• Utvandraren

    Bf dec 2015-jan 2016

    Hej. Vi väntar fjärde barnet och skulle vilja skapa en liten grupp som följs åt nu i väntans tider hi hi. 

    Båda första gångs mammor och flerbarnsföräldrar. Hoppas vi blir ett lagom stort gäng som kan hjälpa och stötta varandra så att vi får en så bra graviditet som möjligt.

    Lyckan är total <3

  • Svar på tråden Bf dec 2015-jan 2016
  • aeberg

    Hej

    Väntar mitt tredje barn (kissade på stickan i går) he he. Detta barnet var inte planerat just nu men vi blev glada och shockade på samma gång :)

    bor i Göteborg :)

  • Käreste

    Hej!

    Är på bim-2 idag, men vågar nog ändå skriva här :)

    Vi har fått svaga plus i några dagar nu, och nu vågar jag äntligen tro på att det nog inte är ett spökstreck :)

    Bf blir 4. december!

    Då lilla fröet kom till genom insemination, vi är ett kvinnligt par, har vi fått lite hormoner och hjälp på vägen. Bland annat pergotime, så jag mognade tre ägg den här månaden! Om tre veckor ska vi på vul, och får se hur många frön som finns i magen! Hoppas på tvillingar <3

    Det är första barnet för oss, och jag känner redan av symptom. Jätteömma bröst och molvärk i livmodern.Har ni några symptom än?

  • Denisevictoria

    Hallå hallå!

    Min mens skall komma om 2 dagar ca, men har känningar att det inte kommer att bli så :) Får helt enkelt se om min magkänsla talar rätt för mig.
    Annars tar jag ett graviditetstest om några dagar(för tidigt nu kanske?) Vet inte riktigt...

    BF blir då 4 december precis som Käreste! Skrattande

    Jag vet inte om jag inbillar mig eller inte men känner några få symtom som ständig molvärk! Känner mig uppblåst, kissar väldigt ofta, trött som en sten har verkligen inte ork till någonting nästan... Samtidigt har mitt humör blivit så mycket bättre av någon anledning Cool

  • Käreste
    Denisevictoria skrev 2015-03-26 18:11:19 följande:

    Hallå hallå!

    Min mens skall komma om 2 dagar ca, men har känningar att det inte kommer att bli så :) Får helt enkelt se om min magkänsla talar rätt för mig.
    Annars tar jag ett graviditetstest om några dagar(för tidigt nu kanske?) Vet inte riktigt...

    BF blir då 4 december precis som Käreste! Skrattande

    Jag vet inte om jag inbillar mig eller inte men känner några få symtom som ständig molvärk! Känner mig uppblåst, kissar väldigt ofta, trött som en sten har verkligen inte ork till någonting nästan... Samtidigt har mitt humör blivit så mycket bättre av någon anledning Cool


    Hur har det gått Denisevivtoria? Har ni testat än?  Med tanke på dina symptom låte det ju som du skulle kunna vara gravid! Tror inte det är för tidigt att testa än, jag fick första svaga plusset på äl+9 :) Och idag när jag testade var strecket starkt! Men jag är lite orolig för att det inte är lika stakt som kontrollstrecket... Jag har haft en tydlig stegring, men när blir teststrecket egentligen lika tjockt som kontrollstecket? Idag är jag på bim+2.
  • Denisevictoria
    Käreste skrev 2015-03-29 10:35:50 följande:

    Hur har det gått Denisevivtoria? Har ni testat än?  Med tanke på dina symptom låte det ju som du skulle kunna vara gravid! Tror inte det är för tidigt att testa än, jag fick första svaga plusset på äl+9 :) Och idag när jag testade var strecket starkt! Men jag är lite orolig för att det inte är lika stakt som kontrollstrecket... Jag har haft en tydlig stegring, men när blir teststrecket egentligen lika tjockt som kontrollstecket? Idag är jag på bim+2.


