• Anonym (MM)
    Äldre 18 Mar 15:25
    3218 visningar
    13 svar
    13
    3218

    Bör man dra för när man onanerar?

    Såg program på tv igår om onani. Där Betty en känd sexcoach sa att det fanns en tid då hon tyckte onani var skämmigt eller inte ok och drog för persienner och låste dörrar då hon skulle onanera.

    Då tänkte jag, är inte det folk gör även idag i vårt samhälle? 

    Hur ser ni på saken. Bör man dra för gardiner o sånt när man ska onanera?? 
    Är det ok om någon kan se in t.ex.? Är det deras bekymmer att inte stå o glo?

  • Svar på tråden Bör man dra för när man onanerar?
  • Anonym (hänsy­n)
    Äldre 18 Mar 15:50
    #1

    Jag drar för men det har inte med skam att göra utan med hänsyn. Alla uppskattar inte att grannarna onanerar fullt synligt.

  • Anonym (Tompa­)
    Äldre 18 Mar 16:00
    #2

    Jag tycker det är upp till var och en. Ibland kanske man inte vill planera sin egna onanitid genom att bli sugen, gå upp och dra för och sen hitta känslan igen.  Om grannarna stör sig kan man istället fråga varför dom glor in till mig?

  • Äldre 18 Mar 16:06
    #3
    Anonym (hänsyn) skrev 2015-03-18 15:50:32 följande:

    Jag drar för men det har inte med skam att göra utan med hänsyn. Alla uppskattar inte att grannarna onanerar fullt synligt.


    Håller helt med här.
  • Anonym (Guldf­isken)
    Äldre 18 Mar 17:51
    #4
    Anonym (hänsyn) skrev 2015-03-18 15:50:32 följande:

    Jag drar för men det har inte med skam att göra utan med hänsyn. Alla uppskattar inte att grannarna onanerar fullt synligt.


    Jag håller med, ingen ska behöva stå ut med att se på.
  • joooli­123
    Äldre 19 Mar 17:05
    #5
    -1

    Jag onanerar så att det finns risk/chans att granntösen råkar se mig

  • Anonym (pulli­s)
    Äldre 19 Mar 18:18
    #6

    Jag tycker också det är helt naturligt. Varför skulle man behöva släcka ner eller dra ner?

    Den som inte vill se mig onanera får bara sluta glo. Enkelt!

  • Äldre 19 Mar 20:09
    #7
    Anonym (MM) skrev 2015-03-18 15:25:19 följande:

    Såg program på tv igår om onani. Där Betty en känd sexcoach sa att det fanns en tid då hon tyckte onani var skämmigt eller inte ok och drog för persienner och låste dörrar då hon skulle onanera


    Betty Dodson i Kobra, inslaget börjar kring 14:20:
    www.svtplay.se/video/2755887/kobra/kobra-avsnitt-2

    Jag tror själva poängen var att hon kände skam, inte att man ska onanera så att man kan bli påkommen.
  • Äldre 19 Mar 23:30
    #8
    Anonym (pullis) skrev 2015-03-19 18:18:41 följande:

    Jag tycker också det är helt naturligt. Varför skulle man behöva släcka ner eller dra ner?

    Den som inte vill se mig onanera får bara sluta glo. Enkelt!


    Finns mycket som är naturligt men som man ändå besparar omgivningen. Ja, alla kan sluta titta, men det är ju också en rätt självisk inställning - "jag vill göra detta och passar det inte är det bara att gå, JAG tänker inte göra minsta justering i MITT liv för nån annans skull".
  • Äldre 20 Mar 00:14
    #9

    Det är väl ändå ingen rättighet att stå och glo in i någon annans hem? Nu bor jag inte så att vem som helst som passerar på andra sidan gatan kan se rakt in, men ibland, jag säger ibland, är det väl också så att det är en extra kick att någon faktiskt ser när man onanerar?

  • Anonym (pulli­s)
    Äldre 20 Mar 17:32
    #10
    glutten skrev 2015-03-19 23:30:02 följande:
    Finns mycket som är naturligt men som man ändå besparar omgivningen. Ja, alla kan sluta titta, men det är ju också en rätt självisk inställning - "jag vill göra detta och passar det inte är det bara att gå, JAG tänker inte göra minsta justering i MITT liv för nån annans skull".
    Men jag förstår inte varför du ska titta in mitt fönster alls om du inte vill se. Jag tycker det är mer själviskt och titta att andra behöver rätta sig efter en.
  • Anonym (pulli­s)
    Äldre 20 Mar 17:35
    #11
    Pussan skrev 2015-03-20 00:14:46 följande:

    Det är väl ändå ingen rättighet att stå och glo in i någon annans hem? Nu bor jag inte så att vem som helst som passerar på andra sidan gatan kan se rakt in, men ibland, jag säger ibland, är det väl också så att det är en extra kick att någon faktiskt ser när man onanerar?


    Precis. Det ena är ju att jag inte tycker att jag ska behöva anpassa mig för att passa andra, och det andra är som säger. Blir extra kåt om jag vet att någon annan kanske ser och blir kåt av att jag pullar.
  • Anonym (MM) Trådstartaren
    Äldre 24 May 16:54
    #12

    Är det inte risk att åka dit om jag blir sugen när jag sitter i min soffa och börjar onanera och inte vill förstöra stämningen genom att gå upp och dra för gardinerna till vardagsrummet? 

  • Äldre 25 May 07:41
    #13
    Anonym (MM) skrev 2015-05-24 16:54:55 följande:

    Är det inte risk att åka dit om jag blir sugen när jag sitter i min soffa och börjar onanera och inte vill förstöra stämningen genom att gå upp och dra för gardinerna till vardagsrummet? 


    Åka dit för vad? Sexuellt ofredanden?

    Så länge du gör det i ditt hem där du inte har uppsåt till att onanerar så andra ser tror jag inte att du kan åka dit på det. 
Svar på tråden Bör man dra för när man onanerar?