• cleopatra

    Har ni erfarenhet av stor åldersskillnad - kvinnan äldre?

    Hej,

    Jag söker efter kvinnor och män som själva har erfarenhet av att vara i en relation där åldersskillnaden är stor. Jag arbetar med en film som handlar om relationen mellan en äldre kvinna och en yngre man (hon nånstans 50-60 år ca och han 25-40 år ca).

    Jag undrar vilka fördelar som funnits för er? Nackdelar? Problem inom relationen? Men också kanske framförallt problem som kommit pga av omgivningens reaktioner. Familj? Vänner? Kollegor? Vilket mottagande har ert förhållande fått? Konstiga blickar? Direkta kommentarer? Har det påverkat eller inte? Eller positiva reaktioner?

    Jag vill göra en sann och trovärdig skildring av detta, och i nuläget så är jag därför väldigt angelägen om att komma i kontakt med personer som har denna erfarenhet, och som vill dela med sig av den. Antingen via möte, eller bara i mailkontakt. Eller skriv era tankar direkt här i tråden. 

    Maria
    regissör
    [email protected]

  • Svar på tråden Har ni erfarenhet av stor åldersskillnad - kvinnan äldre?
  • Fröken Hepburn

    Jag är dotter till en kvinna som är 65 och har en sambo som är 47. De träffades när han var 28 och hon 46.

    Om jag är intressant ur ett familjeperspektiv kan jag ställa upp.

  • cleopatra

    Ja, tusen tack! Kan vi komma i kontakt via mail (om du skickar ett till mig först så slipper du lägga ut din egna)? Så kan vi kanske mötas eller prata via skype? Vore en jättestor hjälp.

  • Prinsessan 83

    Jag är i ett förhållande där killen är 19 och jag 31 med ett barn på 8år.

    Vet inte om de är äldre par du söker?

  • godess9

    jag är 40 och min sambo 24. tycker inte det varit så jobbigt med gliringar eller konstiga reaktioner från vår omgivning, den enda som verkar missnöjd är nog svärmor :P :)

  • cleopatra

    Skulle ni två andra, som är prinsessan och godes, kunna tänka er att samtala över skype eller en fika?

    Vore jättetacksamt!
    Skicka hemskt gärna ett mail till mig isf så kan vi ha kontakt där för det.

    Tack!

  • Haskel

    Jag var 26 när jag träffade mitt ex, som var 44. Vi höll ihop i 10 år, det var inte åldern som gjorde att vi gick isär.

    Varken jag eller hon upplevde några konstigheter från omgivningen. Min uppfattning är att människor är mer öppensinnade och förstående än man först tror.
    Vi kompletterade varandra bättre än jag upplevt i andra förhållanden. Jag har inga negativa erfarenheter av att hon var äldre.

  • Prinsessan 83

    [quote=75001233][quote-nick]cleopatra skrev 2015-03-12 22:39:41 följande:[/quote-nick]

    Skulle ni två andra, som är prinsessan och godes, kunna tänka er att samtala över skype eller en fika?

    Vore jättetacksamt!

    Skicka hemskt gärna ett mail till mig isf så kan vi ha kontakt där för det.

    Tack!

    [/

    Hej

    Kan absolut skriva via PM

    Men inte via Skype eller träffas in real

    Mvh

  • cleopatra

    Kan jag ställa frågor via mail kanske? om det är okej, så skicka ett hej till min mail: rakel.maria.e@gmail.com

    Det verkade nämligen inte funka att skicka meddelande här på familjeliv, så om ok kan vi ha lite dialog via mail.

    Tack för svaret. 

    /Maria

Svar på tråden Har ni erfarenhet av stor åldersskillnad - kvinnan äldre?