• Anonym (ledsen34)

    att glömma den man älskar!

    5 veckor har gått sen han jag todde jag skulle dela mitt liv mä..förändrades på en dag..
    han visste helt plötsligt inte vad han ville eller kännde...
    allt blev svart och jag bröt i hop totallt... efter 5 veckor utan han som jag äslar så mkt.. känns det fortfarande tungt..
    jag vill inte släppa honom... jag har inte fått nått bra avslut... allt är bara förvirranden..
    jag drömmer om honom på nätterna..jag tänker på han hela tiden!! gråter och saknar han..
    vill bara att han ska säga han ångra sej..

    vi hade det så jäkla bra... hade aldrig kunnat gissa att han skulle lämna mej..såg inga tcken på att han ens funderade på de..

    jag kommer inte vidare.. visst det har baargått 5 veckor.. men det känns som jag aldrig kommer glömma han... har aldrig kännt så här frö nån innan... aldrig vatt kär..och så träffa jag han och jag blir kär och han i mej!
    vi va så lyckliga...

    sista messet jag fick av honom..va att han just nu kände att han ville va själv och att han va lessen att det blev så här..
    är så besviken och arg för att han inte vågar titta mej i ögonen utan har tagit det mesta på sms...

    om jag ändå visste vad som har hänt...vf förändra sej på en dag! 
    hoppas ändå att jag en dag får en förklarning till vad som hände...

    gör så ont i hela kroppen..känner inte igen mej sjäv... längre :( inget är kul längre..

  • Svar på tråden att glömma den man älskar!
  • Anonym (krams)

    Förstår hur du känner är i samma sits! Rekommenderar att googla runt på nätet efter saker man kan göra för att komma över ett ex. Jag tror man måste acceptera hur läget ser ut och försöka se de ljusa sidorna av den rådande situationen.

    Sen tror jag inte att det är hälsosamt att hoppas på att han ska ångra sig heller eller att vara klängig för att få det att bli så. Skicka inte massa snyftsms osv med andra ord :)

    Jag skrev liksom ett avskedsmail till mitt ex där jag önskade honom allt gott, för det är det man gör när man älskar någon. Släpper den fri och försöker fokusera på sig själv. Det är ändå ditt välmående som är viktigast. Ska blockera han på sociala medier och på mob för att fullt komma vidare.

    Sen när jag känner mig redo att han eventuellt ska kunna kontakta mig eller jag honom igen, på en vänskaplig nivå, så avblockerar jag. Men just nu känns det som den bästa lösningen för mitt välmående.

    Tror du måste fokusera på de . Alltså att ta hand om dig, se det positiva i livet, aktivera dig med roliga saker, ungås med vänner, prata, prata, prata! Kanske börja gymma, anmäl dig till en kurs, köp något snyggt klädesplagg etc. Det finns alla möjligheter i världen att leva livet och nu börjar ju även våren titta fram!:)

    Varning! Gå inte ut på krogen och drick tills du stupar, utan ta alkohol med en måtta. Gå ut och dansa ha kul och gå sedan hem och lägg dig. Ring inte och fyllegråt! :)

    Viktigt är även att under en period tillåta sig själv att vara ledsen. Gråt ut och var arg! Men sen måste man även bestämma sig för att, nej nu är det nog. Nu ska jag göra mitt bästa för att bli lycklig igen.

    Skriv en lista på alla hans negativa sidor, all skit du kan komma på! Sedan varje gång du känner att du romantiserar bilden av vad som varit, kolla på den! Det hjälper!

    Sedan, om det faktiskt finns en chans att ni finner tillbaka till varandra i framtiden så framstår du som mer attraktiv när du mår bra och är lycklig än när du är ett vrak och desperat ;)

    Hoppas jag kunde hjälpa dig lite iaf! Massa styrkekramar!

  • Anonym (ledsen34)
    Anonym (krams) skrev 2015-03-24 10:28:37 följande:

    Förstår hur du känner är i samma sits! Rekommenderar att googla runt på nätet efter saker man kan göra för att komma över ett ex. Jag tror man måste acceptera hur läget ser ut och försöka se de ljusa sidorna av den rådande situationen.

