• Aniroma

    efamol/rosenrot vid oregelbunden cykel

    Vi ska börja försöka med nummer ett nu. Jag har en rätt oregelbunden cykel med allt från 31-42 dagar. Jag vill få den mer regelbunden och har läst att vissa blivit hjälpta av naturläkemedel som tex efamol och rosenrot, för att uppnå just detta.

    Är det någon som vet detta och som också kan svara på om man kan räkna med resultat redan första månaden? Man ska börja på mensen första dag och äta fram till äl. Kan jag då räkna att min äl kommer komma tidigare redan första månaden eller blir det först andra månaden?

  • Svar på tråden efamol/rosenrot vid oregelbunden cykel
  • DaniellaCal

    Kan bara svara för min egen del:))

    Har ätit Rosenrot i två månader och båda gångerna blev cyklen 28dagar!!! kanske en slump? Vem vet?

    Annars har jag haft oregelbunden 31-36 dagar sista året.

    Absolut värt att testa, man blir lite piggare på köpet;)

  • Aniroma
    DaniellaCal skrev 2015-03-17 14:50:23 följande:

    Kan bara svara för min egen del:))

    Har ätit Rosenrot i två månader och båda gångerna blev cyklen 28dagar!!! kanske en slump? Vem vet?

    Annars har jag haft oregelbunden 31-36 dagar sista året.

    Absolut värt att testa, man blir lite piggare på köpet;)


    Så redan första äl blev tidigare? :)
  • Aniroma

    Någon som vet om det är ett måste att äta från mensens första dag eller kan man börja även efter mens??

  • Aniroma

    Ytterligare en fråga: ska man ara äta dessa preparat fram till äl och sen göra uppehåll till nästa mens (om den dyker upp), eller hela cykeln igenom?

  • CissiJissi
    DaniellaCal skrev 2015-03-17 14:50:23 följande:

    Kan bara svara för min egen del:))

    Har ätit Rosenrot i två månader och båda gångerna blev cyklen 28dagar!!! kanske en slump? Vem vet?

    Annars har jag haft oregelbunden 31-36 dagar sista året.

    Absolut värt att testa, man blir lite piggare på köpet;)


    Jag äter epaglandin just nu, kan man äta det samtidigt??:) borde ju inte vara någon fara då det bara är fiskolja och gurkörtolja men... Vart köpte du din rosenrot??:)
  • DaniellaCal

    Jag börja äta första tabletten typ mensdag 2 och sen fram till ÄL, har läst att man inte ska äta vid graviditet, så man gör ett uppehåll till nästa men.

    Köpte i hälsokostaffären:)

    Att kombinera med epaglandin är nog ingen fara vad jag vet:)

  • twinboymom

    Försökte bli gravid i 4mån, testade med äl-stickor men de visade aldrig någonting tydligt. Hade väldigt oregelbunden mens samt mellanblödningar.

    Började sen med rosenrot och bisolvon. Fick tydlig äl och blev gravid med tvillingar.

  • twinboymom

    Alltså blev gravid första månaden med rosenrot. Kommer inte ihåg exakt vilken dag jag började med dem.



    Lycka till!

  • Aniroma

    Bara funderar på om cykeln blir helknas av att börja efter mens? Har rätt oregelbunden cykel så ca 20 dagar kvar till äl. Men kanske värt att börja? Detta blir ju vår första försöksmånad. Kanske dumt att börja med en gång med det eller?

Svar på tråden efamol/rosenrot vid oregelbunden cykel