• Anonym (My)

    Cerazette & menstruation..

    Jag började med Cerazette för ca 7-8 veckor sen.
    Första menstuationen varade i 8 dagar. Denna gången har jag haft mindre blödningar, har klarat mig med trosskydd. Men mensen har nu varat i 11 dagar idag.. är detta normalt??? Jag har aldrig i hela mitt liv haft mens i 11 dagar....
    Jag har också haft kraftig huvudvärk i 3 veckor (känner mig tung i huvudet) kan det vara en biverkning? Kommer det att försvinna isåfall?

  • Svar på tråden Cerazette & menstruation..
  • Anonym (My)

    Menar du att båda delarna är normalt? Att man kan ha blödningar i 11-12 dagar och huvudvärken? Kommer båda delarna att avta efter tre månaders användning? Men då är det troligt att min huvudvärk har med cerazetten att göra? För jag funderade på om det kunde vara något annat. Jag har aldrig haft sån fruktansvärd huvudvärk i så många veckor som tre veckor..

  • Aleksandra Barnmorska

    Hej. Jag skulle tro att det har med tabletterna att göra men då du beskriver den som fruktansvärd tycker jag att du ska ringa din Vc och få träffa en läkare. Lycka till

  • Anonym (My)

    Men om den nu har med p-pillerna att göra.. kommer den då att försvinna? Kan det vara så i början att man har mycket huvudvärk? För jag fick nämligen huvudvärken samtidigt som jag började med p-pillerna.

  • Anonym (My)

    Jag blöder fortfarande, haft mens i 16 dagar nu...

  • Anonym (My)

    Måste fråga, jag har provat många olika sortes p-piller under åren samt haft hormonspiral. Har också testat att vara utan preventivmedel. Och jag märker jätte stor skillnad. Är jag känslig? Varje gång jag äter p-piller så minskar sexlusten för mig. Har ätit p-piller ett tag nu och har inte haft lust sen dess. Jag och min sambo har inte haft något samliv sen innan jag började med p-pillerna.

  • Anonym (My)

    Min mens är jätte konstig. Måste fråga om detta är normalt eller bör jag boka tid hos gyn. Kan det vara tecken på att något inte är som det ska?
    Jag hade mens för två veckor sen, det varade i 10 dagar. Sen var jag blödningsfri i knappt 7 dagar.. och nu har jag mens igen.. (haft i 4 dagar nu)..

Svar på tråden Cerazette & menstruation..