• TRImmortal

    Måånga kilon att bli av med (igen), någon mer?

    Den första februari blev jag mamma till världens finaste pojk och livet ser så annorlunda ut nu. Allt är nytt. Därför tänker jag: varför inte passa på att ändra på lite till?!

    Innan jag blev gravid lyckades jag gå ner nästan 20kg med hjälp av Itrim och pulverdiet. Gick upp nästan allt igen under graviditeten :(

    Jag är trött på att vara tjock, att inte orka och inte känna att motivationen håller trots att jag inte vill något hellre än att gå ner i vikt, en gång för alla.

    Jag väger nu nästan 100kg och har således cirka 30kg att gå ner. Någon mer som har mycket vikt att bli av med som vill följas åt?

  • Svar på tråden Måånga kilon att bli av med (igen), någon mer?
  • Mooomin

    Tror du inte att en del av vikten rasar av nu vartefter? Klart man lägger på sig lite under en graviditet. :)
    Jag har gått ner 25 kg för ett bra tag sedan. Lite av det har krupit på igen sedan jag träffade sambon. Nu är jag gravid fram till September men sen måste jag oxå göra ett ryck igen, för jag vill inte hamna "där" igen.. 

  • TRImmortal

    Bra kämpat!

    Jag har tappat ca 10kg sedan förlossningen men nu märker jag att jag börjar gå uppåt igen vilket inte är konstigt då matvanorna inte varit speciellt bra. Försöker komma ut och gå lite varje dag i alla fall men det har varit lite dåligt med det den senaste veckan också.

  • Sagolina

    Jag fick vårt andra barn i början av februari och har en lång resa ner till normalvikt, 70kg. Har alltid varit överviktig, men nu ska kilona bort och jag ska bli en pigg mamma som orkar leka med barnen. Hade 5kg kvar efter första graviditeten när jag blev gravid på nytt, men gick som tur bara upp 10kg, så nu är jag c 0,5kg därifrån. Och "bara" 30kg kvar till normalvikt;)


  • TRImmortal

    Hej! Kul med någon mer! Känner mig rätt ensam i det hela eftersom de flesta av mina vänner är smala och få av dem har barn och därmed svårt att förstå hur knepigt det kan vara att få till det med träning och så vidare. Hur gör du? :)

  • Sagolina

    Jaa du, jag vet inte riktigt ännu hur jag gör;)

    Nu försöker jag mest hålla koll på vad jag stoppar i mig (lite dipp idag med kladdkaka då en kompis var på besök+för stor middag, men imorgon är en ny dag;)). Träning blir det inte så mycket. Några promenader, lite planka nu och då, 1-2×10min gympa i veckan... mest bara vardagsmotion i form av trädgårdsarbete.

    Hoppas på att gå ner en del på detta sätt och om några månader när jag är mer van med att vara tvåbarnsföräldrar ska jag försöka få in typ 3×30min träning här hemma varje vecka och öka på promenaderna.

    Träningen är mest för att stärka kroppen, viktigast är ändå kosten. Äter allt för mycket. Framför allt för mycket sött...


  • TRImmortal

    Jag har för en gångs skull ingen jättetydlig plan. Ska försöka bättra på kosten, framför allt äta mindre portioner mer regelbundet och undvika sötsaker, vitt bröd etc. Sen försöka få in åtminstone lite motion varje dag med promenader. Bor tyvärr i ett jättetråkigt område just nu så är inte så kul att gå ut här. Ska också försöka få in lite träning hemma, har bland annat Zumba att tillgå och lite hantlar, gymboll, rockring med vikt och så så kan få ganska effektiv träning hemma. Det ska bara bli en vana också :) ska kolla mer exakt vikt och mått nu i helgen :)

  • Sagolina

    Hur ofta/vilken dag tänker du ta vikt och mått?

    I vanliga fall brukar jag väga och mäta mig på måndag morgon, men nu har jag bestämt att väga mig varje dag månaden till slut. Tappade fokus totalt de två senaste veckorna, så nu testar jag om jag lättare hålls fokuserad om jag ser vikten svart på vitt varje morgon. Måtten tar jag fortfarande på måndag.

    Har du några delmål längs vägen?

    Har som mål att vara nere på 99,5kg(=vikten innan graviditeten med dottern) på måndagen, men får se hur det går. 25juni är målet att väga max 95kg(vikten innan jag blev gravid med sonen, passar bra att ha hans 2årsdag som mål däremot;)). Efter det har jag inga datum för mina delmål, men huvudmålet (70kg=normalvikt) har jag 1.8.2016 som slutdatum.


  • TRImmortal

    Jag tänker att jag ska väga och mäta minst varje fredag för att orka hålla motivationen under helgen men sen väger jag mig när jag känner för det under veckan också.

    Jag har inte satt upp några delmål än utan väntar med att göra det tills jag har gått ner några kilon och hittar en livsstil som fungerar. Har ju som sagt precis fått första barnet så det är mycket nytt i livet så måste hitta något som passar tillsammans med honom. :)

Svar på tråden Måånga kilon att bli av med (igen), någon mer?