• Anonym (orolig)

    gravtest

    Idag var jag på efterkontrollen på gyn och gravtestet var fortfarande positivt. Jag ska tillbaka nästa vecka för att göra om testet och är det fortfarande positivt då ska ska jag få en läkartid veckan där efter.

    Ni som har gjort abort och varit på efterkontrollen hur såg erat gravtest ut då? Starkt plus eller svagt? Hur slutade det sen för er.

  • Svar på tråden gravtest
  • LL11

    Jag ska på återbesök på måndag, kan återkomma då.
    Misstänker du att du fortfarande är gravid?

  • Anonym (orolig)

    Ja återkom gärna. Mitt test var jätte positivt och sköterskan sa att ja du är ju gravid enligt testet eller så är din kropp inte klar än. Men jag tänker att är det inte tidigt att gå tillbaks 4 veckor eftet en abort.

  • Anonym (orolig)

    Jag vill helat slippa ha rester kvar och sen måste skrapas och vara sjukskriven i 2 veckor

  • LL11

    Oj jobbig att du behöver vänta så länge på att träffa läkare. Hoppas du slipper skrapas.

  • Anonym (orolig)

    Ojj 10 veckor är lång tid. Men just därför tycker jag att man kanske ska ha återbesöket lite senare än 4 veckor det gör ju nu att man blir orolig kanske i onödan. Jag får ganska ont i magen ibland och tänker nu ska väl resterna komma ut själv.

  • obalanserad
    Anonym (orolig) skrev 2015-03-19 06:24:37 följande:

    Ojj 10 veckor är lång tid. Men just därför tycker jag att man kanske ska ha återbesöket lite senare än 4 veckor det gör ju nu att man blir orolig kanske i onödan. Jag får ganska ont i magen ibland och tänker nu ska väl resterna komma ut själv.


    Var aldrig på något återbesök. Nu blir jag orolig. Mensen har varit helt cp efter aborten och har haft typ 40-50 dagar i min cykel och mellanblödningar. Kanske ska ringa gyn... Aborten var 10 månader sen
  • LL11

    Lovade att uppdatera till dig ts efter mitt återbesök
    Jag var där idag 4 v efter och mitt test är starkt positivt, de kunde se att det fanns rester kvar men ingen graviditet.
    Så på måndag måste jag skrapas :(
    Hoppas det gått bra för dig.

Svar på tråden gravtest