    Sen tror jag inte att det är hälsosamt att hoppas på att han ska ångra sig heller eller att vara klängig för att få det att bli så. Skicka inte massa snyftsms osv med andra ord :)

    Jag skrev liksom ett avskedsmail till mitt ex där jag önskade honom allt gott, för det är det man gör när man älskar någon. Släpper den fri och försöker fokusera på sig själv. Det är ändå ditt välmående som är viktigast. Ska blockera han på sociala medier och på mob för att fullt komma vidare.

    Sen när jag känner mig redo att han eventuellt ska kunna kontakta mig eller jag honom igen, på en vänskaplig nivå, så avblockerar jag. Men just nu känns det som den bästa lösningen för mitt välmående.

    Tror du måste fokusera på de . Alltså att ta hand om dig, se det positiva i livet, aktivera dig med roliga saker, ungås med vänner, prata, prata, prata! Kanske börja gymma, anmäl dig till en kurs, köp något snyggt klädesplagg etc. Det finns alla möjligheter i världen att leva livet och nu börjar ju även våren titta fram!:)

    Varning! Gå inte ut på krogen och drick tills du stupar, utan ta alkohol med en måtta. Gå ut och dansa ha kul och gå sedan hem och lägg dig. Ring inte och fyllegråt! :)

    Viktigt är även att under en period tillåta sig själv att vara ledsen. Gråt ut och var arg! Men sen måste man även bestämma sig för att, nej nu är det nog. Nu ska jag göra mitt bästa för att bli lycklig igen.

    Skriv en lista på alla hans negativa sidor, all skit du kan komma på! Sedan varje gång du känner att du romantiserar bilden av vad som varit, kolla på den! Det hjälper!

    Sedan, om det faktiskt finns en chans att ni finner tillbaka till varandra i framtiden så framstår du som mer attraktiv när du mår bra och är lycklig än när du är ett vrak och desperat ;)

    Hoppas jag kunde hjälpa dig lite iaf! Massa styrkekramar!


    nä jag vill ju inte hoppas på att han ska ånra sej, men jag gör ju ändå det.. jag vet ju inte ritkigt vf de blev som de blev..han vet ju inte sjäv exakt vad det är..säger han.. han mår dåligt över nått men vet inte vad har han även sagt..

    har hållt mej i från krogen och alkhol.. för att jag vet hur de skulle bli..jag skulle dricka mej så full å sen fylleringa han...
    och jag har inte heller skickat massa sms till han... stolt som fan att jag lyckats å inte kontackat honom... (vil ju inte vara den där jobbiga tjejen) fast det kliar i fingrarna..

    efter massa jobbiga sms mellan han å mej..så fick jag honom till o komma till mej iaf..å prata lite.. det känndes bra... vi skilldes åt å kramades... kan inte fatta att det inte ksulle finnas nått mellan oss..

    han har tagit bort både facebook och instagram..så jag ser inget av vad han gör längre..och det är väl bra egtligen...
    jag förösker även att tänka på hans negativa sidor.. det finns ju inte så många...vi har alrig bråkat! vilket är lustigt.. borde inte alla par bråka...

    jag vet inte hur han skulle ta ett avskedsmail?!... han kanske tycker jag är jättelöjlig.. men det skulle va sönt å få skriva ett iaf...

    jag tror att jag inte kommer vidare o att jag mår så här dåligt för att jag tycker att jag har fått ett dåligt avslut... jag tycker att om han gjort allt på ett bättre sätt så skulle jag nog klara av o gå vidare lättare..
    att få ett sms där han skriver att han just nu känns de som jag villl vaarsjälv!
    oki!!!

    vårenär på g.. men jag känner ingen lycka... har heller inte så många vänner..
    har min dotter... men just nu känner jag mej bara som en arg mamma!..

    vf kan inte killar va lite lättare!?!..
  • Anonym (krams)

    Okej. Förstår din situation. Måste vara jobbigt att inte få veta varför!

    Uppenbarligen verkar han inte må bra, eller så är han för feg för att kunna avsluta på ett värdigt vis. Tråkigt för dig!

    Men kanske är det så att han är feg, med tanke på att ni aldrig ens har bråkat. Kanske är han så konflikträdd att han låtit dig vara "chef" i förhållandet för att slippa uttrycka sin mening. Nu spånar jag endast här :) Men har några bekanta som enligt henne har en otroligt fin relation och hon tycker det är så skönt att de aldrig bråkar. Men om man ser det utifrån så ser man att han är så konflikträdd att han låter henne bestämma och säger inte vad han egentligen tycker.

