• Cocoz

    Roliga spel?

    Förslag på roliga spel att spela tillsammans med sina barn? Barnen är 5 och 8.

  • Svar på tråden Roliga spel?
  • Liten till

    Kanske blir för stor åldersskillnad, men lattjo på tippen tycker jag är superkul! Men då ska man ibland tex säga ett namn som börjar på det bokstavssnurran stannar på, och då kanske 8åringen får för stort övertag? Annars ska man samla pusselbitar till sig pussel och göra små uppdrag ibland. Tex hoppa på ett ben genom hela rummet, balansera ett kort på näsan mm.

  • RangedRick69

    Det finns ett samarbetsspel som heter Escape, där man skall fly ur ett magiskt Tempel innan det rasar. Man måste hjälpas åt att lösa problemen så man vinner eller förlorar tillsammans. Det är ett brädspel men det följer med en CD med lite bakgrundsmusik som ökar spänningen och hjälper till att hålla koll på tiden.

    spelskap.se/escape


    brädspel, sällskapsspel, spel
  • Jonsson456

    Om ni gillar frågespel i familjen så testa Qwisdom (qwisdom.com/), roligt online brädspel som ni kan spela hela familjen från 7 år. Har haft mycket skoj med det i sommar!

  • Mikaelaglad

    Ett roligt mobilspel som jag brukar spela med mina barn (9 o 12 år) är Picture Quiz. Går ut på att hitta ordet bland 12 bilder. Utmanande för mina barn och de lär sig nya ord. Enda dåliga är att vissa ord är för svåra för den yngste. Verkar bara finnas på Android, www.piqugame.co

Svar på tråden Roliga spel?