• scrapparlotta

    Fint ställe i Sverige? Semestern...

    Det finns ju helt klart MASSOR av fina ställen i Sverige som man kan åka till på semestern. Det gäller ju bara att hitta dom. Så vi vill gärna hyra stuga eller nåt liknande vid nån fin insjö i sverige. Gärna i södra delen av Sverige. Får gärna vara nåt ställe som passar barn åxå i åldern 8 och 10 år.

  • Svar på tråden Fint ställe i Sverige? Semestern...
  • Boel

    Hela bohuslänkusten är ju fantastisk!
    Eller fjällen där man kan bada i härliga forsar :)
    Många skulle ju säga Öland, men där är för mkt turister på sommaren.

  • scrapparlotta
    Boel skrev 2015-03-23 22:08:38 följande:

    Hela bohuslänkusten är ju fantastisk!

    Eller fjällen där man kan bada i härliga forsar :)

    Många skulle ju säga Öland, men där är för mkt turister på sommaren.


    Bohuslän har vi varit nångång...även Öland. Fjällen är säkert jättefint. Kommer nog åka dit nångång...men känner inte för det i år. Men tack för tipsen ????

    Fler tips? Gärna vid fina insjöar ????
  • scrapparlotta
    tvillingarna svensson skrev 2015-03-24 07:18:54 följande:

    Leksand


    Ok, är det fint där? Nån speciell camping/stugby?

    Fler tips?
  • Galliformes

    Gotland förstås ! Men Gotland avnjutes med fördel på våren o hösten tycker jag. Ska man dit sommartid är före midsommar bäst.I juli är det för mycket folk där....

  • MEE83

    Ja, det finns ju väldigt många fina ställen egentligen, jag är ingen fan av insjöar, jag gillar västkusten, det är min favorit del av Sverige på sommaren, men jag är partisk, då jag alltid har spenderat rätt mycket av mina somrar där, men du är ju intresserad av insjö, och då är väl mitt enda tips Lygnern, det är en ganska fin sjö i Marks/Kungsbacka kommun, med fin strand, bra svampskogar, lugnt, men ändå nära Göteborg om man vill göra något annat än att bara ta det lugnt. 

    Brukar åka dit och plocka svamp med morsan när jag är nere i Göteborg och hälsar på. 

    Här är ett foto på stranden, den ligger på norra sidan av sjön. 

    www.schwedentipps.se/images/see_lygnern_bei_saetila_01.jpg

    Finns ju ingen makrill i insjöar dock... Skrattande



  • Inteutanproblem

    Skulle ni finna er i tankarna på norröver i framtiden så säger jag Höga Kusten, spektakulärt landskap! Har turen att bo där (uppflyttad från Skåne sedan 1,5 år sedan) och varje dag jag sticker ut huvudet genom dörren tappat jag andan. Folk ska bara veta hur fruktansvärt vackert de norra delarna av Sverige är. Variationen i naturen, dom häftiga ljusa nätterna och mängden soltimmar om sommaren! Juni brukar vara blött dock, precis som i övriga Sverige hehe.

  • mia maria

    Leksand Strands camping i Leksand - är ju visserligen inte "södra Sverige" men ändå
    Rättvik är annars fint, o Orsa. Finns campingar om du googlar.

    Ramsviks stugby o camping nära Smögen gillar jag annars (www.ramsvik.nu) men det är ju nära havet, inte någon insjö

  • Paulina P P

    Jag älskar Skanör! Passa på innan halvön dränks under vatten pga att isen vid polerna smälter.

Svar på tråden Fint ställe i Sverige? Semestern...