• Äldre 17 Mar 21:48
    1930 visningar
    3 svar
    3
    1930

    finns det något som funkar mot mollusker? ?

    Min son på 4 1/2 har fått några mollusker under armhålan och på bröstet. Han störs inte av dom. Såg idag att det kommit några till.

    Finns det något medel eller någon behandling som är effektiv mot mollusker? Så dom kanske försvinner. ..

  • Svar på tråden finns det något som funkar mot mollusker? ?
  • Äldre 17 Mar 21:59
    #1

    Nä det finns väl egentligen inget som tar bort dom förutom tiden o det kan ta ett år innan dom försvinner, sen får man det aldrig igen tror jag. Men alsolsprit kan man badda på dom o då kan de flesta torka ut ich försvinna om man har tur. Men inte klia sönder eller klämma

  • Äldre 18 Mar 15:37
    #2

    Vår dotter hade mollusker i 2 år. Sista tiden hon hade dem var sommaren då hon badade för jämnan i Östersjön (bräckt vatten) så började de "mogna". Såg ut som hårda finnar som sprack och sedan försvann alla. Har hört att salta bad kan ta bort dem, men det kan ju vara så att det bara sammanföll Glad.

    Innan dess provade vi inotyol och alsolsprit, men det hjälpte inte öht.

    Vår lille på 2 år har också några. Dem låter vi vara bara. De försvinner ju så småningom.

  • Äldre 18 Mar 15:59
    #3

    Min dotters försvann på ca 2 veckor med följande "kur":

    Badade i saltvatten 2-3 ggr/vecka. (1/2 paket salt i badvattnet)

    Baddade med alsolsprit dagligen. Efter alsolspriten smörjde vi på lite zinkpasta. Alla mollusker som var sprickfärdiga eller vätskade sattes plåster över, för att förhindra spridning.

Svar på tråden finns det något som funkar mot mollusker? ?