    Kul att du hör av dig och frågar :)

    Jo, jag börjar märka av allt mer symtom medans dagarna flyger förbi! Metallsmaken i munnen samt en ny craving

    ,Coca cola... Hört talas om att man väntar en pojke om man har cola som graviditets craving.

    Har inte testat än, har en bokad tid på ungdomsmottagningen imorgon för graviditetstest. Känns bättre än att ta ett prov hemma. Vill gärna prata och få råd och tips direkt när väl sträcken visas (förhoppningsvis)

    Jag gratulerar för plusset! :D

    Ja precis, det är därför jag valde att dra ut på att testa mig. Vill ha ett starkt graviditetstest från första början annars stressar jag bara upp mig i onödan.

    Testa dig en gång till om du känner dig osäker, gärna morgonurin :) Har dock ingen aning när teststräcket blir lika tjockt som kontrollsträcket, beror väl från person till person.

    Har du fått några symtom förresten? :) Jag har haft extrem motvärk hela natten fram till morgonen, nästan att jag tror jag väntar tvillingar.
  • ser91

    Hoppar också gärna in här :) plusade i tisdags och känns inte riktigt som att jag fattat det än :P

    Har en dotter på 5,5 månad som kom till efter ivf. 4 år av försök, tre ivf försök där vi inte fick något befruktat ägg/embryo alls de första 2 försöken och det tredje så fick vi 11 befruktade varav en alltså blev vår dotter. Hon föddes alltså i november 2014 och vi hade inte sex förrän i januari i år. Så på ca 3 månader har vi lyckats bli gravida utan att vi försökt aktivt. Vi har alltid velat ha 2 barn, men vi trodde verkligen inte vi skulle bli gravida på egen hand. Vi hade förväntat oss att sätta in ett embryo i slutet av året/början av nästa år, men nu blev det alltså lite ändrade planer. Det kommer vara ca 13 månader mellan barnen ifall allt går bra.

    Är ca i v 5+4 med bf runt 16/12.

  • reebeecccan

    Hoppar gärna i här. Har bf 20/12, hehe jag som absolut INTE skulle ha ett decemberbarn där om allt går som det ska en julbebis :)

  • Käreste

    Grattis alla som plussat!

    I förrgår var på på vul och fick se den söta lilla jordnöten! <3 Någon annan som gjort vul än? Jag längtar till vecka 12, då man äntligen kan sluta oroa sig över om bebisen kommer stanna i magen...

  • Iip

    Hejsan! Väntar oxå fjärde barnet med bf 30/12 enligt FLs uträknare. Helst ser jag att barnet föds i Januari eftersom december brukar vara rätt stressigt. Hur känner ni inför det?

  • längtar14

    Väntar 3:e barnet den 12/12. Det här barnet kom till med ivf då min mans spermier är för långsamma. Är sjukskriven pga illamående sen 2 v tillbaka.

  • Solrosblommans

    En till här. Väntar barn nr 4 i januari. Killen har också 3 barn sen tidigare så det här blir vårat 7:e tillsammans. Skräckblandad förtjusning då vi tidigare varit överens om INGA FLER BARN. Men nu har vi bbestämt oss för att behålla :)

  • boniish

    Hej !!

    Hur går det för er ?:)

    Jag plussade för 2veckor sen & visade 3+. Fick en liten blödning 3dagar efter testet och gick på privat Gyn för ultra dagen efter då ja blev nervös. Han sa bara att de hade fäst & var så litet så skulle Komma tillbaka om 2v. enligt sista mens ska ja vara i vecka 7 idag enligt han är ja Max i 4.

    Ska på inskrivning den 28 & ska kolla efter ett nytt ultra hos en annan gynekolog man blir så orolig då det är första barnet utav 2års försökstid för en liten bebis. Vågar knappt känna lyckan av rädslan :(.

    Ömma bröst , hård i magen & stickningar emellanåt.. Kissar ofta

Svar på tråden Bf dec 2015-jan 2016