    Det är ju enkelt att göra så som ditt ex gör, för då slipper han ta konsekvenserna. Taskigt tycker jag!

    Kanske att du behöver ställa krav på att han får uttrycka varför han hanterat situationen som han gjort för att du ska kunna gå vidare? Be han att skriva ner sina känslor om han tycker det är mindre jobbigt?

    Jag har ingen aning eftersom jag inte känner er men försöker då jag känner med dig :)

    Nej killar är en gåta vissa gånger :)

    Kram!

  • Anonym (se)
    Anonym (krams) skrev 2015-03-24 11:53:13 följande:

    Okej. Förstår din situation. Måste vara jobbigt att inte få veta varför!

    Uppenbarligen verkar han inte må bra, eller så är han för feg för att kunna avsluta på ett värdigt vis. Tråkigt för dig!

    Men kanske är det så att han är feg, med tanke på att ni aldrig ens har bråkat. Kanske är han så konflikträdd att han låtit dig vara "chef" i förhållandet för att slippa uttrycka sin mening. Nu spånar jag endast här :) Men har några bekanta som enligt henne har en otroligt fin relation och hon tycker det är så skönt att de aldrig bråkar. Men om man ser det utifrån så ser man att han är så konflikträdd att han låter henne bestämma och säger inte vad han egentligen tycker.

    Det är ju enkelt att göra så som ditt ex gör, för då slipper han ta konsekvenserna. Taskigt tycker jag!

    Kanske att du behöver ställa krav på att han får uttrycka varför han hanterat situationen som han gjort för att du ska kunna gå vidare? Be han att skriva ner sina känslor om han tycker det är mindre jobbigt?

    Jag har ingen aning eftersom jag inte känner er men försöker då jag känner med dig :)

    Nej killar är en gåta vissa gånger :)

    Kram!


    Finns en gräns för hur man beteer sig tycker jag.
    Vänd på situationen,hade du velat bli behandlad så?

  • Anonym (krams)
    Anonym (se) skrev 2015-03-24 12:04:51 följande:

    Finns en gräns för hur man beteer sig tycker jag.

    Vänd på situationen,hade du velat bli behandlad så?


    Hur menar du?
  • lyft

    Pannkakor säger jag bara. Vofflor kan oxo gå men pannkakor är en beprövad teknik. Funkar varje gång. Och känner du att det inte funkar så är det för lite pannkakor.

  • Anonym (ledsen34)
    Anonym (krams) skrev 2015-03-24 11:53:13 följande:

    Okej. Förstår din situation. Måste vara jobbigt att inte få veta varför!

    Uppenbarligen verkar han inte må bra, eller så är han för feg för att kunna avsluta på ett värdigt vis. Tråkigt för dig!

    Men kanske är det så att han är feg, med tanke på att ni aldrig ens har bråkat. Kanske är han så konflikträdd att han låtit dig vara "chef" i förhållandet för att slippa uttrycka sin mening. Nu spånar jag endast här :) Men har några bekanta som enligt henne har en otroligt fin relation och hon tycker det är så skönt att de aldrig bråkar. Men om man ser det utifrån så ser man att han är så konflikträdd att han låter henne bestämma och säger inte vad han egentligen tycker.

    Det är ju enkelt att göra så som ditt ex gör, för då slipper han ta konsekvenserna. Taskigt tycker jag!

    Kanske att du behöver ställa krav på att han får uttrycka varför han hanterat situationen som han gjort för att du ska kunna gå vidare? Be han att skriva ner sina känslor om han tycker det är mindre jobbigt?

    Jag har ingen aning eftersom jag inte känner er men försöker då jag känner med dig :)

    Nej killar är en gåta vissa gånger :)

    Kram!


    ja antingen mår han dåligt..som han säger att han gör.. eller så är han feg!!
    han är blyg.. jag är oxå blyg..men han har vatt så bekväm med mej så jag tycker han borde kunna prata med mej om allt..
    nä vi har ju aldrig bråkat.. vilket är lustigt...o jag är ju inte den som bestämmer.. så jag vet inte..

    vad jag har förstått så är/var hans ex väldigt bestämmande.. tydligen bestämmer hon mkt nu om deras dotter mm..
    så jag har aldrig bestämmt över honom å  ställt mkt krav på honom mm.. 

