överens om att mänskliga rättigheter är viktiga.


    Räcker det att man kommer överens om att mänskliga rättigheter är viktiga?

    Möjligen kan det vara så att många av de konflikter som du uppmärksammat bottnar i olika uppfattningar om vad som menas med mänskliga rättigheter i olika situationer, snarare än att mänskliga rättigheter är viktiga i och för sig. 
Svar på tråden Väldigt mycket hat på FL.