• Anonym (open minded)

Tillåta?????

Sedan nåt år tillbaka är jag sambo med en kille som liksom jag har barn sen tidigare Han har 2 tjejer 13 o 14 o jag en kille på 14.Vi bor i en bra lägenhet där min son har eget rum och tjejerna delar ett större rum.Vi har varit på semester några gånger och då har barnen delat rum Så var det nu på sportlovet också och inget konstigt med det Men nu när vi kommit hem så vill ungarna byta så att min son ska dela rum med hans 13 åring och 14 åriga tjejen ha eget rum.Dom vill ha det så alla 3.Vi lät dom testa i tron att dom skulle tröttna Men dom verkar trivas.
    Är det OK att dom har det så här??

• Svar på tråden Tillåta?????
  • dukat

Om dom nu inte kan ha var sitt eget rum så är det väl OK Kan ju vara att 14 åriga tjejen känner sej mer vuxen än sin syster o vill ha lie privat sfär omkring sej

• nymedlem

Dela av det större rummet så alla får eget rum.

• Anonym (tonårsmorsa)
    Angel D skrev 2015-03-23 18:46:02 följande:

Varför skulle det inte vara ok?

Men precis .Det skall självklart vara annat än kön som styr vem som har eget rum
    Men viktigt att påpeka för äldsta tjejen att hon inte kan räkna med att ha eget rum för all framtid. Det är ju guld värt att ungarna kommer så bra överens sinsemellan
  • nymedlem
    Tow2Mater skrev 2015-03-23 19:40:04 följande:

De är ju inte syskon, så det skulle jag inte godkänna....

Tycker det verkar lite märkligt och skulle inte gilla det i den åldern.

Dessutom är de inte uppvuxna ihop och ser sig troligen inte som syskon?!
  • Anonym (open minded)
    nymedlem skrev 2015-03-23 18:47:56 följande:

Dela av det större rummet så alla får eget rum.

Det går inte för då får ena delen inget fönster o andra ingen dörr.Nä dom är inte syskon men dom verkar trivas bra ihop ändå som tur är.Har många gemensamma kompisar också,mest tjejkompisar . Verkar bara som kompisarna tycker det är häftigt att kille/tjej delar rum
  • Anonym (Mer bakom?)

Grattis, ni lär få en tonårsgraviditet på halsen inom kort, magkänslan säger att det är mer bakom än att de "bara vill ha det så".

• Anonym (open minded)

Dom har ju bott ihop nu i ett år.Låt vara att killen haft eget rum Men dom har ofta delat rum  på semestrar och så Hade det varit ngn större risk för det hade det väl redan hänt.Att dom är tillsammans i badrummet ibland 2 ibland  alla 3 är inget nytt heller

• dukat
    Anonym (open minded) skrev 2015-03-23 20:36:07 följande:

Dom har ju bott ihop nu i ett år.Låt vara att killen haft eget rum Men dom har ofta delat rum  på semestrar och så Hade det varit ngn större risk för det hade det väl redan hänt.Att dom är tillsammans i badrummet ibland 2 ibland  alla 3 är inget nytt heller

Jag uppfattar TS sista kommentar som att dom uppför sej som syskon gentemot varandra.Och verkar dessutom ansvarsfulla. Så jag tycker väl det är OK då att dom delar rum Att kille/tjej delar sovrum  är ju inte så ovanligt nuförtiden .
  • nagev

Tycker ni ska va glada  att ungarna sas löst ett problem själva.Finns ingen anledning varför det inte skulle vara OK

Svar på tråden Tillåta?????