• GrönaDruvan

    Vi som satsar på ett jul barn!

    Finns det fler än mig och min man som struntar blankt i om vi får ett barn i december?
    Tänkte kolla om det finns några som vill följas åt till ett eventuellt plus i april!
    Skulle det ta sig denna gången så har jag bf i slutet på december.
    Själv fyller jag år 27 dec, så kanske det blir en fin present, eller varför inte julklapp?
    Jag har äl runt 5e april.... Mensen är nu på sista dagen..

  • Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!
  • GlitterLina

    Hej :) jag följs gärna åt.

    Har Bim 28/3, tror jag.. hade sista blödning 22/2 opererade bort min högra äggledare 19/2 för utomkvedshavandeskap :( vi hade sex igen då jag tror jag hade äl 14/3

    Lycka till

  • pandoraDiem

    Hej på er! Har bim på tisdag så om det nu skulle lyckas så blir det antagligen bf början av december. Kommer mensen blir nog bf 27 Dec typ. Vi bryr oss inte om när bf blir, vi vill bara så väldigt gärna bli föräldrar :)

  • Bibbielou

    Har bim den 5e april, så om jag inte missminner mig blir bf runt den 14 december i så fall, supervälkommet :) 

  • Hamburgaren

    Hej! Vad roligt att läsa att det finns dem som vill ha barn i december, eller inte bryr sig när det kommer :) Jag tycker det är lite tråkigt att man läser att visa hoppar över mars, eller börjar bebisverkstaden i april för att inte få barn i december. Som att de barnen är mindre världa. Det är första gången jag försöker få barn och jag har haft min första ägglossning i mars (utan skydd), men när vet jag ej. Har ingen koll på menscyklen då jag har haft spiral innan. Är på dag 24 efter mens, så jag hoppas det har tagit sig! :) Men det gäller att ha tålamod. Hoppas det tar sig för alla :)

  • GrönaDruvan
    Hamburgaren skrev 2015-03-23 09:11:05 följande:

    Hej! Vad roligt att läsa att det finns dem som vill ha barn i december, eller inte bryr sig när det kommer :) Jag tycker det är lite tråkigt att man läser att visa hoppar över mars, eller börjar bebisverkstaden i april för att inte få barn i december. Som att de barnen är mindre världa. Det är första gången jag försöker få barn och jag har haft min första ägglossning i mars (utan skydd), men när vet jag ej. Har ingen koll på menscyklen då jag har haft spiral innan. Är på dag 24 efter mens, så jag hoppas det har tagit sig! :) Men det gäller att ha tålamod. Hoppas det tar sig för alla :)


    Ja, visst är det tråkigt att människor gör så.

    Egentligen måste man ju hoppa över feb, mars o april för att vara säker på att inte få i dec, och inte ens då är det säkert ju.

    Jag tänker att det blir när det blir!
  • kastrullen

    Vi vill så gärna ha en bebis så vilken månad den kommer har aldrig ens varit en diskussion hos oss. Inte värt att missa en chans :)

  • SecretlyMe

    Jag känner likadant! Vi kör på, vi är trots allt på vårat 12e försök nu och jag tänker aldrig missa en chans att få vårat efterlängtade barn. Det blir vår första och jag har precis passerat ägglossning och enligt kalender blir bf på Lucia! :)

  • Linensv

    Jag hänger på. Har beräknad äl imorgon och isåfall blir det bf 18 dec :) första försöket efter att jag tagit ut kopparspiral

Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!