• Linnea9323

    Var beredd på att gråta

    Hej, det här är min historia i ett brev till de som förstört mitt liv. Abort mot min vilja. Var beredd på att gråta. Det är sorgligt. (Det här är min son, ert barn barn. (Bifogad bild på min aborterade foster) Han heter ---- ---- och kommer begravas i ----kyrkan i Stockholm. Hans födelsedag är den 18 maj nästa år och är en fullt frisk död pojke. Jag hoppas verkligen att ni inser att det ni gjort är vidrigt och känslokallt. Aldrig i mitt liv har jag träffat så oförstående, okunniga människor. Jag är 21 år gammal men ändå är jag så mycket klokare och har ett större hjärta än era tillsammans. Att Erik inte var redo när han ändå kunde oskyddat ha sex med mig i ett helt år spelar ingen roll? Att han inte brydde sig om att skydda sig, det var inte hans fel? Istället blev jag tvunget känna under hela min graviditet en skam över mig själv. Att jag inte skyddat mig och ska nu måsta mörda mitt barn mot min vilja. Det är inte så farligt för det är inget barn. Jag låter bilden tala för sig själv. Att ni inte ens hade kunskapen av hur utvecklat ett foster är i vecka 16, för ni var för upptagna att förneka hans existens. Och ändå kunde köra mig till abortkliniken, det är absolut friskt. Det är absolut det största misstaget i ert liv, det kan jag lova er. Att ni totalt sket fullständigt i mig och tog ifrån mig Erik. Den tänkta "fadern" som lovat att stå vid min sida oavsett vad. Han som sagt och lovat att aldrig lämna mig och barnet. Min enda trygghet jag hade kvar vid min sida. Så många gånger jag tittade ner från balkongen för att våga ta steget att hoppa. För att slippa leva med att jag ska måsta mörda mitt barn. Och när jag satt där och tvingades lyssna på era oerhört kränkande ord. Att han inte får leva, att han inte är ett barn och att Eriks vilja går före allt. Före ett livsdugligt, meningsfullt liv med ett tickande hjärta och en oerhörd livsglädje som ultraljud visat. Som Mamma vet du om att ens barn går före allt, men bara för att pappan inte vill ha med det att göra så då är det helt plötsligt inte ett barn, då finns det inte. Tänkte bara lära er ett och annat. Att som gravid kvinna är man mycket sårbar och behöver all kärlek och omtanke som är möjligt. Att jag inte tillslut tänkte klart av allt ni påverkade mig var bara en tidsfråga. Medan ni var allt för upptagna att prata om olika taktiker att få mig att göra abort. Att jag tillslut trodde att jag var en fruktansvärt hemsk människa som kunde tvinga en oerhört stackars man på 21 år. Med fri vilja att stoppa kuken där han vill och gammal nog att veta att man skyddar sig om man inte vill ha barn är helt ofattbart för mig. Ni fick mig att tro att jag var helt oförmögen att ta hand om mitt barn och en oduglig, vidrig människa som aldrig skulle klara sig själv. Att ni kan leva med er själva och att ni tvingade mig mörda mitt eget barn är ofattbart för mig. Helt och hållet oförlåtligt. Ert barn barn som jag älskade så otroligt, som jag burit i 16 veckor, aldrig gav upp hoppet om att jag skulle ge honom ett värdigt liv han faktiskt var värd att leva. Han var älskvärd och inte en smutsig hemlighet ni fick han att verka. Den enda gången jag betydde något för er var då jag sa att jag skulle mörda mitt barn. Att se min lilla pojkes perfekta kropp, helt livlös är absolut det värsta livet har att erbjuda en annan människa. Inte ur mina hemskaste fasor över det här hade kunnat förbereda mig på att se mitt lilla barn död. Min själ lämnade kroppen och kvar är nu ett skal av mitt forna jag. Det var min kropp, mitt val. Ni hade ingen rätt att trakassera och manipulera. Ni tog MITT val, min önskan, min röst att bestämma över min egen kropp. Att ni just nu är min svärfamilj får mig att skämmas. Aldrig har jag blivit behandlat på ett så omänskligt sätt för er sons klantighet. Mitt barn är nu den vackraste ängeln i himlen och önskar så att min tid snart är kommen, så jag åter får vara vid hans sida. Ni är inget annat än kallblodiga mördare. Tack för att ni förstört mitt liv för all framtid.) Slut. Berätta gärna er reaktion till min berättelse. Stöttande ord och råd hjälper mig att gå vidare. Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Var beredd på att gråta
  • Anonym (???)

