• Anonym (skäms­)
    Äldre 20 Mar 15:20
    834 visningar
    4 svar
    4
    834

    gravid med fd missbrukare

    Hej.

    Är nog inte helt ensam om detta...

    Vill inte ha moral predikningar just nu, har det psykiskt jobbigt redan.

    Tanken med tråden är att ev hitta en solskenshistoria.

    Som varit i min situation...

    Har tre barn sedan tidigare, i höstas var det rond nr 2 som jag träffade en kille som haft långvarit missbruk (huvuddrog amfetamin)

    Första ronden för ett par år sedan sa han redan då att han va steril. Hände inget då. Han trodde han hade "pundat" sönder den funktionen.

    Nu i höstas träffades vi igen, mest tillfälligt från min sida. Men upptäckte den 4 dec att jag va gravid!

    Panik!

    Bokade aborttid för jag ville inte ha barnet, ingen ork för det och ville inte riskera att stå ensam.

    Berättade för honom och ville ha rent mjöl i påsen.

    Han blev jätte glad! Han ville INTE att jag skulle göra abort!

    Han sa att han gör VAD SOM HELST bara jag behöll det!

    Jag har ett hjärta, och att se en karl gråta o böna o be skar i mig....

    Jag hade aborttid, kollade med ul va då i v 7+3...

    Känsligt, jobbigt, aldrig gjort abort.

    Valde att behålla och hoppas på det bästa i princip.

    Idag, denna stund är jag ensam, valt att göra slut.

    Han röker hasch, bor hos sin mamma och utvecklad ingenting som han lovade mig.

    Inte ens velat flytta hit.

    Haft sina duster med alkohol o varit otrevlig i omgångar. Bla kallat mig för hora o fitta.

    Hans mamma lägger sig i vårt förhållande och han är ju trots allt 35 år...

    Han tar inte amfetamin (vad jag vet om!) Men denna gånger vill han inte försöka få tillbaka mig ens...Han och hans mamma ansåg att jag begär för mkt. Att jag ville att han skulle följa med till barnmorskan (båda ultraljudet va han med på) och att han o jag bara kunde gå och kika lite på barnsaker ihop. För jag vet att han och hans ex till och med köpte barnkläder innan hon ens var gravid! Vilket störde mig....

    Innerst inne vet jag att jag får skylla mig själv! Men detta stör mig! Att jag valde fel väg!! :(

    Vi har nu inte hörts på 4 dagar...tack o lov har jag mina barn varannan vecka och det är otroligt underbart!

    Den lilla i magen vet inget...så oskyldig...jag kommer kämpa för dennes skull med näbbar o klor mot den familjen....så känner jag just nu.

    Tack för att ni orkat läsa och PS. Vill inte ha massa negativa kommentarer nu :( finns det någon där ute i samma sits?

  • Svar på tråden gravid med fd missbrukare
  • Äldre 23 Mar 13:03
    #1

    Hej,

    låter som att han inte bara är fd utan faktisk är i ett aktivt missbruk om jag förstod texten rätt.
    Du skriver att du gjort slut och det är nog det allra bästa för dig och barnet just nu.
    Han kommer bara ändra sig om han själv vill och är redo.
    Låt honom inte både "ha kakan och äta den"...
    Dvs var konsekvent i att det är slut.
    Kommer han senare fram till att han vill bli helt ren och vara del av en relation med dig och barnet eller bara barnet så får du ta ställning till vad du känner då.
    Du har all rätt att ställa krav på honom att vara ren om han vill ha med barnet att göra.

  • Anonym (skäms­) Trådstartaren
    Äldre 24 May 08:15
    #2

    Det stämmer.

    Han röker på än idag. Ca 6 ggr per dag för att behålla sitt lugn. ..

    Vi har träffats några gånger sedan detta inlägg men nu är det så som det står i texten igen

    Han struntar i mig. Är i v.30 nu.

    Inte slutat röka och är mer intresserad av fiske och meka bil än att försöka med oss.

    Ganska jobbigt det här. Satt o tjöt som ett barn ensam igår till Mello.

    Saknar mina andra barn som Fan.

  • Anonym (tina)
    Äldre 24 May 08:45
    #3

    Du sökte en solskenshistoria och det har jag. Jag missbrukade amfetamin med min man när jag blev gravid. Jag slutade direkt fast mådde så psykiskt dåligt under hela graviditeten. Min man slutade inte direkt utan fick flera återfall. Alla försökte få mig att lämna honom men jag kunde inte lämna mannen jag älskade. Efter att barnet fötts fortsatte han. Vi bodde inte med honom då men vi var ändå ihop. Han ville såklart sluta men fick inte stöd någonstans för ingen trodde på honom. Men det gjorde jag. När barnet var tre månader slutade han för sista gången, efter ytterligare tre flyttade vi ihop igen. Nu har det gått åtta drogfria år och vi väntar nr tre!

    Jag vet att vår historia är väldigt ovanlig. Det är inte många som klarar det men det går om viljan finns där. Jag skulle rekommendera att du sätter dig ner med honom och hans mamma och pratar. Han måste ha krav på sig för att klara detta. Om han vill vara delaktig är det bra om någon beroendemottagning blir inkopplad för samtal och provlämning. Du måste vara tydlig med att han inte får träffa barnet påverkad. Personer i hans omgivning behöver vara involverade för att stötta och han måste bryta med alla sina missbrukarvänner. Jag tror det är bra att han bor hos sin mamma ifall hon vet hur det ligger till.

    Jag tycker också att du ska ta kontakt med beroendemottagning eller liknande där du kan få stöd i dina känslor och tips på hur du ska handskas med honom.

    Det blev långt detta men jag hoppas att det har hjälpt dig något.

  • Anonym (skäms­) Trådstartaren
    Äldre 24 May 23:10
    #4

    Tack för svaret och att det va en solskenshistoria!

    Jag har extremt lite kontakt med beroende men de vet om situationen och är välkommen o ringa.

    De anser att hans hasch missbruk är näst intill värre då han blir så avtrubbad känslomässigt.

    Idag fick jag honom på prov...åkte in till förlossningen pga massa förvärkar.

    Han följde inte med som han lovat och han har inte ens skickat ett sms o frågat hur det gick...

    Det sårar fruktansvärt mycket. ..

    Längtar efter den lille. Så att jag kan pussa på den o säga att mamma finns här iaf!

    Blir sjukt ledsen.

    Hans mamma är tyvärr så pass beskyddande att han aldrig gör fel...

    Han har bot hemma nu i 5/6 års tid....

    Tragiskt :(

Svar på tråden gravid med fd missbrukare