• Anonym (Ondska)

    Rädd för min sambo

    Jag är rädd, varje dag känner jag sån rädsla. Det är så skönt att vara på jobbet för där känner jag oftast ingen rädsla.

    Det är när jag är på väg hem eller är hemma eller är med sambon rädslan kommer. Han blir Arg och upprörd över minsta lilla och kan när som helst göra utfall och spotta på mig eller "slå till mig" eller ta stryptag,

    Jag, den glada pratglada energiska tjejen får inte vara sån, jag förvandlas i hans närhet till en ynklig försvarslös själ som inte vågar yttra sig eller säga emot. Minsta lilla fel som kommer ur min mun kan ställa till konsekvenser. Jag har adhd så jag har det sällan lätt!!

    Jag känner sån ilska inom mig.

    Idag har jag gått på tå då han e lite gnällig, jag har säkert bett om förlåtelse minst 10 gånger idag. När jag ber om förlåtelse så är det för min plats här på jorden, att jag finns till, att jag är dum i huvudet och att jag är handikappad.

    Nu skulle jag laga mat och han skulle träna men handla rn sak först, jag frågade om ham kunde köpa med ströbröd till fisken, det var nästan slut. Men då fråga han om jag behövde nu irriterat och då sa jag nej, att jag har men den e nästan slut. Helt plötsligt så slänger han ut mig, han vill att jg ska försvinnaX men detta har hänt sååå många gånger förut och jag vet stt om jag går får jag ett riktigt jävla helvete vilket gör det bättre för mig själv att stanna. Det är bara för mig stt be om förlåtelse att jag är så dum i huvudet som gör honom upprörd för jag är cp störd. Be om förlåtelse som en jävla hund. Titta ner i golvet, se ynklig ut och få fram ett jävla litet ynklig pip av förlåt!!

    Jag avskyr att jag kan göra så, jag avskyr att han får mig sån! Jag hatar honom så mycket och önska han inte fanns i mitt liv. Eller, han e fin människa bortom ondskan !! Jag vill få bort hans ondska!!!

    Är det någon spm känner igen sig. ?

  • Svar på tråden Rädd för min sambo
  • Anonym (Gn)

    Du måste lära dig å älska dig själv å sätta ditt eget välmående i lika hög prio som din nästa.

    När man älskar någon vill man ta ner månen för den personen. Man vill framhäva alla bra och positiva sidor och man vill att den personen ska må bra!

    De är lätt för mig att säga som inte befinner mig i samma situation som dig men jag hade verkligen dragit! Du glada energiska tjej förtjänar att vara glad och energisk varenda jävla dag!! den som drar ner dig och får dig må på annat sätt är inte rätt person för dig!

    Tänk på ditt eget bästa!!

  • Birgitta02

    Skaffa eget boende. Bli inneboende. Bo i husvagn. Vad som helst. Den mannen är farlig.

  • Anonym (Katastrofläge!)

    Ta dig därifrån fortare än kvickt, till föräldrar, vänner, kvinnojour om du inte vill bli ännu en siffra över kvinnor som dödats i nära relationer! När man kartlagt mördade kvinnors historik före mordet är det exakt det fu beskriver att du lever i. Våld trappas ALLTID upp och avslutas endast genom att kvinnan lämnar eller dör.

  • Anonym (Katastrofläge!)

    Ta dig därifrån fortare än kvickt, till föräldrar, vänner, kvinnojour om du inte vill bli ännu en siffra över kvinnor som dödats i nära relationer! När man kartlagt mördade kvinnors historik före mordet är det exakt det du beskriver att du lever i. Våld trappas ALLTID upp och avslutas endast genom att kvinnan lämnar eller dör.

  • Anonym (been there)

    TS jag har varit där... Jag förstår precis hur du tänker, att det är bäst att stanna.. Att han är fin innerst inne om du bara får bort hans dåliga sidor. Och det kan stämma, han kan mycket väl vara en fin person bakom allt det, men det spelar ingen roll. Det som är viktigt är hur han får dig att må. Hur snäll han än är annars så mår du inte bra. Och du kan inte ändra honom, eller anpassa dig så att han slutar bli arg. Det är inte realistiskt. Om du stannar så accepterar du att ditt liv ska se ut så här. Du väljer bort den lycka som du kan få i en normal relation.

    Det är svårt att lämna. Men det är övergående. Sen kan det bara bli bättre. Kontakta kvinnojouren för rådgivning och bara hör vad de kan göra för dig. Du kan inte ha det så här..

  • Anonym (sliter)
    Anonym (Hej) skrev 2015-03-23 19:56:10 följande:

    Varför är du tillsammans med honom??


    Normalt sett blir man psykologiskt fångad hos en person som använder psykiskt eller fysiskt våld som maktmedel. Man blir så pass försvagad och rädd att man inte kan ta sig loss utan hjälp utifrån och den hjälpen vågar man ofta inte skaffa.
  • Anonym (Vad?)

    Har du kontaktat kvinnojour eller liknande, hur kommer du att göra?

Svar på tråden Rädd för min sambo