    Man kan inte TVINGA någon till en abort, i Sverige (såvida det inte handlar om en hemabort, men det har jag svårt att tro om ni är helsvenskar).

  • Linnea9323

    Men det var psykisk manipulation!! Vad är det i texten du inte förstår? Du behöver inte kommentera om du inte vill stötta eller ge råd.

  • Anonym (N)

    Jag beklagar och lider med dig då jag vet av erfarenhet att detta kommer följa dig länge. För mig var det 9 år sedan min lilla pojke dog i magen och jag fick abortera honom i v. 20. Kan bara föreställa mig det hat du måste känna. Kram!

  • Miss P

    Skrev du inte ett inlägg innan i veckan om samma sak?? Jag tycker att du ska gå och prata med någon som kan hjälpa dig på det bästa sättet för dig... Du behöver det då du har så mycket agg och besvikelse inom dig... Det kommer att hjälpa dig. Sedan tycker jag att du ska lämna din kille... 

  • Drottningen70

    Oavsett hur smärtsamt och svårt ditt val var och även om du upplevde dig pressad såvar det fortfarande ditt val att göra abort. Man kan inte tvinga nån att göra abort i sverige. Om du inte är mogen att ta ansvar för det valet DU gjorde är sannolikheten rätt stor att du inte varit mogen att vara förälder heller. Att skicka brev med bild på ditt aborterade foster där du kallar pappans föräldrar mördare är inte friskt på en enda fläck. Du behöver uppenbarligen stöd och hjälp och jag uppmanar dig att kontaka din vårdcentral för att få en remiss.

  • Ekin

    @drottningen70 du har ingen aning vad du pratar om!! Man kan visst bli tvingad till abort, du kan inte säga om hon är mogen att vara förälder eller inte då låter du likadan som de som tvingade henne!! Håll bara käften jävla idiot som bara ska trycka ner andra. Jag blev själv tvingad och utpressad till abort och vet hur jävla fucking fruktansvärt det är, jag kokar av ilska pga av ditt uttalande. Hon skrev stötta!! Inte trycka ner, du fattar inte vad hon gått igenom. Jag blev själv hotad tills jag gjorde abort och det var inte mitt val!!

  • Drottningen70
    Ekin skrev 2015-03-14 11:09:00 följande:

    @drottningen70 du har ingen aning vad du pratar om!! Man kan visst bli tvingad till abort, du kan inte säga om hon är mogen att vara förälder eller inte då låter du likadan som de som tvingade henne!! Håll bara käften jävla idiot som bara ska trycka ner andra. Jag blev själv tvingad och utpressad till abort och vet hur jävla fucking fruktansvärt det är, jag kokar av ilska pga av ditt uttalande. Hon skrev stötta!! Inte trycka ner, du fattar inte vad hon gått igenom. Jag blev själv hotad tills jag gjorde abort och det var inte mitt val!!


    Bästa stöttningen man kan ge TS är att få henne att acceptera och finna ro i det valet hon gjorde. Nej men kan inte tvingas till abort. Om man upplever sig dödshotad så bör man ju om möjligt polisanmäla detta, för så får det ju inte vara. I TS fall låter det snarare som hon utsatts för en massiv övertalningskampanj där hon belagts med massa skuld, och inte klarade av att stå på sig vilket hon nu ångrar. Det är tragiskt, men fortfarande handlar det inte om att tvingas oavsett hur mycket du kokar. Dessutom låter det ju som att hon fortfarande är ihop med killen...
  • Anonym (Håller inte med)

    Jag är faktiskt ledsen att säga det här för uppenbarligen är du väldigt ledsen och upprörd och jag gillar inte att spä på det men samtidigt måste du faktiskt inse sanningen för din egen skull om inget annat. Du är inte menlös och hjälplös. Du är en människa inte ett djur eller ett föremål. Vill du inte göra abort så gör inte abort. Gör du det ändå så måste du ta ansvar för ditt beslut oavsett vad som framkallande det. Jag tycker du borde söka professionell hjälp först och främst eftersom det som Drottningen70 säger är helt sant. Det är inte friskt att skicka bilder på aborterade foster till den man ger skulden för sitt val.

  • Anonym (Svag)

    Beklagar de som hänt men hade du varit starkare hade de aldrig hänt då ingen kan tvinga en till abort ! Jag tex hade aldrig låtit mig psykas till abort ! Va 18 år min förstföddas pappa försökte jag vände klacken och gick och kollade aldrig bakåt !

Svar på tråden Var beredd på att gråta