    det är så tråkigt om han nu är så feg..så han inte vågar avsluta det på ett bättre sätt..
    han visade inget den helgen han va hos mej.allt va som vanligt de va gulli gull å mys.. o jag trodde allt va bra... sen åkte han hem på söndagen.. å han blev konstig... sa att han mådde dåligt men visste inte över vad...

    jag tror inte han skulle vilja skriva ner sina känslor lr varför de blev som de blev...jag tror att han skulle tycka jag va jättekonstig/jobbig om jag bad han göra detta..

    du skrev att jag skulle tänka på hans negativa sidor.. det finns negativa.. och det är juatt han verkar så sluten av sej...så sorgsen av sej.. det är nått med han.som gör att han känns så sorgsen...

    önskar att han kunde öppna sej..
    hur kan det bli så fel... vi va så lyckliga.. (trodde jag).. han va så lycklig å kär imej...han va så glad att han träffat mej..för han trodde inte att han kunde bli kär längre... å så blev han det imej..

    ja ja kan grubbla hur mkr jag vill...tror inte jag kommer få svar på vad som hände...

    han väljer ju å va själv.. av nån anledning.... ( det sa han oxå...han vill inte va själv. egtligen.. men han trodde att han vatt själv så länge  (6 år) att det va de somgjorde han tveksam mm...
    jag har oxå vatt själv i 6 år.. innan vi träffades...

    kan säga att vi va tillsammans i ca 9 månader...
     fick han kalla fötter efter9 månader... :(
    kram.. o tack för dina kloka ord :)
  • Anonym (krams)

    Okej, det låter verkligen inte som att han mår bra. Det är ju så svårt att förstå hur en annan människa tänker i såna här situationer tyvärr. Man vill så gärna men man är ju ingen tankeläsare.

    Men utifrån så känns det spontant som att det är kommunikationen som brister er emellan. Att båda är blyga kan sätta käppar i hjulen.

    Rekommenderar en bok, Hemligheten, från ögonkast till varaktig relation. Finns att lyssna på som ljudbok. Om du laddar ner appen Storytel så kan du lyssna 2 veckor gratis. Du behöver alltså inte betala för den ;) (obs inte reklam haha!) Den fick mig att förstå lite olika anknytningsmönster vi har och vad de gör med våra relationer. Jag är som dig, och vill gärna förstå varför. Denna kan hjälpa dig lite i det:)

    Kram!

  • Anonym (krams)

    Och sen om hans ex varit bossig och styrt och ställt med honom så ska du nog försöka ta det försiktigt med honom så du inte skrämmer iväg honom. Alltså inte ställa krav i aggresiv form (det rekommenderar jag då iof inte annars heller).

    Men du kan ju be honom om en förklaring och beskriva hur mycket det skulle hjälpa dig i denna situation, på ett varsamt men tydligt sät .

  • Anonym (ledsen34)
    Anonym (krams) skrev 2015-03-24 13:25:09 följande:

    Okej, det låter verkligen inte som att han mår bra. Det är ju så svårt att förstå hur en annan människa tänker i såna här situationer tyvärr. Man vill så gärna men man är ju ingen tankeläsare.

    Men utifrån så känns det spontant som att det är kommunikationen som brister er emellan. Att båda är blyga kan sätta käppar i hjulen.

    Rekommenderar en bok, Hemligheten, från ögonkast till varaktig relation. Finns att lyssna på som ljudbok. Om du laddar ner appen Storytel så kan du lyssna 2 veckor gratis. Du behöver alltså inte betala för den ;) (obs inte reklam haha!) Den fick mig att förstå lite olika anknytningsmönster vi har och vad de gör med våra relationer. Jag är som dig, och vill gärna förstå varför. Denna kan hjälpa dig lite i det:)

    Kram!


    ja att vi är blyga båda två.. är nog ett problem... att vi inte kommunikationen har varit den bästa alltid... 
    ja han mår nog dåligt över nått... han har ju nästan jobbat ihjäl sej oxå... som han sa han känner sej helt tom o orkar inte ta tag i nått..
    så bra mår han kanske inte..

    ja man vill ju gärna förstå varför.. å ha svar på allt...
    ska ladda ner den då .. kanva värt å lyssna på

    kram
Svar på tråden att glömma den man älskar!