• Äldre 17 Mar 16:26
    966 visningar
    16 svar
    16
    966

    nidblödning?

    Hej ! Är det någon som kan svara på Hur en nidblödning ser ut ?ska ha mens imorgon och idag har jag väldigt ont i magen. Riktigt ont i magen .. men de kommer ingen mens utan bara lite rosa slem ungefär .. vill inget hellre än att få ett barn. . Försöker hålla hoppet uppe !

  • Svar på tråden nidblödning?
  • Äldre 17 Mar 17:18
    #1

    Nidblödning är väldigt ovanligt och om man får det är det när embryot fäster d.v.s runt dag 6. Så det är väl sent för en nidis för din del. Sjävklart kan du dock vara gravid ändå! Glad

  • Äldre 17 Mar 20:08
    #2

    Oke! För jag läste att nidis får man två veckor efter ägglossning. Och det stämmer exakt isåfall :)

  • Äldre 17 Mar 20:10
    #3

    Nej,då stod det fel. Nidationsblödning infaller när embryot fäster vilket det gör långt före det gått 2 veckor. Vissa gravida kan få en "istället-för-mens"-blödning när mensen skulle kommit,men du vet ju inte än ifall du är gravid så "bara" vänta och se. Glad

  • Äldre 19 Mar 11:10
    #4

    Jag fick nidblödning en liten brunt på Trosan och när jag torka mig precis innan en vecka förväntande mens, gjorde grav test den dagen skulle få mens men vissade jätte stark plus och idag är jag 29 veckor :)

  • Äldre 22 Mar 19:26
    #5

    Ååh. Grattis ! Längtar tills det är min tur :( . Fick mens den 17. Men ingen klarrött mens blod som det brukar. Utan mer brunt och inte alls mycket. Mest när jag hade tampong men på binda kom inget .. har haft ont i magen och varit öm sen dess.

  • Äldre 22 Mar 22:48
    #6

    Taack :)

    Kanske dags att göra grav test då :)lycka till hoppas de blir ett stark plus ! :)

    Om de så du beskriver ingen mens så de varierar kvinna till kvinna :) vi alla har olika kropp som regerar annorlunda på gravidet :)

    Jag fick massa stick och hugg trodde att de var mensen som var på väg men naae de var livmodern som växte hihi :)

  • Äldre 23 Mar 06:29
    #7

    Tänkte jag skulle göra det imorgon :) hoppas verkligen på plus :)

  • Äldre 23 Mar 14:01
    #8

    Göör !

    Hör av dig imorn då ! :)

  • Äldre 23 Mar 17:34
    #9

    Gjort ett test nu . Tyvärr inte denna månaden heller :(

  • Äldre 23 Mar 17:41
    #10

    Faaan :( !

    Hoppas de blir ett plus nästa månad. !

  • Äldre 23 Mar 18:01
    #11

    Ja verkligen . Har försökt så länge. Går hos gyn och får hjälp men det verkar inte funka

  • Äldre 24 Mar 22:36
    #12

    Hur Gåre dåh ? Va gör dom? Har både du och din man undersökt er ? Har de hittat ngt fel eller ser allting bra ut och normalt ?

    Jag och min man försökte bli med barn i nästan 3 år , till sist sökte vi hjälp och var och undersökte oss och gjorde massa tester men allting var bra , normalt och allting såg bra ut både undersökningar och testerna som vi både gjorde...

    Utan problemet var att min mens var oregelbunden bara, så fick pergotime tog de efter mens i 5 dagar så blev jag gravid direkt på första vanliga kuren :)

  • Äldre 25 Mar 07:32
    #13

    Det går sådär.. mediciner och besök med vaginalt ultraljud och blodprov en gång i månaden . Min man är helt normal. Fick ett missfall för två år sedan och efter det försvann min ägglossning .fick pergotime som jag åt i 4 månader. Men blev endå inte gravid . Tre månader tillbaka har jag fått en ny medicin några hormon tabletter för såna som haft bröst cancer och behöver hormoner. Jag har inte haft bröst cancer men han tycker jag behöver hormonerna. Senaste gången jag va på besök sa min gyn att mina äggblåsor inte är tillräckligt stora .

  • Äldre 25 Mar 16:48
    #14

    Men vf gav han dig såna tabbletter såna som haft bröst cancer sjukt :/ vilka horomoner framkallar dom dåh ? Konstigt

    De kanske den som är problemet dåh att dina äggblåsor är inte tillräckligt stora och kanske dom inte släpper ägg varje månad så du har oregelbunden ägglossning kan de vara så ?

    Kanske vikten beror på och om du röker och så ?

    Jag själv gick jätte mycket upp i vikt när jag gifte mig från 48 kg till 70 kg sen 75 kg och är kort 156 lång men de var inga problem med utan de gjorde att mina hormoner gick upp ner och så blev min mens oregelbunden så kunde inte pricka rätt in ägglossning

  • Äldre 25 Mar 17:04
    #15

    Hm jag har ägglossning dag 12-13. Har känner verkligen av när jag får den och testar med clearblue ägglossnings test och får positivt. Jag röker inte :) ät 159 lång och väger 50 kg :)

  • Äldre 26 Mar 19:58
    #16

    Aah men då är allt som de ska.

    Det kommer :)

Svar på tråden nidblödning?