• Äldre 17 Mar 19:58
    7858 visningar
    3 svar
    3
    7858

    Esmya

    Har för en månad sedan börjat använda Esmya, pga myom på livmodern. Planen är att den ska med hjälp av Esmya minska och man ska op bort den. Någon annan som använt Esmya. Biverkningar? Har ni blivit gravida efter behandlingen?

  • Svar på tråden Esmya
  • Äldre 15 Apr 20:08
    #1
    Shelbot skrev 2015-03-17 19:58:15 följande:

    Har för en månad sedan börjat använda Esmya, pga myom på livmodern. Planen är att den ska med hjälp av Esmya minska och man ska op bort den. Någon annan som använt Esmya. Biverkningar? Har ni blivit gravida efter behandlingen?


    Hej Shelbot, jag har också fått Esmya utskrivet för att krympa mitt myom inför operation. Vet ännu inte effekten av det men har hört att det kan krympa myom ca 40-50 % av min gynekolog. Hur stort myom har du? Mitt ligger livmoderväggen och buktar in i livmodern. Att bli gravid efter Esmya behandling beror väl på vart myomet sitter och hur mycket det har krymt. Myom kan växa under graviditet därför kan det vara klokt att operera bort det. Har du börjat med Esmya, hur är det med biverkningar?
  • Äldre 30 May 20:20
    #2

    Hej!! Jag åt Esmya i tre månader utan någon effekt alls. Mitt myom var 9x10 cm stort pch satt på utsidan av livmodersväggen. Men jag har nu opererat bort myomet. Bör vänta nu 3-6 månader med att bli gravid. Hade inte inga biverkningar av Esmya.

  • Äldre 18 Feb 17:41
    #3

    Hur gick din behandling? Hade du några biverkningar?

Svar på tråden Esmya