• Snuffsan

    Molande värk 1 vecka efter ÄL

    Hej!

    Jag har haft en molande värk i magen i 2 dagar, det avtog igår em men nu kommer det lite till och från. Jag hade ÄL natten från den 11/3- till 12/3.

    Kan det vara ägget som fäster sig?

    Beräknad mens den 25/3.

    Tacksam för svar :)

  • Svar på tråden Molande värk 1 vecka efter ÄL
  • emeliienicole

    Svårt att säga, kroppen är knepig ibland. Jag hade molande värk när ägget fäste sig, men föreslår att du tar det lugnt och väntar tills du kan göra ett grav.test ;)

  • Snuffsan

    Tack för ditt svar! :) Ja kroppen kan ju verkligen spela en ett spratt :) Jag försöker att inte tänka på det och inte heller känna efter så mycket, men när det helt plötsligt kommer en symtom så sätter ju tankeverksamheten igång direkt ;)

    Jag vill ju sååå gärna att det ska vara en liten kotte i magen :)

  • emeliienicole
    Snuffsan skrev 2015-03-17 19:56:17 följande:

    Tack för ditt svar! :) Ja kroppen kan ju verkligen spela en ett spratt :) Jag försöker att inte tänka på det och inte heller känna efter så mycket, men när det helt plötsligt kommer en symtom så sätter ju tankeverksamheten igång direkt ;)

    Jag vill ju sååå gärna att det ska vara en liten kotte i magen :)


    Haha, jo jag vet hur det känns! Man hoppas och hoppas, tillslut inbillar man sig att man har alla symptom och sen kommer mensen igång...försök att inte tänka på det (vet att det är lättare sagt än gjort), men då blir du inte så besviken sen! :)
  • bönhönan

    Hur gick det, var det en liten kotte där inne?
    Jag hade ont från ÄL och en vecka framåt, som ägglossningsvärk, men mer ihållande. Den har börjat avta, men jag ger inte upp hoppet förrän mensen dyker upp. 

  • Snuffsan

    Ingen kotte än :( börjar tappa hoppet,men har bara försökt i 4 månader och det är ju inte länge egentligen.


    bönhönan skrev 2015-04-04 12:52:08 följande:

    Hur gick det, var det en liten kotte där inne?

    Jag hade ont från ÄL och en vecka framåt, som ägglossningsvärk, men mer ihållande. Den har börjat avta, men jag ger inte upp hoppet förrän mensen dyker upp. 


  • bönhönan

    Åh nej, så tråkigt! Men ge inte upp! (Lättare sagt än gjort) Ibland försöker folk i lver ett år innan det vill sig.

  • emeliienicole
    Snuffsan skrev 2015-04-12 15:16:46 följande:

    Ingen kotte än :( börjar tappa hoppet,men har bara försökt i 4 månader och det är ju inte länge egentligen.


    Nä precis, ge inte upp!! Vi försökte i 11 månader innan det tog sig så det kan ta sin lilla tid :)
  • Snuffsan

    Hej igen!

    Nu börjar jag bli nervös!!! Igår fick jag sådan jäkla mensvärk, hade så ont och tänkte att "jahopp nu kommer mensen igen". Men jag blöder inget!! Det har aldrig hänt förut. Jag brukar bara få ont samma dag som mensen kommer och den ska komma imorgon.

    Jag har inte vågat testa mig än, tänkte att jag skulle försöka vänta tills imorgon och ta ett på morgonen om mensen fortfarande är som bortblåst.

    Har ni varit med om detta själva? Haft mensvärk utan mens?

  • emeliienicole
    Snuffsan skrev 2015-04-19 09:16:47 följande:

    Hej igen!

    Nu börjar jag bli nervös!!! Igår fick jag sådan jäkla mensvärk, hade så ont och tänkte att "jahopp nu kommer mensen igen". Men jag blöder inget!! Det har aldrig hänt förut. Jag brukar bara få ont samma dag som mensen kommer och den ska komma imorgon.

    Jag har inte vågat testa mig än, tänkte att jag skulle försöka vänta tills imorgon och ta ett på morgonen om mensen fortfarande är som bortblåst.

    Har ni varit med om detta själva? Haft mensvärk utan mens?


    Jag hade extrem mensvärk den månaden jag blev gravid, började ju som sagt aldrig blöda (fick bara en nidblödning) och sen plussade jag på bim+5 då barnmorskan konstaterade att jag var låghormonare :)


    Hur gick det? något plus än??

Svar på tråden Molande värk 1 vecka efter ÄL